U-BOOT U-570/ GPM/ 1:100

Moderátor: Fito

Užívateľov profilový obrázok
tatra813 | 24
Príspevky: 380
Meno: Peter
Bydlisko: Banská Bystrica

U-BOOT U-570/ GPM/ 1:100

Príspevokod užívateľa tatra813 » 23 Máj 2019 19:08

Zdravím Vás kolegovia... :victory:

Kedže roboty na mojej Sharnhorst je ešte haba-dej, rozhodol som sa, že si zlepím niečo jednoduchšie na oddych a hlavne niečo, čo už je nakreslené a hotové. Samozrejme malo to byť niečo z námornej tematiky. Výber padol na model ponorky od GPM v mierke 1:100. Model bol komplet s laserami kostry aj paluby, čo ma zachránilo od ďalšieho kreslenia a lejzrovania :) . Ide o najpopulárnejší typ ponoriek za druhej svetovej vojny a to konkrétny typ VII-C. Samotný osud ponorky od GPM, čiže U-570 a aj jej úspechy neboli žiadna sláva.

U-570



  • Spustená na vodu... 15.máj 1941 v Hamburgu
  • Kapitán - Hans-Joachim Rahmlow
  • Plavby a operácie - 15.máj1941 až 1.august 1941 bola zaradená v tretej flotile ako tréningové plavidlo
    - 1.august 1941 až 27.august 1941 aktívne plavidlo v III.flotile
  • Úspechy: Ponorka žiaľ nedosiahla žiadny úspech (nezničila ani nepotopila žiadnu loď či lietadlo)
  • Osud ponorky: Zajatá Britskými silami 27. augusta 1941 v severnom Atlantiku južne od Islandu, po poškodení britským lietadlom Hudson (269 Sqn RAF / S). Bola odtiahnutá do Islandského Thorlakshafn. Prežila kompletne celá posádka 44 mužov bez žiadnych obetí. 5.Októbra 1941 sa ponorka stala britským plavidlom pod označením HMS Graph, kde ďalej slúžila ako aktívne plavidlo až do 21.Júna 1943. Vrak sa rozpadol v roku 1961.

Typ VII-C

Typ VII-C bol azda najrozšírenejší a najpopulárnejší typ ponoriek bojujúcich v Atlantiku a po celom svete, napriek tomu, že ich dojazd na hladine bol len 15 700km, čo bolo o proti typom IX-D (20 000km) podstatne menej, čo zjavne limitovalo ich plavbu a a operačný dosah v Atlantiku. Typ VII-C vychádza z predošlého modelu VII-B. Rozdieli boli len v istých technických veciach ako vybavenie aktívnym sonarom. Napriek tomu bol typ VII-C o 8 ton ťažší a o 60cm dlhší. Rýchlosť a dosah na mori ostali v podstate rovnaké. Mnoho týchto ponoriek bolo medzi rokmi 1944-1945 vybavené šnorchlami. Vznikla taktiež pod-trieda a to VII/41, ktorá mala väčšiu hĺbku ponoru a pevnejší trup ---> http://www.euro-t-guide.com/See_Photo/Germany/NW_Kiel/U-995_Laboe_2004_01.jpg (ponorka v Laboe )

Základné technické parametre:

  • Výtlak: 769t na hladine / 871t pod hladinou
  • Dĺžka: 67,1m
  • Šírka: 6,18m
  • Pohon: 2x preplňovaný 6-valcový 4-takt s totálnym výkonom 2800-3200 koní (2,100 až 2,400 kW) pri 470-490 otáčkach.
    - pre plavbu pod hladinou skoršie typy používali motory z typu VII-B, AEG GU 460/8-276 ktoré poskytovali 750 koní(550KW) pri 296 otáčkach. Novšie ponorky používali motory typu BBC GG UB 720/8 od Garbe, Lahmeyer & Co alebo motory Siemens GU 343/38-8. Oba typy mali rovnaký výsledný výkon ako motory typu AEG.
  • Rýchlosť: 32,8 km/h na hladine / 14,1 km/h pod hladinou
  • Maximálna hĺbka ponoru: 230m- testovaná (vypočítaná hĺbka rozdrtenia trupu 250-295m)
  • Posádka: 44 mužov ---> na ponorke boli dve toalety ale použiteľná bola len jedna z nich, kedže druhá bola často plná proviantu
  • Výzbroj:
    -1x 88mm kanón
    - 1x 20mm kanón
    - 5x 533mm torpédomety

Model:



Jedná sa o moju prvú čisto stavbu, takže som bol sám zvedavý ako to dopadne. Mnohé veci by som riešil kúsok inak už teraz ale kedže ma neraz tlačil termín výstav (Nitra a Trnava) tak nebolo veľa času na špekulácie. Samotný model sa staval veľmi dobre. Diely najmä kostra sedeli krásne bez nejakých väčších úprav.



Plášť ponorky som chcel aspoň kúsok urobiť viac realistickejší, tak som povyrezával všetky otvory ktoré mali byť vyrezané. Robota na dva dni ale výsledok ku koncu stál za to.



Po nalepení bočnej a spodnej obšívky mi vznikla medzera (moja nešikovnosť) ktorú som zatiaľ neriešil a prilepil som záťažové nádrže ktoré krásne sadli na model.



Po nalepení plášťa nasledovala na rad veliteľská veža. Aj keď vo vystrihovačke bolo papierové zábradlie ,rozhodol som sa ho urobiť pekne z medeného drôtu. Rovnako všetky časti ktoré mali byt z drôtu som vyrobil z drôtu a papierové odložil do náhradných dielov.



Predný kanón: kapitola sama o sebe, kedže kúsok som sa s tým potrápil ale podarilo sa



Toľko report zo stavby, žiaľ viac som nefotil ani nerobil, čo ma aj kúsok mrzí ale možno nabudúce.

Hotový model

Fotky sú nie najlepšie kedže stále prší ale verím, že keď sa umúdri počasie tak na-fotím aj vonku detaily a ponúknem Vám krajšie fotky :big smile: , zatiaľ však takto:



Napriek tomu sa modelu podarilo obsadiť solídne druhé miesto na výstave v Trnave :big smile:

Obrázok

Ďakujem Vám a vidíme sa pri ďalšom modely ponorky , respektíve ďalších dvoch ako spestrenie práce na Scharnhorste :victory:
Jeden musí robiť vždy,to čo sa páči ostatným .. V suchom doku -> SCHARNHORST 1/150

Užívateľov profilový obrázok
Oliver | 25
Príspevky: 1346
Bydlisko: Trenčín/Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: U-BOOT U-570/ GPM/ 1:100

Príspevokod užívateľa Oliver » 23 Máj 2019 21:08

Na prvú čistostavbu veľmi dobré podľa mňa. :-)
Páči sa mi ten popis a hlavne zaujímavosti z histórie. Kanón vyzerá dobre, len tam trošku chýba aspoň naznačená diera v hlavni (predpokladám, že tam nejaká asi má byť). Ináč super! :-)
Oliver

Na stole: Podvozok lokomotívy Albatros (BETA)
Naposledy dokončené: Tw29


"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA

Užívateľov profilový obrázok
Matej | 31
Príspevky: 977
Meno: parkourista
Bydlisko: Zariecie, okres PU

Re: U-BOOT U-570/ GPM/ 1:100

Príspevokod užívateľa Matej » 24 Máj 2019 08:02

ak ti smiem poradiť..nabudúce, keď budeš robiť s niťou imitáciu lán, káblov a pod. daj si medzi prsty trocha lepidla a pretiahni tade tú niť.."uhladí" ti tie vlákna.. :wink:
Aktuálne: Maz 537g
Hotovo: BAT-M

Návrat na "Námorná technika // Watercrafts"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný