Zdravím všechny papírové kolegy ze Slovenska
Dovolím si zde prezentovat svůj třetí model po návratu k modelařině. Trošku neplánovaně je to letadlo, skoro vůbec jsem je nelepil, ani ve své hluboké minulosti, ale spitfire od Albatrosu byl můj úplně první model, který mě přivedl k modelařině. Sice jsem ho nikdy nedokončil, protože na takový modle jsem tehdy absolutně neměl, ale cesta tak započala. Nyní tedy mé druhé letadlo v životě
Když jsem se probíral nabídkou prodejců na soutěži v Ostravě, tak mi do oka padl tenhle nádherný model. Hrozně se mi líbila kamufláž a celkové grafické provedení. Tak jsem zakoupil a po chvíli rozhodování jsem do toho říznul.
Předlohou modelu je speciální verze, která měla být schopna startu z letadlové lodi. Model T2 byl upraven aby byl schopen startu ze země.
Wikipedia praví:
Bf 109 T byl odvozen od verze Bf 109 E. Zkoušky probíhaly na prototypu Bf 109 V17 (D-IWKU), který byl vybaven čtyřmi pomocnými jednotkami pro start z katapultu. Po havárii prototypu byl nahrazen strojem Bf 109 V17a (TK+HM). Hlavním cílem bylo vytvořit palubní stíhačky pro rozestavěné letadlové lodě Kriegsmarine (klasické Graf Zeppelin, Flugzeugträger B a lehkou letadlovou Seydlitz). Hlavní změnou bylo zvětšení rozpětí na 11,08 m, zesílení konstrukce trupu v místě, kde se mezi pátou a šestou sekcí nacházel úchyt pro katapult, a přistávací hák. Po složení křídla[zdroj?] nepřekračovalo rozpětí 4,59 m. Výzbroj byla tvořena buď čtyřmi kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dvěma kulomety MG 17 a dvěma křídelními kanóny MG FF.
Zkoušky prvních Bf 109T-0 byly zahájeny v Itálii, záhy však byly přesunuty do Travemünde. Výroba verzí T-1 a T-2 (Werk-Nr.7728 až 7797) probíhala v první polovině roku 1941. Od června bylo 63 strojů dodáno jednotkám Luftwaffe v Norsku, 42 kusů získala I/JG 77 a cvičné jednotce Jagdgruppe Drontheim připadlo 21 letounů. Koncem prosince 1941 byl vydán příkaz ke stažení všech Bf 109T-2 do Německa, kde měly být v továrně Fieseler urychleně vybaveny na standard T-1. Společnost Messerschmitt však nabídla variantu vycházející z nového pozemního Bf 109G. Nahromaděné Bf 109T-2 proto byly přiděleny noční stíhací NJG 101, JG 300, školní Blindflugschule 10 a Jagdstaffel Helgoland, podléhající II/JG 11. Po britských náletech na Helgoland se jednotka v listopadu 1943 přemístila na jihonorský Lister, kde operovala do léta 1944. Poté zbylé T-2 jako zastaralé předala školním jednotkám.
Bf 109 T-0 - Předvýrobní varianta vznikla přestavbou deseti strojů Bf 109 E-l. Výzbroj tvořily čtyři kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dva kulomety MG 17 a dva křídelní kanóny MG FF/M ráže 20 mm. 10 letounů.
Bf 109 T-1 – verze vycházející z Bf 109 E-3 s motorem DB 601 N a plným palubním vybavením. 7 letounů.
Bf 109 T-2 – tato verze prošla úpravou pro použití na pevné zemi, bez palubního vybavení. 70 letadel.
Maximální rychlost verze T byla 570 km/h.
Předkládám potvrzení o originálu
Začal jsem kokpitem. Lepil se dobře, na žádný velký problém jsem nenarazil. Je to moje první letadlo a ani jsem se o letadla nikdy nijak zvlášť nezajímal, tak jedu podle modelu a návodovek Nějaké vylepšování si ponechám na příští kousek
Po dokončení kokpitu jsem se pustil do bočních stran. Pravá toho na sobě má docela dost, levá skoro nic Lepilo se to dobře, bez chyb, snad jen na mé straně.
No a po téhle přípravě jsem přikročil k nalepení na kokpit.
No a na závěr jsem kokpit potáhl obšívkou. Měl jsem z toho trochu strach, ale po pečlivém několikerém přezkoušení na sucho všechno hezky sedlo.
Zatím jsem spokojen, přeci jen je to první letadélko, chce to víc tvarování než u pásovky, ale je to zábava protože v tom není tolik opakujících se dílů uvidíme, jak mi to půjde dál, přeci jen přechod křídlo trup to bude teprve pořádná zkouška. 8-)
Tak zatím a příště
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33 HOTOVO
Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33 HOTOVO
Naposledy upravil/-a Bakendrid v 28 Okt 2018 22:38, upravené celkom 1 krát.
Pro kamarády ;) Bak
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
tak ti držím palce a na tvarovanie sú kadejaké prípravky a pomôcky, ale to asi vieš, pár postupov je aj tu na fóre uvedených
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Díky.
přípravu jsem si udělal, byla by škoda takhle pěkný model zničit nějakou základní neznalostí.
Dneska jsem dokončil žebrování čumáku. Na ukazováčku mám sice pěkný mozol, ale stálo to za to
Ale prosím o radu, je lepší čumák přilepit ke kokpitu a obšívat, nebo obšít samostatně? Spíš se kloním k variantě přilepení, ale rád si nechám poradit.
přípravu jsem si udělal, byla by škoda takhle pěkný model zničit nějakou základní neznalostí.
Dneska jsem dokončil žebrování čumáku. Na ukazováčku mám sice pěkný mozol, ale stálo to za to
Ale prosím o radu, je lepší čumák přilepit ke kokpitu a obšívat, nebo obšít samostatně? Spíš se kloním k variantě přilepení, ale rád si nechám poradit.
Pro kamarády ;) Bak
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Ahoj a vitaj v tejto krásnej sekcii letectva
Za výber modelu ťa musím pochváliť....tiež ho mám doma spolu s ďalšou cca 30 modelov od Halinskeho. Čo sa týka stavby....vyzerá to zatiaľ veľmi dobre. Ja osobne síce volím rebrá už vypálené( som lenivec ) ale pokiaľ máš pevnú ruku a chuť rezať tak prečo nie . Je určite viac spôsobov alebo postupov pri lepení, ale tu by som radšej nalepil tú kostru ku kokpitu a tak to potom obšíval.
Každopádne držím palce a dúfam že model zdárne dokončíš.
Za výber modelu ťa musím pochváliť....tiež ho mám doma spolu s ďalšou cca 30 modelov od Halinskeho. Čo sa týka stavby....vyzerá to zatiaľ veľmi dobre. Ja osobne síce volím rebrá už vypálené( som lenivec ) ale pokiaľ máš pevnú ruku a chuť rezať tak prečo nie . Je určite viac spôsobov alebo postupov pri lepení, ale tu by som radšej nalepil tú kostru ku kokpitu a tak to potom obšíval.
Každopádne držím palce a dúfam že model zdárne dokončíš.
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Ahoj,
na pálená žebra jsem moc velký lakomec hlavně se ale držím hesla proč kupovat něco, co si můžu udělat sám
nakonec jsem čumák přilepil a obšívám od kokpitu. Přibyla nějaká obšívka, a hlavně sání, které mi dalo řádně zabrat. Akorát co mě hodně mrzí, tak jsem to při přitláčení moc přitlačil a prolisoval jsem si žebírko + jsem si udělal rýhu do papíru. Nějaký tip jak se toho zbavit?
Na fotkách si můžete udělat obrázek, lepí se to fajně a vše super sedí. Chvála, kterou jsem na Halinského slyšel byla rozhodně zasloužená.
na pálená žebra jsem moc velký lakomec hlavně se ale držím hesla proč kupovat něco, co si můžu udělat sám
nakonec jsem čumák přilepil a obšívám od kokpitu. Přibyla nějaká obšívka, a hlavně sání, které mi dalo řádně zabrat. Akorát co mě hodně mrzí, tak jsem to při přitláčení moc přitlačil a prolisoval jsem si žebírko + jsem si udělal rýhu do papíru. Nějaký tip jak se toho zbavit?
Na fotkách si můžete udělat obrázek, lepí se to fajně a vše super sedí. Chvála, kterou jsem na Halinského slyšel byla rozhodně zasloužená.
Pro kamarády ;) Bak
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12910
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
pekne to zatiaľ vyzerá
tu nejde o lakomosť, ale sú taký, ktorým mi to nejde
Bakendrid napísal:Ahoj,
na pálená žebra jsem moc velký lakomec hlavně se ale držím hesla proč kupovat něco, co si můžu udělat sám
tu nejde o lakomosť, ale sú taký, ktorým mi to nejde
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Krásne ideš, aj keď tá preliačina zamrzí, možno špendlíkom nejako vytuniť držím palce a hádam sa aj ja konečne rozhýbem keď vidím túto tvoju nádheru
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Díky kluci
Štefan Húska - jen se rozhýbej, každý model je třeba a nezapomeň na report
práce pokračují. Mám hotový hlavní tubus. Bohužel jsem se nevyhnul chybám. Nejsou sice velké, ale bohužel jsou. Ale zase někde ty zkušenosti nabrat musím
Promáčklinu na chladiči se mi podařilo zamaskovat. Opatrně jsem odloupnul vrchní vrstvu s tiskem, pinzetou vyhladil a zase přilepil zpátky. Zestárl jsem při tom asi tak o deset let, jak jsem se bál, abych to neroztrhl
A teď půjdu na křidélka držte mi palce
Štefan Húska - jen se rozhýbej, každý model je třeba a nezapomeň na report
práce pokračují. Mám hotový hlavní tubus. Bohužel jsem se nevyhnul chybám. Nejsou sice velké, ale bohužel jsou. Ale zase někde ty zkušenosti nabrat musím
Promáčklinu na chladiči se mi podařilo zamaskovat. Opatrně jsem odloupnul vrchní vrstvu s tiskem, pinzetou vyhladil a zase přilepil zpátky. Zestárl jsem při tom asi tak o deset let, jak jsem se bál, abych to neroztrhl
A teď půjdu na křidélka držte mi palce
Pro kamarády ;) Bak
Re: Messerschmitt Bf 109T-2 /Halinski/ 1:33
Ahoj,
jelikož je léto obdobím papírového i mé tempo se zpomalilo. Teď bojuji s křídly, až postoupím, zase něco postnu
hezké léto všem
jelikož je léto obdobím papírového i mé tempo se zpomalilo. Teď bojuji s křídly, až postoupím, zase něco postnu
hezké léto všem
Pro kamarády ;) Bak
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní