Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Macchi C202/halinski/1:33
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
Tak dnes som stihol komplet ľavú stranu. Nebolo tam toho veľa, len pár kúskov, tak som to dal celé aj s uzavretím kokpitu.
Tak dnes som stihol komplet ľavú stranu. Nebolo tam toho veľa, len pár kúskov, tak som to dal celé aj s uzavretím kokpitu.
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
Tak som dnes spatlal obšívku kokpitu. Je to najväčšia časť trupu vcelku a zároveň kľúčová časť stavby. Najprv som ju onitoval a potom 2X strekol lakom. Pre budúcich lepičov, ktorí to budú tiež nitovať, je to kornovák č. 5 a tie väčšie ďobky na kryte motora je 12ka. Samozremä že som to lepil na dva krát lebo prvý raz mi ušiel predok, asi 0,5 mm naľavo od osi, no pri porovnaní ľavá a pravá strana to robilo 1mm výškový rozdiel. Na šťastie som to lepil UHU paličkovým lepidlom a nemal som to moc zafixované, len trochu vzadu, šlo to dobre dole a nič som nepotrhal Na druhý pokus som to dal, myslím že celkom prijatelne. V prednej časti rebrovania je diel č VIj p+ľ okrovej farby, nehľadajte ho 200 hodín ako ja medzi rebrami je niekde medzi okrovými dielmi. A tu je pár fotiek.
Tak som dnes spatlal obšívku kokpitu. Je to najväčšia časť trupu vcelku a zároveň kľúčová časť stavby. Najprv som ju onitoval a potom 2X strekol lakom. Pre budúcich lepičov, ktorí to budú tiež nitovať, je to kornovák č. 5 a tie väčšie ďobky na kryte motora je 12ka. Samozremä že som to lepil na dva krát lebo prvý raz mi ušiel predok, asi 0,5 mm naľavo od osi, no pri porovnaní ľavá a pravá strana to robilo 1mm výškový rozdiel. Na šťastie som to lepil UHU paličkovým lepidlom a nemal som to moc zafixované, len trochu vzadu, šlo to dobre dole a nič som nepotrhal Na druhý pokus som to dal, myslím že celkom prijatelne. V prednej časti rebrovania je diel č VIj p+ľ okrovej farby, nehľadajte ho 200 hodín ako ja medzi rebrami je niekde medzi okrovými dielmi. A tu je pár fotiek.
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
To Sony: ďakujem za pochvalu, no myslím že práve dnes sa mi to podarilo trochen potentovať tmavšou retušou
Postupoval som smerom dozadu k chvostu. Prilepil som len tri segmenty a priznám sa, som zmučený z roboty a viac sa mi ozaj nechcelo Pekne som ich onitoval, nalakoval, prilepil a zase nalakoval a dúfam že som to nepototo tým lakom, lebo ešte neuschol tak neviem ako bude po preschnutí
Jo a ten nápis pri tom lučištníkovi incocca, tende, scaglia znamená položiť, zamieriť, vystreliť
To Sony: ďakujem za pochvalu, no myslím že práve dnes sa mi to podarilo trochen potentovať tmavšou retušou
Postupoval som smerom dozadu k chvostu. Prilepil som len tri segmenty a priznám sa, som zmučený z roboty a viac sa mi ozaj nechcelo Pekne som ich onitoval, nalakoval, prilepil a zase nalakoval a dúfam že som to nepototo tým lakom, lebo ešte neuschol tak neviem ako bude po preschnutí
Jo a ten nápis pri tom lučištníkovi incocca, tende, scaglia znamená položiť, zamieriť, vystreliť
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
Dnes po práci sme mali kurz prvej pomoci, tak som toho zase veľa nestihol, no aspoň dačo som spatlal
Dokončil som zadok trupu, chrbát za kokpitom, nalepil som jeden článok vpredu nad motorom, uloženie výfukov a odspodu základ pre podvozkovú šachtu. Ďalej som spojil ďalšie dva články nad motorom, do ktorých treba ešte vlepiť dva žľaby pred guľometmi, tie som len tak nasucho položil a odfotil.
A tu som si ich dal vedľa seba pre porovnanie
Dnes po práci sme mali kurz prvej pomoci, tak som toho zase veľa nestihol, no aspoň dačo som spatlal
Dokončil som zadok trupu, chrbát za kokpitom, nalepil som jeden článok vpredu nad motorom, uloženie výfukov a odspodu základ pre podvozkovú šachtu. Ďalej som spojil ďalšie dva články nad motorom, do ktorých treba ešte vlepiť dva žľaby pred guľometmi, tie som len tak nasucho položil a odfotil.
A tu som si ich dal vedľa seba pre porovnanie
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- Robert Blaschke | 63
- Príspevky: 696
- Meno: Robert
- Bydlisko: teraz Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Štefan, pekné to máš.
Akurát vydavateľ mohol nejakú krajšiu kamufláž vybrať, táto sa mi nepáči
Akurát vydavateľ mohol nejakú krajšiu kamufláž vybrať, táto sa mi nepáči
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
To Robert: som rád že sa ti stavba páči a kamufláž mne osobne vyhovuje, lebo mám tempesta ktorý je tiež v africkej kamufláži, tak nech sú dvaja proti sebe v poličke ešte sa mi ľúbi sivá, ktorá bola na machci 205. Dokonca mám aj krásny obraz v tejto africkej kamo od Vladka Martinického
Tak som dorobil ten kryt motora a spodok motora. Trochu som sa bál, či to všetko sadne na kostru, no majster Halinski nič nenechal na náhodu, otázka bola, ako to je s mojou presnosťou lepenia a hlavne, ako sadnú pálené rebrá. Všetko bolo OK, aj moja presnosť, čo ma dosť prekvapilo
Prestal som používať sekundové lepidlo, iba ak to bolo skutočne treba, čo ma dosť spomalilo, no začal som si užívať lepenie bez stresu, aby som s tým ani o stotinu milimetra neposunul, lebo budem všetko pracne odtŕhať ale všimol som si, že BCGčko akoby zvlnil papier svojou vlhkosťou, čo je problém hlavne na spojoch jednotlivých plášťov, kde vzniká preliačenina, to BCGčko to akoby vtiahlo dovnútra a zaschlo
To Robert: som rád že sa ti stavba páči a kamufláž mne osobne vyhovuje, lebo mám tempesta ktorý je tiež v africkej kamufláži, tak nech sú dvaja proti sebe v poličke ešte sa mi ľúbi sivá, ktorá bola na machci 205. Dokonca mám aj krásny obraz v tejto africkej kamo od Vladka Martinického
Tak som dorobil ten kryt motora a spodok motora. Trochu som sa bál, či to všetko sadne na kostru, no majster Halinski nič nenechal na náhodu, otázka bola, ako to je s mojou presnosťou lepenia a hlavne, ako sadnú pálené rebrá. Všetko bolo OK, aj moja presnosť, čo ma dosť prekvapilo
Prestal som používať sekundové lepidlo, iba ak to bolo skutočne treba, čo ma dosť spomalilo, no začal som si užívať lepenie bez stresu, aby som s tým ani o stotinu milimetra neposunul, lebo budem všetko pracne odtŕhať ale všimol som si, že BCGčko akoby zvlnil papier svojou vlhkosťou, čo je problém hlavne na spojoch jednotlivých plášťov, kde vzniká preliačenina, to BCGčko to akoby vtiahlo dovnútra a zaschlo
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- Martinicky Vladimir | --
- Príspevky: 253
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Pišta ty ideš ako drak Ja som BCGčko už dávno zavrhol, ja nechápem ako s tým vedia Poliaci lepiť. Ako spomínaš, že to vtiahne dovnútra. To vie spraviť aj Herkules keď ho dáš viac, možno aj to BCGčko pri menšom množstve by to nespravilo ale je pravda, že BCGčko je viac vlhkejšie.
Na stole: Kamov Ka-29 /Orlik/ 1:33; KV-2 /free/ 1:25
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Macchi C202/halinski/1:33
Ahojte vospolok.
To Vladimír: som rád že sleduješ a že sa Ti stavba aj model páčia. Myslel som že je to 202ka, ja medzi nimi veru rozdiel nevidím, takto navonok, možno je len v tom motore čiiiii? A s tou kornajsnou máš pravdu, porovnal som 4ku a 5ku tak vedľa dielika. Ono medzi nimi rozdiel moc nie je, len desatina milimetra a skoro vôbec to nevidno, no tvojmu pozornému maliarskemu oku to aj tak neušlo si riadny rys ostrovid.
To Sumec: možno by to chcelo ho nechať pár hodín preschnúť, potom sa z neho stane taký gél a lepšie drží, už som vyskúšal a jeho výhoda je aj v tom, že po zaschnutí je matné, oktem toho, keď ti kvapne kdesi na model, palcom zotrieš a máš pokoj, nič nie je vidno. Herkules sa po zaschnutí leskne ako psie guľky a aj keď ho dáš z modelu preč, ostane tam fľak. Preto je BCGčko vhodné na čistostavby alebo je to poľské lepidlo a je dobré len na poľské modely
To Vladimír: som rád že sleduješ a že sa Ti stavba aj model páčia. Myslel som že je to 202ka, ja medzi nimi veru rozdiel nevidím, takto navonok, možno je len v tom motore čiiiii? A s tou kornajsnou máš pravdu, porovnal som 4ku a 5ku tak vedľa dielika. Ono medzi nimi rozdiel moc nie je, len desatina milimetra a skoro vôbec to nevidno, no tvojmu pozornému maliarskemu oku to aj tak neušlo si riadny rys ostrovid.
To Sumec: možno by to chcelo ho nechať pár hodín preschnúť, potom sa z neho stane taký gél a lepšie drží, už som vyskúšal a jeho výhoda je aj v tom, že po zaschnutí je matné, oktem toho, keď ti kvapne kdesi na model, palcom zotrieš a máš pokoj, nič nie je vidno. Herkules sa po zaschnutí leskne ako psie guľky a aj keď ho dáš z modelu preč, ostane tam fľak. Preto je BCGčko vhodné na čistostavby alebo je to poľské lepidlo a je dobré len na poľské modely
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní