hank napísal:Ta garratka je naprostá šílenost...
Bylo jich postaveno 12 ks v letech 1939 - 40 u Beyera a Peacocka v Manchesteru pro keňsko-ugandskou (později Východoafrickou) dráhu s rozchodem 1000 mm jako řada EC3, později přeznačeno na řadu 57. Lokomotivy dostaly jména podle tehdejších správních území ve východní Africe. Zobrazený kus mají v železničním muzeu v Nairobi.
Digitalizovaný článek s podrobným popisem lokomotivy z odborného časopisu Railway Gazette z července 1939 je na internetu tady:
http://www.garrattmaker.com/2020%20RWmagazine.html
(Odkaz se musí zkopírovat celý do adresního pole vyhledávače - i s tou mezerou.)
Bohužel se mi nikde nedaří spolehlivě najít, do kdy byly v provozu. Zdá se, že nejmíň až do 70. let, kterými se datuje počátek totálního rozvratu keňských železnic.
Jo a mimochodem, východoafrické parní lokomotivy fakt jezdily v červeném nátěru. Viz třeba tento obrázek ze 60. let:
tá predná náprava je poháňaná parným strojom a čo to má navrchu prosím ťa, nádrž na vodu?