A ako to už tak býva, aby model uzrel svetlo sveta ,je treba ho riadne otestovať. Tak si autor vybral spomedzi švárnych junákov pár dobrovoľníkov, porozdával návodovky a prvé dve strany vystrihovačky.
Braintechovi som sľúbil, že mu otestujem predný vozík, a potom sa uvidí. Zatiaľ sa mi naozaj nechce stavať celú lokomotívu, jednu rozrobenú už mám ( Kriegslok a multiparalelka ochvíľu oslávi 10te výročie )
Nechce sa mi tu vypisovať nejaké technické parametre predlohy , tu je iba stručné info ,ak by niekto nevedel:
Parný rušeň 498.1 alebo aj Albatros 1 bol rad parných rušňov vyrábaných v 50. rokoch 20. storočia v Škode Plzeň. Vyrobených bolo 15 rušňov, ktoré technicky vychádzali z radu 498.0. Technické vylepšenia úspešného predchodcu posunuli tieto rušne na konštrukčný vrchol parných lokomotív v Česko-Slovensku a boli nasadzované na diaľkové rýchlikové trasy Praha – Žilina – Košice, Praha – Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Košice, s mesačným dosahom až 20 000 km, až do roku 1973.
Rad 498.1 bol trojvalcový rušeň s pojazdom 2´D´1´ a 5-osovým tendrom 935.2 a bol vyrábaný v rokoch 1954 až 1955. Oproti svojim predchodcom radu 498.0 mal väčší kotol, prevzatý z radu 556.0 a teda aj zvýšený výkon, ktorý umožňoval ťahať 1000 tonový (nákladný) vlak rýchlosťou takmer 100 km/h. Rušeň 498.106 dosiahol 27. augusta 1964 na skúšobnom okruhu pri Velimi rýchlosť 162 km/h, čo je rýchlostný rekord našich parných rušňov.
Prihadzujem pár fotiek predlohy:
A teda poďme na ten model.
Zatiaľ mám v ruke prvé dve strany dielov, z ktorých sa dá postaviť predný podvozok. Ten sa skladá z 10tich dielov, ale ako to už býva, za každým číselkom sa skrýva pekná kôpka dielikov.
Model je tlačený vo formáte A3 digitálnym ofsetom. Povrch je jemnulinko "štrukturovaný" či ako to napísať, zatiaľ sa mi s tým pracuje veľmi dobre.
Diely roztriedené, popodlepované, ...