LIAZ 100.55 D /Spidamodels/ 1:25
Napísané: 18 Mar 2014 17:42
Zdravím
Nuž, keďže som po dlhých rokoch zlepil nejakú F1, tak som sa rozhodol, že skúsim aj oblasť, kde som nad modelmi zatiaľ len z diaľky slintal. Vybral som si dosť ťažký model, ale srdce nepustí, mám veľkú slabosť na staršie ročníky Dakaru (najmä tie do r. 1990) a touto mašinou vzdám hold prvej Československej posádke na najdrsnejšej súťaži sveta (hneď pri tejto prvej účasti skončili na skvelom 13. mieste). Čo sa týka Dakaru, LIAZ mi tam bol aj je vždy bližší ako TATRA (aktuálne už po niekoľký krát čítam knihu Paříž-Dakar od člena posádky R.Fencla) . Zvolil som mierku 1:25, lebo ak by bolo na výber pri každom modeli, všetko by som lepil 1:25 . Zohnal som ho vďaka tunajšiemu gulášmajstrovi Petopatovi, za čo mu patrí veľká vďaka
Bude to dlhý boj a snáď aj úspešný. Rozsah modelu je 7xA3 + 1xA4. Budem musieť zohnať drôty (priemer 2,5-3 mm) na ochranný rám kabíny a konštrukciu plachty, zatiaľ neviem odkiaľ, keďže v našom megaželeziarstve majú leda tak drôty oceľové (to už mi môžu predať rovno roxory), prinajhoršom skúsim ísť do zberne surovín a niečo tam za poplatok vyžobrať, lebo o hliníkových drôtoch sa mi môže leda tak snívať a plastové trubičky tiež nemám.
Napriek zložitosti modelu plánujem pár úprav. Kolesá sa budú jednoznačne otáčať, tam nebude žiaden problém už som to x-krát prerábal na podobne konštruovaných podvozkoch. Zvyšné úpravy si zatiaľ nechám pre seba, nakoľko ich vhodnosť posúdim až v priebehu stavby. Možno kolesá a podvozok veľmi jemne zaprášim, ale určite nič výrazné, to hlavne aby troška vynikli dezény, ktoré vyrobím.
Keď sa dívam na zlepené LIAZy v 1:32 tak sa len modlím, aby som to zvládol aspoň z polovice tak dobre .
Zatiaľ mám len roztriedené diely podľa zaužívaného spôsobu (v euroobaloch, vždy po 50 číslovaných dielov, t.j. 1-50, 51-100, 101-150 atď.). Diely podlepím nielen tie, ktoré sú písané v návode, ale niektoré ďalšie aj podľa vlastného uváženia, samozrejme tak aby to nijako neovplyvnilo konštrukciu modelu. V návode sa nič nepíše ohľadom mierky 1:25, musím pár vecí pomerať, či netreba priamou úmerou zvýšiť aj podlepenie dielov. Diel, ktorý sa v 1:32 má podlepiť napr. 1 mm kartónom, by logicky v 1:25 trebalo podlepiť na 1,28 mm hrúbku, takže na to si dám veliký pozor, lebo keby šlo o konštrukčné diely a na oboch stranách by chýbalo 0,28 mm, hneď by z toho bola 0,56 mm fuga
Lepiť budem voz s číslom 627.
Technické údaje ani históriu vozidla rozpisovať nebudem, ale niečo málo nájdete tu
http://czechtrucks-dakar.blog.cz/1001/l ... ocnik-1986
Nuž, keďže som po dlhých rokoch zlepil nejakú F1, tak som sa rozhodol, že skúsim aj oblasť, kde som nad modelmi zatiaľ len z diaľky slintal. Vybral som si dosť ťažký model, ale srdce nepustí, mám veľkú slabosť na staršie ročníky Dakaru (najmä tie do r. 1990) a touto mašinou vzdám hold prvej Československej posádke na najdrsnejšej súťaži sveta (hneď pri tejto prvej účasti skončili na skvelom 13. mieste). Čo sa týka Dakaru, LIAZ mi tam bol aj je vždy bližší ako TATRA (aktuálne už po niekoľký krát čítam knihu Paříž-Dakar od člena posádky R.Fencla) . Zvolil som mierku 1:25, lebo ak by bolo na výber pri každom modeli, všetko by som lepil 1:25 . Zohnal som ho vďaka tunajšiemu gulášmajstrovi Petopatovi, za čo mu patrí veľká vďaka
Bude to dlhý boj a snáď aj úspešný. Rozsah modelu je 7xA3 + 1xA4. Budem musieť zohnať drôty (priemer 2,5-3 mm) na ochranný rám kabíny a konštrukciu plachty, zatiaľ neviem odkiaľ, keďže v našom megaželeziarstve majú leda tak drôty oceľové (to už mi môžu predať rovno roxory), prinajhoršom skúsim ísť do zberne surovín a niečo tam za poplatok vyžobrať, lebo o hliníkových drôtoch sa mi môže leda tak snívať a plastové trubičky tiež nemám.
Napriek zložitosti modelu plánujem pár úprav. Kolesá sa budú jednoznačne otáčať, tam nebude žiaden problém už som to x-krát prerábal na podobne konštruovaných podvozkoch. Zvyšné úpravy si zatiaľ nechám pre seba, nakoľko ich vhodnosť posúdim až v priebehu stavby. Možno kolesá a podvozok veľmi jemne zaprášim, ale určite nič výrazné, to hlavne aby troška vynikli dezény, ktoré vyrobím.
Keď sa dívam na zlepené LIAZy v 1:32 tak sa len modlím, aby som to zvládol aspoň z polovice tak dobre .
Zatiaľ mám len roztriedené diely podľa zaužívaného spôsobu (v euroobaloch, vždy po 50 číslovaných dielov, t.j. 1-50, 51-100, 101-150 atď.). Diely podlepím nielen tie, ktoré sú písané v návode, ale niektoré ďalšie aj podľa vlastného uváženia, samozrejme tak aby to nijako neovplyvnilo konštrukciu modelu. V návode sa nič nepíše ohľadom mierky 1:25, musím pár vecí pomerať, či netreba priamou úmerou zvýšiť aj podlepenie dielov. Diel, ktorý sa v 1:32 má podlepiť napr. 1 mm kartónom, by logicky v 1:25 trebalo podlepiť na 1,28 mm hrúbku, takže na to si dám veliký pozor, lebo keby šlo o konštrukčné diely a na oboch stranách by chýbalo 0,28 mm, hneď by z toho bola 0,56 mm fuga
Lepiť budem voz s číslom 627.
Technické údaje ani históriu vozidla rozpisovať nebudem, ale niečo málo nájdete tu
http://czechtrucks-dakar.blog.cz/1001/l ... ocnik-1986