Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Rhino - Toolbary , makra , skripty
Moderátor: iconmaster
Re: Toolbary , makra , skript
Ak by ste to robili tak by to mohlo fungovat tak, ze ozncis zaciatok, potom sa ti bude tahat volna ciara (myslim pod volnym uhlom) potom oznacis koniec a po tom druhom kliknuti ti to vyhodi roletu s moznostami ohybu (dovnutra, von, nastrihnut).
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Toto ale bude s RhinoScriptom menší problém - teda aspoň ja neviem, zatiaľ. Čiara pod voľným uhlom, to je môj nepriateľ, zatiaľ som neprišiel ako na to. A vybratie značky by som nechal na začiatku, tak ako to má Rhino pre väčinu príkazov. Uvidíme, čo stihnem, ale je to veľmi reálne, už som nad tým uvažoval dlhšie.
Re: Toolbary , makra , skript
volnu ciaru myslim taku ze ako keby si mal nitku, jeden koniec zapichnes (prvy clik) nitku napnes a tocis nou a druhy click.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Aha, ja jednoducho neviem cez RS spraviť podobnú "funkcionalitu" aká je napríklad pri kopírovaní alebo pri kreslení čiary - že sa vykresľuje napríklad kopírovaný objekt podľa polohy myši (aby človek videl ako to bude vyzerať po skopírovaní), ešte pred finálnym klikom. To je myslím tá Tvoja nitka napríklad pri spomínanej čiare. Skúsim pohľadať na nete nejaké fóra a rady, možno budem úspešný.
Re: Toolbary , makra , skript
Neviem ako to je v rhine ja som to dal len navrh, ako by to bolo dobre pre usera. Ono v podstate by stacil aj pryv a posledny click aj bez tej ciarky.
Len taka trochu bokom otazka. Rhino ma skriptovaci jazyk aj programovaci? Ci len skriptovaci?
Len taka trochu bokom otazka. Rhino ma skriptovaci jazyk aj programovaci? Ci len skriptovaci?
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Dody | 34
- Príspevky: 1285
- Meno: Dominik
- Bydlisko: Borský Mikuláš / Ružomberok
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Ja by som bol skor za to, aby nadvazovala na hranu, ktoru treba ohnut. Cize nieco ako jej predlzenie. Ci to je mozne spravit neviem, len ma to napadlo
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Toolbary , makra , skript
Ja som to chcel takto spraviť aj pri tých prvých makrách, lebo presne ako píšeš, pre usera je to super pomôcka. Pobehám po nete a uvidím.
Skriptovacím je RhinoScript (vychádza z VBS), potom je možné využiť v určitej miere Grasshopper no a pokiaľ si geroj, môžeš rozbehať vlastné veci cez C++ (na McNeel stránke je k dispozícii celé SDK).
Skriptovacím je RhinoScript (vychádza z VBS), potom je možné využiť v určitej miere Grasshopper no a pokiaľ si geroj, môžeš rozbehať vlastné veci cez C++ (na McNeel stránke je k dispozícii celé SDK).
Re: Toolbary , makra , skript
Ja sa len pytam, ze ake su moznosti, bo v robote co mam soft (uplne nieco ine), ale tiez su tam 1 - konzolove prikazy, 2 - makro/skritpovanie (prikazy) 3 - ich vlastny jazyk, kde zmaknes vsetko
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
Tomas, ako je urobeni ten cislovaci skript? Myslis, ze by sa dalo v tom jazyku spravit nejake premenna, ktora by si pamatala ID pre kazde ciselko a jeho hodnotu ku nemu? Rozmyslal som, ci by sa ten skript nedal upravit tak, aby vedel vkladat cisla aj do uz existujucej sekvencie.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Rhino - Toolbary , makra , skripty
No ak ma pamäť neklame, tak skript funguje nasledovne:
- pokiaľ nemáš vytvorené vrstvy "CislovaniePM", "GrafikaPM" a ich nadradenú vrstvu "PaperModelPM", tak ich vytvorí
- do vrstvy CislovaniePM umiestňuje skript všetky čísla (text objekty)
- do vrstvy GrafikaPM sa umiestňujú všetky grafické prvky - čiary, krúžky a podobne.
- pokiaľ sa teda vytvára číslovanie, ukladá sa do samostatnej vrstvy, s tým, že sa len vytvárajú textové objekty (bez nejakého špeciálneho ID) vždy o jedno číslo väčšie ako predchádzajúce
- pri funkcii "pripočítavanie" sa zoberú všetky objekty z vrstvy CislovaniePM, porovnáva sa hodnota v objekte s nami zvolenou a keď je rovná alebo väčšia, pripočíta sa k nej rozdiel, o ktorý sa majú čísla zväčšiť alebo zmenšiť.
Ak teda správne chápem Tvoju otázku, mohol by si zobrať všetky čísla, ktoré máš, umiestniť ich do vrstvy CislovaniePM a potom na ne aplikovať skripty. (Neviem, či je nutné, aby bola vytvorená aj nadradená vrstva PaperModelPM). Prípadne prepísať skript a namiesto CislovaniePM, tam nahodiť vlastný názov vrstvy. Sú tam v podstate len dve pravidlá:
1.) Všetky čísla musia byť v jednej vrstve.
2.) Vo vrstve nemôžu byť iné objekty ako naše číslovanie.
Na čo som pri tvorbe skriptu ale nemyslel, sú číslovania, ktoré začínajú písmenom - napríklad v poľských modeloch veľmi obľúbené označenia s dvojitým W pre časti kostry, ktoré treba podlepiť. Treba si na to dať pozor.
- pokiaľ nemáš vytvorené vrstvy "CislovaniePM", "GrafikaPM" a ich nadradenú vrstvu "PaperModelPM", tak ich vytvorí
- do vrstvy CislovaniePM umiestňuje skript všetky čísla (text objekty)
- do vrstvy GrafikaPM sa umiestňujú všetky grafické prvky - čiary, krúžky a podobne.
- pokiaľ sa teda vytvára číslovanie, ukladá sa do samostatnej vrstvy, s tým, že sa len vytvárajú textové objekty (bez nejakého špeciálneho ID) vždy o jedno číslo väčšie ako predchádzajúce
- pri funkcii "pripočítavanie" sa zoberú všetky objekty z vrstvy CislovaniePM, porovnáva sa hodnota v objekte s nami zvolenou a keď je rovná alebo väčšia, pripočíta sa k nej rozdiel, o ktorý sa majú čísla zväčšiť alebo zmenšiť.
Ak teda správne chápem Tvoju otázku, mohol by si zobrať všetky čísla, ktoré máš, umiestniť ich do vrstvy CislovaniePM a potom na ne aplikovať skripty. (Neviem, či je nutné, aby bola vytvorená aj nadradená vrstva PaperModelPM). Prípadne prepísať skript a namiesto CislovaniePM, tam nahodiť vlastný názov vrstvy. Sú tam v podstate len dve pravidlá:
1.) Všetky čísla musia byť v jednej vrstve.
2.) Vo vrstve nemôžu byť iné objekty ako naše číslovanie.
Na čo som pri tvorbe skriptu ale nemyslel, sú číslovania, ktoré začínajú písmenom - napríklad v poľských modeloch veľmi obľúbené označenia s dvojitým W pre časti kostry, ktoré treba podlepiť. Treba si na to dať pozor.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní