Dlho som bez lepenia namvydržal (absťák), tak som sa pustil do ďašieho modelu a to do dieselovej lokomotívy ŽSSK 750 300-6.
Predloha tohoto modelu lokomotívy bola vyrobená v r. 1975 pod v.č. 9536. Asi ju ani netreba bližšie popisovať, lebo je tak rozšírená na československých železniciach, že sa s ňou už asi každý stretol všade tam, kde nie sú elektrifikované koľaje. Podrobnejší popis s technickými dátami nájdete na stránke atlasu lokomotív http://www.atlaslokomotiv.net/loko-753.html .
Lokomotíva si vyslúžila prezývku „Okuliarnik“ kvôli presahujúcej a farebným lemovaním zvýraznenej obrube čelných skiel.
Lokomotíva stále slúži v RD Zvolen, ale už v retro nátere. Lokomotíva vozí osobné vlaky na tratiach smerom na Lučenec, Žilinu a Brezno.
Model by mal predstavovať lokomotívu v nátere okolo roku 2010,ktorý sa mne osobne páčil.
(Foto použité z http://www.brejlovecfoto.cz/)
Ako základ pre stavbu modelu mi poslúžil model lokomotívy ŽSR 754 004 od Ing. Sléšku v mierke 1:87, ktorá kedysi vyšla v abc a keďže mne sa ju odtiaľ nepodarilo zohnať, tak ju mám kúpenú priamo od p. Sléšku
Náhľad originálu vystrihovačky:
Celú vystrihovačku som zväčšil do mierky 1:45 aby pasovala k Sergejovi a rovnako ako na Sergejovi aj tu bude väčšina detailov vlastný tuning podľa fotiek a použité časti z iných modelov. Najťažší oriešok asi bude interiér kabiny, ktorý si musím urobiť sám s využitím skúsenosti zo stavby Sergeja. Strojovňa nebude detailná, bo cez tie malé okná aj tak mnoho nevidieť, tak to asi aj tak ostane. Patiny bude tiež pomenej, len tak decentne, lebo je to zvolenská „leštenka“. Dúfam,že sa mi model podarí postaviť za kratšiu dobu ako Sergeja a trochen kvalitnejšie. Dúfam, že sa mi model podarí dotiahnuť do zdarného konca a bude všetko pasovať.
Pár fotiek náhľadu na upravenú vystrihovačku
Stavbu som začal rámom. Zatiaľ podlepený rám s rebrami a skúška na sucho s obšívkou:
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Naposledy upravil/-a Jene v 16 Okt 2014 18:51, upravené celkom 4 krát.
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Jene, dá sa snáď niečo postaviť kvalitnejšie ako ten tvoj sergej? Som na tvoju stavbu rozhodne zvedavý a držím palce pri tuningovaní.. Ešte by ma zaujímalo ako si dostal od pána Šléšku daný model, v diditálnej podobe či vytlačený? A na stránke je možnosť si model objednať alebo si to riešil nejako osobne?
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Od p.Sléšku som objednával viacero modelov mašiniek v tlačenej forme cez stránku mailom a myslím,že to bolo na dobierku a bez problémov...
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
S chutí do toho! Už se těším Já se taky za pár týdnů vrhnu směr 478 abych ji konečně dodělal
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Super spravy, uz sa na to tesime Po vrutockom MDD, kde bolo 8 zamracenych (T478.1001, T478.1008, T478.1010, T478.1037 (751 037-3), T478.1131, T478.2011 a T478.012), sa mi zamracene pacia este viac Len skoda, ze som nemal cas si ich detailne nafotit... (mam akurat nejake fotky T478.1001, ale nie je to ktovie co...)
Lepim preto, ze ma to bavi, tak ako ma to bavi a to, co sa mi paci.
Normálne je vlastnit (viac) originál(ov).
Normálne je vlastnit (viac) originál(ov).
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Štefíno: Ja sa rovnako teším na Bardorku... už aby bola hotová. Pravdepodobne, teda na 90% použijem tvoje podvozky z Bardotky (dúfam,že to nevadí) a určite aj ďalšie časti, ktoré pasujú, lebo poľské podvozky z T448p sú trochu mimo mierku...
Niečo k stavbe... základ rámu je ako tak hotový, ešte som ho trochu spevnil krajnými výstuhami, lebo som sa trochen obával pevnosti, ale po prilepení vrchnej časti je to pevné ako drevo
...a ešte zopár foto po nalepení základnej obšívky... na šiesty pokus sa mi ju podarilo ako tak nalepiť
...a ideme pokračovať na ďalších detailoch. Tentokrát asi začnem stavbu rámom a podvozkami a až potom príde na rad skriňa...
Niečo k stavbe... základ rámu je ako tak hotový, ešte som ho trochu spevnil krajnými výstuhami, lebo som sa trochen obával pevnosti, ale po prilepení vrchnej časti je to pevné ako drevo
...a ešte zopár foto po nalepení základnej obšívky... na šiesty pokus sa mi ju podarilo ako tak nalepiť
...a ideme pokračovať na ďalších detailoch. Tentokrát asi začnem stavbu rámom a podvozkami a až potom príde na rad skriňa...
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
halo
no vidis a bal si sa... myslim, ze to udrzi aj obezne dieta
no vidis a bal si sa... myslim, ze to udrzi aj obezne dieta
T.E.R.E.N.K.O.Z.A. : Těžkotonážní Efektivní Rychlý Elektronický Náhodně Kráčející Obrovský Zabíjecí Automat
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Pridám aj ja trochen niečo aby mi to tu nemzapadlo prachom... po menších peripetiách s rámom (pôvodný bol menší asi tak v mierke 1:50 na foto ten väčší je správne)
pokračujem podvozkami od Štefína. Zatiaľ všetko presne pasuje, problém bol s kolesami, ako som už niekde písal, mám pálené k T448p a všetky sú malé,asi tak 1:50 tak som si veľmi nepomohol,skôr som si len narobil roboty.Ešte ich treba kus upraviť, ale nemvadí,ideme ďalej
jeden zložený na skúšku na sucho
pokračujem podvozkami od Štefína. Zatiaľ všetko presne pasuje, problém bol s kolesami, ako som už niekde písal, mám pálené k T448p a všetky sú malé,asi tak 1:50 tak som si veľmi nepomohol,skôr som si len narobil roboty.Ešte ich treba kus upraviť, ale nemvadí,ideme ďalej
jeden zložený na skúšku na sucho
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
budes to cele farbit?
Re: ZSSK 750 300-6 /Sléška + scratch/ 1:45
Pôvodne som to nechcel celé farbiť tak ako na sergejovi,ale je tam dosť matiek a všeličoho iného,tak ak sa zadarí okrem vrchu a bokov rámu, kasne bude asi všetko streknuté surfom, potom farbou a nejaká patina...teda aspoň by som si to tak prial...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný