Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Moderátor: iconmaster
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Bomba.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
iconmaster napísal:...
Nech to už vyzerá, ako vyzerá ...
No veruže vyzerá to parádne. Len tak ďalej.
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
z tvojej roboty sa môžu učiť aj plastikári. Ten zmysel pre detail a realitu je neskutočný
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Fíha, ďakujem pekne za toľké komentáre, to som ešte nekončil. No teší ma, ak sa vám to pozdáva aj v tejto fáze
Čo sa týka tej diagnózy, nemôžem sa dať vyšetriť - bol vyhlásený núdzový stav v zdravotníctve (veď viete prečo). Takže som si naordinoval ďalšiu terapiu lepením..
Na rám som osadil konzoly a priečku zadného nárazníka (ochrana proti podbehnutiu), ktorá je zároveň aj sklopiteľná. Na krytky nábojov kolies som doplnil logo BPW - tlačené boli na strieborný vodolepkový papier Propagteam a výsledok ma celkom potešil. Ďalej bol zmontovaný držiak rezervy, vrátane kolesa:
Schránku na náradie som vytunil zámkom a boli nalepené jej držiaky. Poskladal som aj podperné nohy, ktoré dostali štítky, tiež tlačené na ten strieborný dekálový papier. Zostavil som držiaky a panty a následne ich prilepil na blatníky:
Pre zadné vráta som zostavil zámky a ozdobil vodolepkami - tie boli tlačené na biely vodolepkový papier z Aliexpresu (môžem povedať, že fungujú dobre). Medzitým som niečo porobil aj na samotnej korbe - nalepil nejaké detaily na spodok a tiež plošiny na čele.
Teraz všetko pekne poosádzať na podvozok, vrátane ďalších detailov. Tiež dorobiť nejaké chýbajúce veci, ako svetlá či zrolovaná plachta korby. Ale cieľová rovina je bližšie a bližšie
Čo sa týka tej diagnózy, nemôžem sa dať vyšetriť - bol vyhlásený núdzový stav v zdravotníctve (veď viete prečo). Takže som si naordinoval ďalšiu terapiu lepením..
Na rám som osadil konzoly a priečku zadného nárazníka (ochrana proti podbehnutiu), ktorá je zároveň aj sklopiteľná. Na krytky nábojov kolies som doplnil logo BPW - tlačené boli na strieborný vodolepkový papier Propagteam a výsledok ma celkom potešil. Ďalej bol zmontovaný držiak rezervy, vrátane kolesa:
Schránku na náradie som vytunil zámkom a boli nalepené jej držiaky. Poskladal som aj podperné nohy, ktoré dostali štítky, tiež tlačené na ten strieborný dekálový papier. Zostavil som držiaky a panty a následne ich prilepil na blatníky:
Pre zadné vráta som zostavil zámky a ozdobil vodolepkami - tie boli tlačené na biely vodolepkový papier z Aliexpresu (môžem povedať, že fungujú dobre). Medzitým som niečo porobil aj na samotnej korbe - nalepil nejaké detaily na spodok a tiež plošiny na čele.
Teraz všetko pekne poosádzať na podvozok, vrátane ďalších detailov. Tiež dorobiť nejaké chýbajúce veci, ako svetlá či zrolovaná plachta korby. Ale cieľová rovina je bližšie a bližšie
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
bude aj prach,blato?
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Tak toto je iný level
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Roman napísal:bude aj prach,blato?
Ako je u mňa "dobrým" zvykom, nebude. Z princípu staviam fabrický alebo dokonale udržiavaný stav vozidiel a zatiaľ som si patiovanie neosvojil. Možno raz (nejaké nápady na začiatok by som aj mal)
Matus R napísal:Tak toto je iný level
Vďaka a som rád, že sa páči!
V posledných dňoch ako keby upadal ten môj elán, alebo čo. Možno je to len tými drobnými a miestami menej výraznými krokmi. Každopádne sa nikam neponáhľam, to nie je môj štýl a držím princíp, radšej dokončiť o rok, než pokaziť pred koncom. Ale pomaličky sa posúvam vpred, pasujem, štelujem, čakám na schnutie, vediem si zoznamy ostávajúcich detailov a je dobré, keď z toho vyškrtnem hoci aj nepatrnú položku
A teda čo nové? Konečne sú blatníky na mieste! Na tento krok som sa vôbec netešil, lebo je to taká "nepríjemná pasovačka". Navyše tie blatníky vždy majú tendenciu sa trochu natiahnúť a to len skomplikuje celú vec. Bolo treba dávať pozor, aby som nezagebril rám lepidlom, pritom dobre lícovali s kolesami a zároveň stáli normálne voči podvozku. Zelpil som ich najprv po susedných hranách dokopy, ale ani to neuľahčilo veľmi tú robotu, ale aspoň voči sebe boli zafixované. Pomohol som si nalepením maskovacej pásky na pozdĺžnik rámu a podľa toho som vedel presnejšie osadiť tie držiaky o rám. Ale som rád, že to mám za sebou. Nabudúce asi bude lepšie nalepiť aspoň príruby na rám ešte pred farbením.
Keď už boli blatníky na mieste, mohol som nainštalovať ďalšie veci, ako držiak rezervy, skrinku na náradie a bočnú ochranu proti podbehnutiu. Boli osadené aj podperné nohy, vrátane priečnych a pozdĺžnych výstuh.
Pred osadením blatníkov a aby som ich vedel presnejšie dopasovať, som zlepil dokopy náboje a kolesá. No a na štvrtej fotke je "domček", s konektormi a manometrom, ktorý pôjde potom na čelo rámu:
A nakoniec niečo aj na korbu. Plachta bude v zrolovanom stave - teda ako je to bežné pri prázdnom návese alebo počas nakládky. Plachtu som vyrobil z kancelárskeho papiera, ktorý som pred zrolovaním namočil zmesou vody a trochu Duvilaxu. Jednak to naimpregnoval ten papier a tiež dodal takú pokrčenú štruktúru. Oká som vysekal injekčnou ihlou z rubovej strany a ten vydutý obvod dier som vedel ľahšie zagebriť striebornou pomocou špáratka - akože kovové oká.. Plachta bola nastriekaná bez základu, iba v tom impregnovanom stave zmesou akrylových revelliek (50+51 v pomere 2:1).
Musím ešte vyrobiť zadné svetlá, do ktorých sa mi veľmi nechce, ale koho to trápi, že?! Potom alebo pritom môžem pokračovať v zostavovaní podvozku a vlastne celého návesu.
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Ty kokso, opadol som
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
No pekne!
A čo my obyčajní smrtelníci? Ako máme teraz normálne modelovať? Toto nie je motivácia, ale demotivácia, hlavne tá plachta, to je mazec
A čo my obyčajní smrtelníci? Ako máme teraz normálne modelovať? Toto nie je motivácia, ale demotivácia, hlavne tá plachta, to je mazec
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Benalu Optiliner 106 velkoobjemovy sklapaci naves /iconmaster/ 1:25
Ale no.. Ak to zvládnem ja, zvládne to aj iný, treba tomu len obetovať čas Ale z tej plachty som mal radosť aj ja, hlavne že to nebolo nijako extra náročné.
Dávam zrejme posledný príspevok pred dokončením!
Keď pri výrobe áut nazývajú spojenie karosérie s podvozkom a hnacím agregátom svadbou, pri výrobe tohto návesu by mohla byť táto ceremónia práve montáž korby na podvozok. Predtým som však urobil ešte zopár "štúdiových" záberov podvozku, ktorý už bol na kolesách:
Tak korba je už na mieste a tak som vedel dopasovať aj hydraulický valec na čelo korby. Zároveň bol osadený aj "domček s konektormi".
Ďalej som urobil zadné svetlá, z ktoých mám radosť - zatiaľ sú to asi najviac vydarené zadné svetlá, čo som kedy robil. Sklo som vytiahol vákuovaním z fólie, na farbenie som použil transparetnú červenú X-27 od Tamiye a na efekty papierik z cigaretovej karbičky, stuhu a alobal. Pomocou toho mriežkovaného strieborného papiera som vyrobil aj obrysovky, ktoré boli premaľované transparentnou oranžovou X-26 tiež od Tamiye. Zároveň boli vydané aj EČV, do ktorých sa zakódovala značka a typ návesu
A týmto prichádzame do cielovej roviny, kde ostáva nalepiť posledné detaily a vyrobiť hydraulický valec typu ŽaVeS a hádam to bude aj hotové
Dávam zrejme posledný príspevok pred dokončením!
Keď pri výrobe áut nazývajú spojenie karosérie s podvozkom a hnacím agregátom svadbou, pri výrobe tohto návesu by mohla byť táto ceremónia práve montáž korby na podvozok. Predtým som však urobil ešte zopár "štúdiových" záberov podvozku, ktorý už bol na kolesách:
Tak korba je už na mieste a tak som vedel dopasovať aj hydraulický valec na čelo korby. Zároveň bol osadený aj "domček s konektormi".
Ďalej som urobil zadné svetlá, z ktoých mám radosť - zatiaľ sú to asi najviac vydarené zadné svetlá, čo som kedy robil. Sklo som vytiahol vákuovaním z fólie, na farbenie som použil transparetnú červenú X-27 od Tamiye a na efekty papierik z cigaretovej karbičky, stuhu a alobal. Pomocou toho mriežkovaného strieborného papiera som vyrobil aj obrysovky, ktoré boli premaľované transparentnou oranžovou X-26 tiež od Tamiye. Zároveň boli vydané aj EČV, do ktorých sa zakódovala značka a typ návesu
A týmto prichádzame do cielovej roviny, kde ostáva nalepiť posledné detaily a vyrobiť hydraulický valec typu ŽaVeS a hádam to bude aj hotové
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných