Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
T-50-1 je prototyp nového ruského víceúčelového nadzvukového letounu 5.generace, vznikajícího v rámci projektu vývoje perspektivního komplexu frontového letectva PAK FA (Perspektivnyj aviacionnij kompleks frontovoj aviacii ). Rusko by v něm mělo získat rovnocenný nebo spíš lepší stroj než je jakýkoliv nejmodernější konkurenční typ, včetně amerického F-22A Raptor. Je navrhovaný pro činnost jak proti vzdušným cílům, tak i proti celé škále cílů pozemních a hladinových. Zařazení do výzbroje je naplánované už v r.2015 !
Letadlo T-50-1 charakterizuje velmi nízká silueta. Rozměrově se jeví o maličko menší než letouny řady Su-27.Odhadovaná vzletová hmotnost je asi 22t. Gondoly pohonných jednotek jsou naširoko od sebe, co v kombinaci s předpokládaným vektorovánímtahu nabídne mimořádně vysokou manévrovatelnost. Svislé,výrazně směrem ven odkloněné plovoucí SOP plní zároveň i funkci aerodynamické brzdy. Plocha nosného trupu a rozměrného křídla naznačuje objemné palivové nádrže, které zabezpečí velkou letovou vytrvalost. Zespodu mezi motor. gondolami jsou 2 rozměrné interní úseky pro výzbroj, umístěné za sebou a každý překrytý dvojicí rozměrných dveří otevíraných do stran.
První vzlet T-50-1 uskutečnil 29.1.2010. Vyrobené jsou 3 prototypy : T-50-0 je v Moskvě a dva ( T-50-KNS a T-50-1 )jsou v Komsomolsku-na Amuru. Čtvrtý prototyp (druhý letový ) se staví a dokončený bude na konci tohoto roku. Stroj T-50-KNS je neletový, určený k pozemním zkouškám.
Strategickým partnerem vývoje se stala Indie, pro kterou se projektuje dvoumístná varianta letounu.
Hlavní technické údaje (odhadované) :
rozpětí ...........................14,2m
délka .............................19,8m
výška ..............................6,0m
normální vzlet. hm. .........22 000kg
max. vzlet. hm. .............35 000kg
max. rychlost ..................2 500km/h
dostup .........................20 000m
dolet ............................3 000km
Zdroj : L+K 3/2010
,,,,,,
Divíte se, že jsem podlehl touze mít tuhle nejnovější mašinku na polici?
Nečekejte žádný super přesný a detailní model. Veškerými podklady jsou fotky z netu a plánek z L+K. Velice často uplatním odhad a fantazii. Výsledkem by měl být model, který se aspoň trochu (raději hodně ) podobá svému skutečnému vzoru. A až tenhle letoun připraví a vydají Poláci, rád si postavím jejich provedení a porovnám se svým výtvorem.
Letadlo T-50-1 charakterizuje velmi nízká silueta. Rozměrově se jeví o maličko menší než letouny řady Su-27.Odhadovaná vzletová hmotnost je asi 22t. Gondoly pohonných jednotek jsou naširoko od sebe, co v kombinaci s předpokládaným vektorovánímtahu nabídne mimořádně vysokou manévrovatelnost. Svislé,výrazně směrem ven odkloněné plovoucí SOP plní zároveň i funkci aerodynamické brzdy. Plocha nosného trupu a rozměrného křídla naznačuje objemné palivové nádrže, které zabezpečí velkou letovou vytrvalost. Zespodu mezi motor. gondolami jsou 2 rozměrné interní úseky pro výzbroj, umístěné za sebou a každý překrytý dvojicí rozměrných dveří otevíraných do stran.
První vzlet T-50-1 uskutečnil 29.1.2010. Vyrobené jsou 3 prototypy : T-50-0 je v Moskvě a dva ( T-50-KNS a T-50-1 )jsou v Komsomolsku-na Amuru. Čtvrtý prototyp (druhý letový ) se staví a dokončený bude na konci tohoto roku. Stroj T-50-KNS je neletový, určený k pozemním zkouškám.
Strategickým partnerem vývoje se stala Indie, pro kterou se projektuje dvoumístná varianta letounu.
Hlavní technické údaje (odhadované) :
rozpětí ...........................14,2m
délka .............................19,8m
výška ..............................6,0m
normální vzlet. hm. .........22 000kg
max. vzlet. hm. .............35 000kg
max. rychlost ..................2 500km/h
dostup .........................20 000m
dolet ............................3 000km
Zdroj : L+K 3/2010
,,,,,,
Divíte se, že jsem podlehl touze mít tuhle nejnovější mašinku na polici?
Nečekejte žádný super přesný a detailní model. Veškerými podklady jsou fotky z netu a plánek z L+K. Velice často uplatním odhad a fantazii. Výsledkem by měl být model, který se aspoň trochu (raději hodně ) podobá svému skutečnému vzoru. A až tenhle letoun připraví a vydají Poláci, rád si postavím jejich provedení a porovnám se svým výtvorem.
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
Parada, ale co tie rozrobene
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
No, musí počkat. Tři rozdělané modely u mě nejsou ničím nezvyklým. Zatím jsem vždy každý rozestavěný dokončil. Jen to někdy zkrátka trvá delší dobu.
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
Tak to som rad, ja si pockam
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
toto sa mi paci, drzim palce nech sa podari
tento model vidim prvy krat, len ma troska zaraza, ze sa dost podoba na raptora....raptor je sice fajn stroj, papierovo sa radi k spicke, ale este nebojoval, teda neni "uplne" prevereny
mozno to odo mna vyznie blbo, ale pripada mi ze sa opicia po americanoch, postavit funkcne auto nevedia, ale lietadla vedia, preto by som ja osobne ocenil vlastnu konstrukciu
tento model vidim prvy krat, len ma troska zaraza, ze sa dost podoba na raptora....raptor je sice fajn stroj, papierovo sa radi k spicke, ale este nebojoval, teda neni "uplne" prevereny
mozno to odo mna vyznie blbo, ale pripada mi ze sa opicia po americanoch, postavit funkcne auto nevedia, ale lietadla vedia, preto by som ja osobne ocenil vlastnu konstrukciu
Stavba : LIAZ 18.33 PB/HR + BSS PV 24.18 s upravamy, HMS Victory
Vyvoj : Tatra 815 S1, Privesny vozik s vybavenim k RZA Nissan
Hotovo: Tatra 815 6x6 CAS 32, MBT Challenger, RZA Nissan Pick-up King CAB, Tatra 815 6x6 VE Rallye Dakar ´86
Vyvoj : Tatra 815 S1, Privesny vozik s vybavenim k RZA Nissan
Hotovo: Tatra 815 6x6 CAS 32, MBT Challenger, RZA Nissan Pick-up King CAB, Tatra 815 6x6 VE Rallye Dakar ´86
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
Mikyno-raptor-fajn stroj?!četl jsem na nějakem foru vyjadření pilotů co v tom letěly "lítá tak blbě jak vypadá"
a pokud jde o ta auta,na každém najdeš mraky chyb(mimochodem američani kromě Vipera a Hummeru žádný pořádný auto nepostavily)
a pokud jde o ta auta,na každém najdeš mraky chyb(mimochodem američani kromě Vipera a Hummeru žádný pořádný auto nepostavily)
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
ved ja ani netvrdim ze raptor je najlepsi
len som chcel povedat ze nove "neamericke" saty by suchoiu svecali viac
len som chcel povedat ze nove "neamericke" saty by suchoiu svecali viac
Stavba : LIAZ 18.33 PB/HR + BSS PV 24.18 s upravamy, HMS Victory
Vyvoj : Tatra 815 S1, Privesny vozik s vybavenim k RZA Nissan
Hotovo: Tatra 815 6x6 CAS 32, MBT Challenger, RZA Nissan Pick-up King CAB, Tatra 815 6x6 VE Rallye Dakar ´86
Vyvoj : Tatra 815 S1, Privesny vozik s vybavenim k RZA Nissan
Hotovo: Tatra 815 6x6 CAS 32, MBT Challenger, RZA Nissan Pick-up King CAB, Tatra 815 6x6 VE Rallye Dakar ´86
Re: Suchoj T-50-1 /choze12/ 1:33
Raptor vypadá senzačně a je to budoucnost, podobně se budou navrhovat všechny bojové stihačky. A to že Suchoj vypadá právě jako Raptor s tím se nedá nic dělat, důvod proč to tak je, je aby ten povrch letadla odstínil rádiovej signál díky kterýmu se ukáže na radaru. Dalo by se o tom povídat déle proč je to či ono podobný, ale je to zbytečný.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní