toudi-sk, keby autonómne brzdenie zachránilo život tebe, alebo niekomu z tvojich blízkych, asi by si zmenil názor.
Pre ilustráciu: dnes kolega "oprel" dafa o poľský náves a do neho to odzadu pichli ešte 2 autá. Keby mali AEBS (systém automatického núdzového brzdenia), nemuselo dôsť k zrneniam, ku škodám a nemusela byť R1-ka upchatá pol dňa.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Pokec
Re: Pokec
Neviem ci niekto z vas uz sedel za volantom auta co je prepchate elektronikou a malo aj system autonomneho brzdenia. Ja som takych aut prevetral stovky a pravda je taka ze tento system reagoval len na objekt pohybujuci sa predo mnou. Pokial by som bol rozbehnuty oproti niecomu co stoji, tak to ten asistent do toho napali v plnej rychlosti. A zo skusenosti viem ze cim viac asistentov tym horsie. Ja verim za volantom iba sebe a tomu co vidia moje oci. A to denno denne brazdim ulice BA na autobuse, kolkokrat iba par cm od okoloiducich alebo stojacich aut, ludi a roznych prekazok.
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pokec
Ja teda neviem aké autá si prevetral, ale ja to mám v služobnom a reaguje to aj na stojace objekty, dokonca za šera mi vypne tempomat niekedy aj pred nadjazdom, lebo si nie je istý výškou. Nezabrzdí, lebo to hneď vyhodnotí ako dostatočnú výšku, ale vyhodí hlášku "Nebezpečenstvo kolízie". Niekedy to môže byť aj otravné (stane sa to asi raz za dva týždne), preto ten systém neobhajujem, ale povedal by som, že je to dobrá vec na korekciu možného pochybenia vodiča. A čo sa týka adaptívneho tempomatu, doteraz som ho zatracoval, ale po tom čo som si na to zvykol, už by som auto bez toho nekupoval. Mimochodom systém vybočenia z jazdného pruhu a AEBS sa dá deaktivovať jednoduchým tlačítkom, len to treba urobiť vždy po naštartovaní, lebo sa pri štarte stále aktivuje. Predpokladám, že sa tieto veci čoskoro dostanú do zákona a budú povinné od výroby, tak ako automatické denné svietenie, alebo snímače tlaku v pneu.
Re: Pokec
Poculi sme slovo bozie..amen.
Jazdil som desat rokov v automobilke na najmodernejsich kuskoch co boli na trhu. Neviem co montuju do aut teraz ale keby to bolo reagovalo na vsetko okolo....aj co je pevná prekazka...tak auto by bolo stale zabrzdene. Nevysiel by si ani z parkoviska plneho aut, lebo vzdy by si sa k niektoremu priblizoval. Ale ja som len obycajny amater z Blavy...takze urcite píšem hovadiny a pravda je niekde inde...napriklad okolo Šiah.
Jazdil som desat rokov v automobilke na najmodernejsich kuskoch co boli na trhu. Neviem co montuju do aut teraz ale keby to bolo reagovalo na vsetko okolo....aj co je pevná prekazka...tak auto by bolo stale zabrzdene. Nevysiel by si ani z parkoviska plneho aut, lebo vzdy by si sa k niektoremu priblizoval. Ale ja som len obycajny amater z Blavy...takze urcite píšem hovadiny a pravda je niekde inde...napriklad okolo Šiah.
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Pokec
Uprimne zacinam lutovat, ze som ten link sem vobec dal. No necakal som tie prehnane emocie okolo technickej temy (o veciach).
Mozno bude zaujimave tuto diskusiu vytiahnut po 10-15 rokoch, ked forum dovtedy vydrzi. Tu skutocnu pravdu ukaze az cas.
Mozno bude zaujimave tuto diskusiu vytiahnut po 10-15 rokoch, ked forum dovtedy vydrzi. Tu skutocnu pravdu ukaze az cas.
Re: Pokec
Podla mňa pohodička, normálna diskusia o veciach, na ktoré majú ľudia iný názor.
Ja osobne som tiež za menej "elektro" - mám pocit že čím viac techniky a asistentov, tým viac majú "šoféri" čas na sprostosti a nevenovanie sa jazde.
Na druhej strane, adaptívny tempomat, alebo napríklad to svetielko čo ťa v speťáku upozorní, že je niekto v mrtvom uhle, to sú veci, ktoré sa mi zdajú ako prínos k bezpečnosti..
Ja osobne som tiež za menej "elektro" - mám pocit že čím viac techniky a asistentov, tým viac majú "šoféri" čas na sprostosti a nevenovanie sa jazde.
Na druhej strane, adaptívny tempomat, alebo napríklad to svetielko čo ťa v speťáku upozorní, že je niekto v mrtvom uhle, to sú veci, ktoré sa mi zdajú ako prínos k bezpečnosti..
Re: Pokec
Inac ten system co myslim ja front asistent. Brzdový asistent je nieco uplne ine. Takze sa ospravedlnujem za pripadne nezhody. Ale ja ked som skusal ten front assist tak fungoval na iduce auta predo mnou.
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
Re: Pokec
Funkcionalita závisí od "úrovne autonómneho systému":
Úroveň 0: Žiadna automatizácia.
Úroveň 1: Vozidlo pomáha s riadením alebo zrýchľovaním/brzdením.
Úroveň 2 - Riadenie bez rúk: Vozidlo pomáha s riadením a zrýchľovaním/ brzdením. Vozidlá Tesla na diaľnici vedia fungovať na úrovni 2, kedy vodič nedrží volant ani nemá nohy na pedáloch.
Úroveň 3 - Riadenie "bez očí": Vozidlo pomáha so všetkými aspektmi jazdy, pričom sa očakáva, že človek zareaguje na žiadosť o zásah v prípade potreby.
Úroveň 4 - Riadenie "bez mysle": Vozidlo pomáha so všetkými aspektmi jazdy, aj v prípade, že človek nezareaguje na žiadosť o zásah.
Úroveň 5 - Riadenie "bez vodiča": Vozidlo prevezme kontrolu nad všetkými aspektmi riadenia, za každých podmienok.
Napríklad adaptívny tempomat s front assistom, prípadne asistentom jazdy v pruhoch do určitej rýchlosti je úroveň 1.
Úroveň 0: Žiadna automatizácia.
Úroveň 1: Vozidlo pomáha s riadením alebo zrýchľovaním/brzdením.
Úroveň 2 - Riadenie bez rúk: Vozidlo pomáha s riadením a zrýchľovaním/ brzdením. Vozidlá Tesla na diaľnici vedia fungovať na úrovni 2, kedy vodič nedrží volant ani nemá nohy na pedáloch.
Úroveň 3 - Riadenie "bez očí": Vozidlo pomáha so všetkými aspektmi jazdy, pričom sa očakáva, že človek zareaguje na žiadosť o zásah v prípade potreby.
Úroveň 4 - Riadenie "bez mysle": Vozidlo pomáha so všetkými aspektmi jazdy, aj v prípade, že človek nezareaguje na žiadosť o zásah.
Úroveň 5 - Riadenie "bez vodiča": Vozidlo prevezme kontrolu nad všetkými aspektmi riadenia, za každých podmienok.
Napríklad adaptívny tempomat s front assistom, prípadne asistentom jazdy v pruhoch do určitej rýchlosti je úroveň 1.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný