nakreslíš napr. štvorec (potom zadáš na num klávesnici rozmery/enter) a cólštokom (v Majorovej verzii zvinovacím metrom) natiahneš
napr. so stredu strany (to bod zozelená) dovnútra/von čiaru (môžeš zadať tiež dĺžku a enter), potom vezmeš ceruzku a z priesečníku
čiar (kurzor sa zmení na červené x) taháš čiaru, tam máš presne definovaný bod, mne trvalo polhoďku,
kým som na to prišiel a odvtedy pre mňa nieje problém nakresliť skoro čokoľvek, napr. ak potrebujem spraviť oblúk namiesto rohu,
natiahnem si pomocné oné a v priesečníkoch natiahnem začiatok/koniec oblúka (hneď pri výbere oblúka/kružnice si môžeš definovať,
koľko uholník to má byť, default je 12/24, ja s obľubou používam 24/48) a potiahnem stred, kým sa nezmení farba, vtedy je to oblúk
z dotyčnice, aj sa ti to tam vypíše ... ale možno je to verziou, 6. je staršia
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
SketchUp - rozklad modelu do 2D
Moderátor: iconmaster
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
Off topic: Ja som v praci trasoval teplovodne potrubia. Bez tych pomocnych ciar a doticnicou tvoreneho obluka by som to nezvladol
Silne odporucam pouzivat outliner pri komplexnejsich modeloch a moznost skrivat jednotlive skupiny /celky ( hide group resp hide component).
Pretoze vrstvy tu funguju inak ako v autocade.
Skalpel je super vec.
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
toudi_sk napísal:takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?
Pokiaľ je 3D model otextúrovaný, tak aj rozložený model je s textúrami. Pokiaľ niekto tvrdí opak, tak nech si to láskavo vyskúša a potom píše....
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
ako prosím ťa? najlepšie krok za krokom (podľa možnosti aj zo zoznamom FREE programov), pretože mne to nejde
(free verzia Sketchup -> export 3D objekt ako .dae súbor a ten otvorím v Pepakure Designer a je to model bez textúr)
(free verzia Sketchup -> export 3D objekt ako .dae súbor a ten otvorím v Pepakure Designer a je to model bez textúr)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
Nevie niekto ako rozbehat tento plug in vo verzii 2014?
Mne sa to zatial nepodarilo.
Mne sa to zatial nepodarilo.
moja galeria: http://papermodelers.sk/viewtopic.php?f=41&t=6539
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
nemáš náhodou prenosnú (neviem si v rýchlosti spomenúť na spraávny výraz) verziu, čo sa neinštaľuje? mne v nej plug-in nešiel,
prípadne si daj staršiu verziu, vo verzii 8.voľačo mi to išlo
prípadne si daj staršiu verziu, vo verzii 8.voľačo mi to išlo
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
Toudi - portable.
Vo verzii 2013 ani 2014 mi flaterry plugin nefunguje.
V 8.0 portable rovnako nefunguje
Čiže si musíš nainštalovať verziu 8.0, stiahneš tu :
http://www.sketchup.com/download/all
Vo verzii 2013 ani 2014 mi flaterry plugin nefunguje.
V 8.0 portable rovnako nefunguje
Čiže si musíš nainštalovať verziu 8.0, stiahneš tu :
http://www.sketchup.com/download/all
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
Odporúčam to skúšať s inštaláciou. Môžem potvrdiť že to ide vo ver. 8, 2013 aj 2014 som to skúšal.
http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.p ... ttery#p480
http://sketchucation.com/forums/viewtop ... 68#p238568
- skús inštaláciu cez http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=532
http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.p ... ttery#p480
http://sketchucation.com/forums/viewtop ... 68#p238568
- skús inštaláciu cez http://sketchup.wu.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=532
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
odpovedám si sám, odpovedám si dobre
---
na uloženie rôzne levitujúcich dielov na "zem" do jednej roviny existuje plugin Flatten Faces
http://extensions.sketchup.com/en/content/flatten-faces
pointa: rozložený diel je automaticky Group, pravým klikom sa dá Explode, celý diel zostane vysvietený, pravý klik, vyberie sa položka
Flatten Faces, diel sa uloží na zem a zase rovno ako Group, takže ak je dielov viac a uložia sa cez seba, žiadne tragédia, nebudú zlepené
a dajú sa pekne poposúvať ako treba
---
ďalšia nezodpovedaná otázka
keď si stiahnem otexturovaný model do sketchupu a dám ho exportovať ako .dae súbor (ktorý otvorí napr. aj Pepakura Designer), vytvorí sa
v cieľovom adresári aj podadresár so všetkými použitými textúrami, tie by sa mali dať použiť na "vyfarbenie" modelu v nejakom grafickom editore
až na niečo zase narazím, dám to sem
---
také, že mám viac kusov rozložených v rôznych výškach a neviem ako ich dostať do jednej roviny ani nespomínamSpoiler: Zobrazit
na uloženie rôzne levitujúcich dielov na "zem" do jednej roviny existuje plugin Flatten Faces
http://extensions.sketchup.com/en/content/flatten-faces
pointa: rozložený diel je automaticky Group, pravým klikom sa dá Explode, celý diel zostane vysvietený, pravý klik, vyberie sa položka
Flatten Faces, diel sa uloží na zem a zase rovno ako Group, takže ak je dielov viac a uložia sa cez seba, žiadne tragédia, nebudú zlepené
a dajú sa pekne poposúvať ako treba
---
ďalšia nezodpovedaná otázka
buko1 napísal:Pokiaľ je 3D model otextúrovaný, tak aj rozložený model je s textúrami. Pokiaľ niekto tvrdí opak, tak nech si to láskavo vyskúša a potom píše....toudi_sk napísal:takže neexistuje možnosť, ako rozložiť model na 2D aj s farbou/textúrami a treba to dokresľovať inde?
keď si stiahnem otexturovaný model do sketchupu a dám ho exportovať ako .dae súbor (ktorý otvorí napr. aj Pepakura Designer), vytvorí sa
v cieľovom adresári aj podadresár so všetkými použitými textúrami, tie by sa mali dať použiť na "vyfarbenie" modelu v nejakom grafickom editore
až na niečo zase narazím, dám to sem
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: SketchUp - rozklad modelu do 2D
tak už to funguje, ale neprišiel by som na to, je to dosť krokov po sebe (ďakujem borogovi za návod)
kurzorom označiť diel (aj viaceré )
pravým klikom Select->All Connected
pravým klikom Group
export ako svg
ukladať vždy len jeden diel, teda kliknúť na diel (nech je v rámčeku ako group), uložiť ako .svg
kliknúť na ďalší, uložiť ako .svg atď
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný