Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
ABC Rally - ABC Dzeta / ABC - R. Vyškovský / 1:43
Moderátor: iconmaster
Re: ABC Rally - ABC Dzeta / ABC - R. Vyškovský / 1:43
Nepoznam tento postup preto mozno hlupa otazka, aky je postup v tomto pripade? Skenovany model nacitany v Rhine a postupne obtahujes obrysove ciary,doplnas reklamy, a ine ciary? Dakujem
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ABC Rally - ABC Dzeta / ABC - R. Vyškovský / 1:43
No pre mňa je to tiež novinka. Nikdy predtým som takto model "nestaval". Môj postup je ale nasledovný:
1.) oskenoval som pôvodnú vystrihovačku (rozlíšenie 600dpi, aby vystrihovačka aj po možnom opätovnom vytlačení vyzerala dobre a nebola rozrastrovaná - asi by stačilo aj 300dpi)
2.) sken som následne importoval do Rhinoceros 3D.
3.) začal som postupne obkreslovať hlavné časti modelu a na základne týchto častí som vytvoril 3D model
4.) po skompletovaní 3D modelu som model rozložil spätne do 2D a "poukladal" jednotlivé časti na A4ku tak, aby sedeli s pôvodnou vytrihovačkou
5.) v Rhine som začal postupne vyfarbovať veľké časti základnými farbami
6.) vyexportoval som celú A4ku s vyfarbenými časťami ako png a naimportoval do Affinity Photo. Najlepšie by bolo, keby som to exportoval ako vektor, žiaľ Rhino má stále problém správne vyexportovať oblúky do vektoru
7.) v Affinity Photo dopĺňam jednotvárne farebné plochy o tiene, nálepky, rozbijem jednoliate plochy, prípadne pridám nejaký weathering
8.) exportujem opäť do png (prípadne jpg) a môžem tlačiť a rezať
Ten postup určite nie je ideálny. Dalo by sa to urobiť určite jednoduchšie, dokonca aj bez použitia Rhinoceros. Ale keďže som si chcel byť istý, že model presne sadne a bude matematicky presný, chcel som na začiatku vytvoriť ten spomínaný 3D model. Problém pri tomto postupe je ten, že sa človek snaží z 2D plôch vytvoriť 3D model a nie vždy to vyjde na 100%. Napríklad už teraz môžem povedať, že môj model nebude úplne presnou kópiou originálu, napríklad strechu mám trochu širšiu.
Pokiaľ by išlo len o čisté obkreslenie modelu, stačil by hocijaký vektorový alebo bitmapový editor (napríklad Photoshop, Illustrator, GIMP, Inkscape prípadne Affinity Photo a Designer). Lenže pri takom obkreslovaní je šanca, že niečo nebude sedieť, podstatne väčšia ako pri vytvorení 3D modelu.
To je asi všetko k postupu.
1.) oskenoval som pôvodnú vystrihovačku (rozlíšenie 600dpi, aby vystrihovačka aj po možnom opätovnom vytlačení vyzerala dobre a nebola rozrastrovaná - asi by stačilo aj 300dpi)
2.) sken som následne importoval do Rhinoceros 3D.
3.) začal som postupne obkreslovať hlavné časti modelu a na základne týchto častí som vytvoril 3D model
4.) po skompletovaní 3D modelu som model rozložil spätne do 2D a "poukladal" jednotlivé časti na A4ku tak, aby sedeli s pôvodnou vytrihovačkou
5.) v Rhine som začal postupne vyfarbovať veľké časti základnými farbami
6.) vyexportoval som celú A4ku s vyfarbenými časťami ako png a naimportoval do Affinity Photo. Najlepšie by bolo, keby som to exportoval ako vektor, žiaľ Rhino má stále problém správne vyexportovať oblúky do vektoru
7.) v Affinity Photo dopĺňam jednotvárne farebné plochy o tiene, nálepky, rozbijem jednoliate plochy, prípadne pridám nejaký weathering
8.) exportujem opäť do png (prípadne jpg) a môžem tlačiť a rezať
Ten postup určite nie je ideálny. Dalo by sa to urobiť určite jednoduchšie, dokonca aj bez použitia Rhinoceros. Ale keďže som si chcel byť istý, že model presne sadne a bude matematicky presný, chcel som na začiatku vytvoriť ten spomínaný 3D model. Problém pri tomto postupe je ten, že sa človek snaží z 2D plôch vytvoriť 3D model a nie vždy to vyjde na 100%. Napríklad už teraz môžem povedať, že môj model nebude úplne presnou kópiou originálu, napríklad strechu mám trochu širšiu.
Pokiaľ by išlo len o čisté obkreslenie modelu, stačil by hocijaký vektorový alebo bitmapový editor (napríklad Photoshop, Illustrator, GIMP, Inkscape prípadne Affinity Photo a Designer). Lenže pri takom obkreslovaní je šanca, že niečo nebude sedieť, podstatne väčšia ako pri vytvorení 3D modelu.
To je asi všetko k postupu.
Re: ABC Rally - ABC Dzeta / ABC - R. Vyškovský / 1:43
čiže ty si tem nodel povystrihuješ aj poskladáš rovno v Rhinovi, to som ešte nevidel veru. Zaujímavý postup.
Sledujem a som zvedavý na výsledok.
- Ing. Spendlik | 42
- Príspevky: 372
- Meno: Tomáš
- Kontaktovať užívateľa:
Re: ABC Rally - ABC Dzeta / ABC - R. Vyškovský / 1:43
Menší pokrok. S vyfarbovaním som skončil. Na to, že som to chcel ako rýchlovku to zaberá nejak veľa času
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní