Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 49
Admin
Príspevky: 5506
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa Fito » 13 Máj 2020 09:09

Ico už to s tebou začína byť vážne, kedysi tu bola taká téma že "Paterova psychyatrická poradňa" .... :P
...The one who finished the Kriegslok.....................|Blog||Gallery

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7433
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa iconmaster » 24 Máj 2020 00:14

Som rád, keď sa vám ten začiatok pozdáva a budem sa snažiť udržať tú úroveň aj v ďalšom.

johnny7 napísal:Mi netvrd ze s takouto preciznostou by si nedal cistostavbu. Tie detaily su uplne vymazlene a hravo by si zvladol dokonalu cistostavbu.

Ono to vyzerá čisto, no z tých fotiek nevidno, koľko brúsenia a ďalšieho je za tým.. Neraz tie diely mám fľakaté od otlačkov alebo pokčené na povrchu. Možno by som čistostavbu nejako dal, no chce to vyššiu "disciplínu" :P

Roman napísal:zabudol som sa opytat ako je to s presnostou vykresov auta od vyrobcu? tiez tam lietaju milimete hore - dole?

Tie výkresy sú presné a aj musia byť. Používajú sa totiž pre konštrukciu nadstavby a tam tie milimetre nemôžu lietať.
Sú to v podstate originálne exportované pohľady z 3D modelu. Takže niektoré krivky alebo čiary môžu pozostávať aj z veľkého počtu malých úsečiek, no stále je to v mierke. Samozrejme, niektoré detaily tam zámerne chýbajú, musia si chrániť know-how..

Fito napísal:Ico už to s tebou začína byť vážne, kedysi tu bola taká téma že "Paterova psychyatrická poradňa" .... :P

Áno, kedysi tu fungovala Psychiatria u Patera, ale pán doktor ordinuje v posledných rokoch len veľmi zriedkavo :boss:

Ale oné, čo som chcel:
Spracoval som diely pre zavesenie zadnej nápravy. Zatiaľ je to po častiach a nie som rozhodnutý, či budem striekať nápravu spolu aj s podvozkom, ale skôr sa prikláňam k tomu, že dám dokopy podzostavu nápravy a ramien a bude sa farbiť zvlášť. Ale aj tú podzostavu chcem poskladať, až keď bude aj rám zlepený, nech všetko dobre pasuje.
Na fotkách vidieť závesy (neviem, či je to správne slovo - po angl. to volajú "hanger bracket"), pozdĺžne rameno a priečnik. V druhom rade sú to krytky toho priečnika, vzduchové pružiny, dorazy pruženia a V-vzpera zadnej nápravy:


Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 29
2K+
Príspevky: 2543
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa martin1807 » 24 Máj 2020 02:36

Tie detaily sú parádne. Ale veď čo sa vlaste čudujem u teba je to už štandard. :P Len tak ďalej. :big smile:
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080

Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
Steve | --
Príspevky: 464
Meno: Štefan

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa Steve » 30 Máj 2020 10:43

Zdravým Ťa Ico.
Zrejme nebudem jediný, ktorý si povie "to nemyslíš vážne!!! s tou detailnosťou" - fantastické.
Ako Maťo hovorí - nečudujem sa, u teba je to štandard - u papierákov tú laťku staviaš veľmi vysoko.
Keď zmajstruješ papierovú naftu, verím tomu, že model by frčal na výstavy po vlastnej osi.

Obdivujem čistotu a precíznosť dielov, preto mám pár technických otázok.
Aký hrubý je použitý papier?, ako a čím vrstvíš papier?, ako a z čoho sú robené matky??
Hrany, rohy, uhly sú perfektne čisté rovné bez chllpkov, ako to robíš??
Čím napúšťaš papier (napr. tie hrany)?? sekunďákom? pur lakom? riedeným herkulesom?
Z čoho sú robené osky?, ako vyrezávaš otvory, malé dierky?
ako to že vôbec nieje vidieť vytlačený papier na zadnej strane rezu?
čím šmirglíkuješ - ja používam tie mäkké nechtíkové (nails) šmirgle.
Chcem len vedieť, či a ako to robíš inák ako ja alebo iný.

Verím že tvoje majstrovanie nám viacerým prinesie veľa cenných informácií, ako nabrať nové skúsenosti.
Veľmi pozorne sledujem tvoju stavbu a držím palce, je to paráda - mlsanica pre oči.

Steve
Modelujeme pre radosť.

S pozdravom
Steve

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7433
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa iconmaster » 30 Máj 2020 12:49

Ďakujem pekne obom, poteší vaše uznanie! No musím povedať, že je tu hneď niekoľko modelárov (možno aj neaktívnych v súčasnosti), ktorí tie techniky ovládajú rovnako dobre ba omnoho lepšie, než ja! A to je dôležité, aby človek mal podnet na sebakritiku a videl, že sa to dá ešte lepšie, presnejšie, čistejšie :wink:

A pokúsim sa teda odpovedať na tie otázky a zrejme zistíš aj ty, že nie je za tým žiadna mágia, iba postupy tu dávno popísané :)

Steve napísal:Aký hrubý je použitý papier?

Primárne tlačím na 160 g/m2 papier (aktuálne je to Mondi Color Copy) s hrúbkou 0,2 mm. Týmto aj podliepam, kde treba podlepiť menej.
Pre podlepenie pužívam bežne dostupné kartóny, najviac sa mi však páči biela lepenka, z ktorého sa robia niekedy obalové materiály.

Steve napísal:ako a čím vrstvíš papier?

Tyčinkovým lepidlom, ako zrejme väčšina z nás. Na vyhladenie používam oceľový valček (chrómovaný kus guľatiny odrezanej z piestnice) a potom to nechám zaťažiť podľa potreby.

Steve napísal:ako a z čoho sú robené matky??

Sú to tzv. "Ivantovky" - podľa člena fóra z Brezna, ktorý už dlhšie nie je žiaľ aktívny, ako modelár. Ale jeho matkovač bol podľa mňa jeden z najväčších modelárskych inovácií desaťročia!

Steve napísal:Hrany, rohy, uhly sú perfektne čisté rovné bez chllpkov, ako to robíš??

Predpoklad je ostrá čepeľ - vtedy je rezná plocha pekná hladká. Ďalej rohy, ktoré majú byť zaoblené alebo zrazené upravujem šmirglom.

Steve napísal:Čím napúšťaš papier (napr. tie hrany)?? sekunďákom? pur lakom? riedeným herkulesom?

Používam kombináciu všetkých, podľa potreby: menšie detaily napúšťam sekunďákom, aby držali po kope. Takisto sekunďák používam pri rozsiahlejšom vybrusovaní (napr. tá polguľa na náprave) a tam, kde je potrebné mať vysokú pevnosť (diely zavesenia,..). Zároveň sekunďákom impregnujem aj tam, kde je vyššia koncentrácia detailov a nebude dobrý prístup šmirglom pre opravy po po nástreku základnej farby. Lepidlom (ja osobne používam Duvilax) zalievam kúty a zapustené detaily, kde je treba mať tie prechody zaoblené (napr. predná náprava, náboje zadnej nápravy) a tiež na imitáciu zvarov. Samozrejme musíš potom rátať s tým, že takto impregnované detaily už nepôjdu dobre brúsiť. Zároveň nitrolak používam na impregnáciu všetkého toho, čo sa počas lepenia neimpregnovalo tými predošlými dvoma metódami. Najnovšie sa mi však nitrolak osvedčil aj počas lepenia (napr. vzduchové pružiny) - tiež umožňuje vybrúsiť do hladka, ako sekunďák, akurát nie je to také tvrdé a nenecháva tak výraznú vrstvu na povrchu.
Treba proste experimentovať a človek príde na to, čo a kde sa hodí viac. Čo sedí jednému, mne to až tak nemusí a opačne.

Steve napísal:Z čoho sú robené osky?

Ak myslíš tie biele z fotiek, sú to plastové tyčky Evergreen. Majú výhodu, že sa dajú krájať aj krátke kúsky a netreba zabrusovať konce, ako pri odcvaknutých drôtoch. Tu pre tie čapy v silentblokoch vzpery som ich použi aj preto, lebo bolo treba z nich vyrezať odfrézované fazetky, kde dosadajú skrutky.
Okrem toho ale používam aj drôty (hlavne kde konce netreba zapracovávať alebo treba aj ohýbať) a tiež špajly alebo špáratko, pre osi, ktoré nebudú viditeľné (napr. osky pre nápravy) alebo sa ešte oblepia papierom (takto robím napr. piestnice hydraulických valcov).

Steve napísal:ako vyrezávaš otvory, malé dierky?

Ak mám štastie, tak väčšie otvory (>2 mm) kruhovým vyrážačom na kožu, menšie zas vysekávačom z vybrúsenej injekčnej ihly - pozri sekciu tipy a triky: 2.2 | Specialne spracovanie -> 2.2b | Vytvaranie kruhovych otvorov -> 1|Vysekavanie kruhovych dier -> c | Vysekavanie injekcnymi ihlami
Nekruhové alebo atypické rozmery dier potom vypichujem nožíkom.

Steve napísal:ako to že vôbec nieje vidieť vytlačený papier na zadnej strane rezu?

Najjednoduchší trik je, zahladiť to späť (napr. nechtom) hneď po vyrezaní. Aj technikou rezu, kvalitou čepele a asi aj tvrdosťou podložky sa dá tiež znížiť tento efekt. Pri hrubších dieloch samozrejme často dolaďujem tie rezy šmirglom, tak aj to je jedno z možných riešení.

Steve napísal:čím šmirglíkuješ - ja používam tie mäkké nechtíkové (nails) šmirgle.

Okrem bežných papierových a penových šmirglov používam aj ja tie nechtárske šmirglové pilníky a tiež som si vyrobil rôzne brusítka.

Steve napísal:Chcem len vedieť, či a ako to robíš inák ako ja alebo iný.

Ako som už spomenul, nerobím žiadnu alchýmiu, robím tak, ako asi všetci ostatní. Možno nie úplne do detailu, ale predpokladám, že každý si tie techniky prispôsobuje podľa potreby. Navyše k väčšine týchto techník ma inšpirovali práve tunajší kolegovia - o tom je podstata tohto fóra, vymieňať si skúsenosti a spoločne zdokonalovať tie metódy.

Dúfam, že moje odpovede sú dostatočne vyčerpávajúce. Techniky, ktoré využívam sú popísané a zdokumentované v časti fóra Tipy a triky. V sekcii diskusie pre tipy a triky som dávnejšie urobil aj taký rázcestník pre jednotivé témy, zoradený podľa abecedy.
Samozrejme keď budeš mať ďalšie otázky (a nielen Steve), kľudne sa pýtajte, ja neskrývam know-how a ani nedržím si to pre nejaké časopisy :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Kečup | --
Príspevky: 390
Meno: Jožo
Bydlisko: Horná Poruba

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa Kečup » 30 Máj 2020 21:54

Ico, ty si pán.....vlastne nie....Ty si Pán :) Bomba :big smile:
Jedného dňa pripláva moja loď,no pri mojom šťastí budem práve na letisku..
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dokončené:Pz III,Jagdpanzer IV,Jagdtiger,Jagdpanther, Pz IV, Pz V Panther, Pz I, T-34/76, Sdkfz 251
Pracujem: Pz VI Tiger

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7433
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa iconmaster » 02 Jún 2020 23:12

Ale no, v tomto príspevku dokážem, že až tak čisto nelepím (nie, že by ma to nejako trápilo :P )

Prišla na rad palivová nádrž, na ktorú som sa aj celkom tešil. Bolo to trochu špekulovania pri návrhu, ako zachytiť ten základný tvar, ale myslím si, že sa to podarilo konceptom "narezanej obšívky". Aby som potom vedel urobiť návodné obrázky, pofotil som aj postup lepenia nádrže, asi to nepotrebuje detailný komentár:

Je to fľakaté, lebo som dochytal špinavými prstami od lepidla. Ale v mojom prípade je dôležitá kvalita povrchu pre farbenie. Miesta, kde som brúsil, opakovane napúšťal nitrolakom a vyrúsil do hladka, hádam nebudú chlpy po nástreku plniča.

A na nasledujúcich dvoch fotkách je už nádrž aj s príslušenstvom (držiaky a spony, uzáver a príruba pre hadice a hladinomer). Na druhej dvojici fotiek je skrinka batérií a na poslednej zase držiak heveru:

Užívateľov profilový obrázok
johnny7 | 39
Wykonawca
Príspevky: 2856
Meno: Jano
Bydlisko: Prievidza

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa johnny7 » 03 Jún 2020 08:39

Pozeram prve fotky, a ze celkom velke diely, pohodicka. A potom tam capnes dvojcentovku :beat plaster: Taka drobotina.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster

Užívateľov profilový obrázok
Matus R | 42
Príspevky: 65
Meno: Matúš Rybár
Bydlisko: Košice

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa Matus R » 08 Jún 2020 09:36

No vidím že nezaháľaš a hneď si sa pustil do ďalšieho modelu.
Stavba je to parádna-už ani nemám chuť začínať lepiť keď vidím tieto fotky.
Klobúk dole!

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7433
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25

Príspevokod užívateľa iconmaster » 15 Jún 2020 00:41

johnny7 napísal:Pozeram prve fotky, a ze celkom velke diely, pohodicka. A potom tam capnes dvojcentovku Taka drobotina.

Na tomto modeli ešte aj mne prídu byť niektoré veci drobnejšie, než som zvyknutý. Ale to je aj kategóriou tohto auta - keďže sa jedná o ľahký nákladiak.

Matus R napísal:No vidím že nezaháľaš a hneď si sa pustil do ďalšieho modelu.
Stavba je to parádna-už ani nemám chuť začínať lepiť keď vidím tieto fotky.
Klobúk dole!

Vďaka Matúš, no vôbec nemám v úmysle s touto stavbou nikoho demotivovať. Skôr naopak - inšpirovať a povzbudiť k stavaniu detailných modelov :wink:

Uvedomujem si, že miestami to možno preháňam s tou detailnosťou. Ale keď človek má tak dobré podklady, bola by to škoda ignorovať. Navyše, často sa nejedná o žiadne nezlepiteľné detaily - sem-tam nejaké to vrstvenie, výstuhy, alebo pár matiek a hneď to vyzerá lepšie. Zároveň si myslím, že je tam priestor aj na zjednodušenie - zo zložitého sa ľahšie "downgraduje" ako opačne (môžem sa ale mýliť, samozrejme).

Ale aby sme sa trochu posunuli ďalej, dnešný update bude v duchu znižovania emisií. Tento nákladiak spĺňa aktuálnu a zároveň (zatiaľ) najprísnejšiu normu Euro 6 a to pomocou celkom sofistikovaného systému na úpravu výfukových plynov: je to kombinácia SCR (Selective Calatalytic Reduction) + DPF (Diesel Particulate Filter). Tá prvá sa používa na kamiónoch už od Euro 4-ky a je to spôsob znižovania oxidov dusíka vstrekovaním močoviny (obchodný názov AdBlue) a tak oxidy dusíka (NOx) sa menia na čistý dusík (N2) a vodnú paru (H2O). Filter pevných častíc (DPF) zas zachytáva pevné častice (PM / sadze) a tie po určitých intervaloch vypaľuje z filtra. Toľko technické okienko a poďme teda na fotky.

Na prvých dvoch fotkách je nádrž na AdBlue, potom sú to jej konzoly a držiak riadiacej jednotky/čerpadla (Bosch Denoxtronic) a na poslednej je bočný tepelný štít nádrže (keďže je umiestnená hneď vedľa výfukového aparátu):

Na týchto fotkách som jednotlivé časti provizórne poskladal nasucho alebo guľkami lepiacej gumy, preto stoja niekde tak kostrbato, farbiť ich budem zvlášť. Na tretej fotke je vlastne tá úpravná jednotka výfuku (najprv je to oxidačný katalyzátor+DPF a potom ten väčší valec je SCR katalyzátor) a jej držiaky:

Celá jednotka je z vonka zakrytá kvôli horcúcim častiam, tu sú teda kryty a na tretej fotke vidieť aj pripasovanú koncovku výfuku (celkom štýlová, že?):


Ostávajú mi už len posledné tri diely, potom si budem musieť sadnúť pred kresliaci stôl, teda CAD.

Návrat na "Nákladné automobily a ťahače // Lorries & Trucks"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní