ďalší model, ktorý som sa rozhodol postaviť je model parnej lokomotívy ČSD 555.3. Pôjde o konkrétne vozidlo s označením 555.3008, ktoré v súčasnosti prevádzkujú železničný nadšenci z Klubu priateľov histórie železničnej dopravy v Bratislave.
Popis kompletne prevzatý z: http://www.kphzd.sk/portfolio-items/par ... -555-3008/
Parný rušeň 555.3008 s tendrom 930.309 (r. v. 1943, výrobca Škoda, výrobné číslo 1523) je dvojvalcový dvojčitý nákladný parný rušeň na prehriatu paru s olejovým vykurovaním, usporiadaním náprav 1´E a prívesným tendrom. Patrí medzi približne 6 500 nemeckých vojnových rušňov radu 52 DR, vyrábaných počas II. svetovej vojny prakticky všetkými lokomotívkami okupovanej Európy. Išlo o mimoriadne jednoduchú a súčasne i veľmi vydarenú konštrukciu výkonného, ale nenáročného nákladného parného rušňa. Pri ČSD ich po II. svetovej vojne jazdilo 185 kusov pod radovým označením 555.0 a tento počet bol doplnený v rokoch 1962 a 1963 o ďalších 100 trofejných strojov zo ZSSR. Celkom 199 kusov týchto rušňov (všetkých sto trofejných rušňov zo ZSSR a ďalších 99) bolo rekonštruovaných v rokoch 1963 a 1964 na vykurovanie mazutom. Tieto rušne pritom boli preznačené na rad 555.3. Na Slovensku boli až do svojho zrušenia začiatkom 70. rokov charakteristické predovšetkým pre okolie Bratislavy – boli umiestnené v RD Bratislava východ. Predmetný rušeň bol vyrobený roku 1943 lokomotívkou Škoda pod výr. číslom 1523. Po oslobodení Československa obdržal ako koristný rušeň DRB (pôvodnepravdepodobne 52.7447) číslo 555.0554 a koncom 40. rokov 20. stor. bolpreznačený na 555.008. Na olejové vykurovanie bol zrekonštruovaný ku dňu17.12.1964, slúžil potom v RD Bratislava východ, kde bol zrušený dňa 16.8.1972 výnosom 20260/72 FMD. Ku dňu 4.1.1973 bol zmenený na vykurovací kotol K 549. Pôsobil potom v Pozemných stavbách Bratislava. Tu bol na začiatku 80. rokov získaný Fakultným výborom SZM SjF SVŠT.
Na úpravu som si vybral model Ty 2 Floridsdorf od Angrafu, tender bude upravený z modelu Ty 45 taktiež od Angrafu.