Ahoj
Tak mám hotovo.
Bylo to náročný, model má 24 stran + 11 stran návodovek a i když jsem počet dílků nepočítal, to číslo bude okolo 5 000ks.
Stavba probíhala poměrně dobře, na tak složitý model těch nedostatků a chybiček bylo fakt málo a většinou šlo o drobnosti, jako chybějící dílky což se stalo snad jen 2x a občas chyběli desetinky.
Tady jsem sepsal pár věcí, na které je potřeba si trošku více dát pozor.
- u turbodmychadel si hlídejte přesné umístění na motoru za pomocí bokorysů, které Spíďa přidal na mou žádost, jsou 1:1 s modelem.
- kardany mě vyšli při stavbě trošku delší (cca 2mm), ale nakonec jsme je tak nechali, aby bylo místo pro případné úpravy. Jde konkrétně o dílky 397 a 400.
- stupačky a blatníky pod nástavbou lepte na model až úplně na konec, vyhnete se případnému odřezávání stupaček a úpravám. U blatníků si dejte pozor na jejich tupý úhel a správné osazení pod nástavbu.
- do náprav doporučuji prostrčit drát, model je dost těžký a můžou se mám nápravy prolomit do V.
- vzduchové a výfukové potrubí bylo potřeba trošku prodloužit cca 1,5mm. Šlo o díly 615, 636 a 688, 675. Jiné díly nebo jejich zahnutí se neupravovalo. Spoje trubiček vždy míří dolů.
- oplechování nástavby bylo taky potřeba rozšířit řádově o desetiny. Díl 725 (strop) jsme protáhli v přední a zadní části o 3 desetiny. Na umístění děr se samozřejmě nesahalo. Vrata, díly 682 a 696 jsme ve spodní části protáhly o 1mm, doporučuji vyzkoušet na sucho a popřípadě seříznout. Zadní čelo nástavby jsme taky rozšířily o pár desetin ve spodní části. Na fotce jsem vyznačil konkrétní místa.
No a můžeme jít na závěrečné fotky.
Celek
Pár pohledů z vrchu.
A rozložený stav.
A spousta detailů.
Nástavba.
Rezerva.
Naviják.
Pod kabinou.
Nádrže a další části.