Trimble (Google) SketchUp

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 212
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa Jozik » 18 Júl 2013 12:54

V praci mame verziu 6. Nie je pre nu plugin, ktory by umoznoval editovanie prvkov podobne ako sa to robi v autocade? (Natahovanie, zrkadlenie, zmena rozmerov...)

Toudi: Inac pre prehladnost komplikovanych modelov odporucam jednotlive prvky dat do grup. Potom sa daju jednotlivo po grupach skryvat. A da sa to vnarat do stromovej struktury ako podgrupy. Ked mas viac rovnakych prvkov tak sa da vytvorit komponent. To umoznuje menit vsetky kopie komponentu editovanim jednej z nich.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 50
.
Príspevky: 12490
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 21 Júl 2013 16:16

teória: mám šasi na Fallout terminál, dám to ako grupu a skopírujem ju ešte raz, takže budú 2, jednu mám vo vnútri terminálu
a druhú vonku, keď niečo upravím na vonkajšej, premietne sa to aj do tej vo vnútri?

ide mi o to, že či by to fungovalo aj v prípade, že na tej vonkajšej niečo prirobím, pridám (pätice, elektrónky apod.)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
serpens | 37
Admin
Príspevky: 8813
Meno: Miro
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa serpens » 21 Júl 2013 23:27

Neviem ako v sketchupe ale v rhine su na tolo block-y.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 46
Admin
Príspevky: 4605
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa Fito » 22 Júl 2013 07:14

Nepremietne, na to más komponenty.
keď chceš, aby sa to menilo všade, musíš z toho spraviť "component"

Component môže byť členom ľubovolnej grupy, takže to čo píšeš, ti fungovať bude.

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 50
.
Príspevky: 12490
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 22 Júl 2013 15:23

dík, opáčim, momentálne kreslím širokopásmový reproduktor, tak ho skúsim takto napasovať
Jozik napísal: Nie je pre nu plugin, ktory by umoznoval editovanie prvkov podobne ako sa to robi v autocade?
(Natahovanie, zrkadlenie, zmena rozmerov...)

nepomôže ti trochu funkcia s klávesovou skratkou "S" (Scale)?
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Jozik | --
Príspevky: 212
Meno: Jozef
Bydlisko: Košice

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa Jozik » 23 Júl 2013 10:00

toudi_sk napísal:nepomôže ti trochu funkcia s klávesovou skratkou "S" (Scale)?

To funguje iba v smere bodov scalovania a nie v smere akom by som chcel.
V acade som celkom doma niektore funkcie by som z neho hodil do scetchupu.
Skalpel je super vec. :)
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192

Užívateľov profilový obrázok
Fito | 46
Admin
Príspevky: 4605
Meno: Fito
Bydlisko: Na východ od Blavy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa Fito » 23 Júl 2013 10:05

to funguje v akomkoľvek smere, resp. si pre každú skupinu (alebo celý model) vieš nastaviť ľubovolný súradnicový systém....

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 50
.
Príspevky: 12490
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 26 Aug 2013 22:04

trochu to tu oživím, možno dostanú chuť niečo patlať v sketchupe aj tí, čo tvrdia, že v PC kresliť nevedia :girl:

len tak cvične som začal robiť "ruský hetzer", som niekde našiel hnusný trojpohľad, kde nárys rozmerovo nesedí s pôdorysom,
ale to je detail, tu ide iba o princíp kreslenia, vložiť obrázky do programu idú cez import a ako image, trochu som sa zapotil,
kým som ich natočil do správnych rovín, ale ide to



ak má človek okótovaný výkres, toto robiť nemusí a rovno kreslí a kótuje v programe, vyberie si odĺžnik, natiahne, na numerickej
klávesnici zadá rozmery 1:1 v mm, dá enter a má presný obdĺžnik (na začiatku si samozrejme vyberie template inžinier a v mm)
potom sa to zdvihne do výšky, presná sa zadá tiež pomocou numerickej klávesnice a potom nastupuje cólštok/zvinovací meter
a na boky sa ponaťahujú čiarkované čiary, rozmer zase cez numerickú klávesnicu, nakoniec sa vezme ceruzka, pospájajú sa čiary,
kurzorom sa potom označia prebytočné čiary (zmodrejú) a klávesou Del sa zmažú

ak je niečo nejasné, stačí sa opýtať, prípadne na youtube si zadať "sketchup basic tutorial" a pozerať sa, ikony sú všade také isté
a ukazujú sa tam všetky funkcie pekne názorne, ani po anglicky človek nemusí vedieť
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
toudi_sk | 50
.
Príspevky: 12490
Meno: Milan
Bydlisko: u susedky
Kontaktovať užívateľa:

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa toudi_sk » 27 Aug 2013 18:38

samozrejme koľko modelárov, toľko postupov, dá sa to aj inak a "elegantnejšie", pomocou funkcie "Follow me"/Nasleduj ma
natiahne sa čiara - "path"/cesta, podľa ktorej sa potom pôjde (čiara, štvorec/obdĺžnik/trojuholník/iné, oblúk, kruh, krivka, špirála),
potom sa vytvorí plocha (alebo opačne, najprv plocha, potom cesta, to je jedno), v tomto prípade je to rez tankom, natiahol som si
tam pomocné čiary (ak sa zmení farba na zelenú/červenú/modrú, znamená to, že sa ide rovnobežne s nejakou osou), od ktorých sa
dajú kresliť pomocné čiarkované čiary metrom, keď je celá pomocná sieť, dá sa pomocou ceruzky začať kresliť od priesečníkov
pomocných čiar "Intersection", je to ten červený krížik, až sa príde do východzieho bodu a ak je to uzavretá plocha, vyplní sa na
bielo/modro, podľa toho, ako je orientovaná plocha, keď je plocha vytvorená, klikne sa na "Path", teda čiaru, podľa ktorej sa bude
ťahať naša plocha, z menu "Tools" sa vyberie funkcia "Follow me", kurzor sa zmení a ním sa klikne na plochu, ktorá sa natiahne
pozdĺž cesty/"Path" a vybavené, tu je pár obrázkov, ide hlavne o princíp, potom to už ide pomaly samo



jo a ešte, vytvorený tvar je modrofialový tzn., že vidíme zadnú stranu (preto, lebo to, na čo sme klikli, bolo biele a je teda biele
celé vnútro), kurzorom sa označí celý tvar, pravým tlačítkom sa otvorí kontextové menu, kde sa vyberie "Reverse Faces" a všetko
sa zmení na opačné, čiže biele

a až sa to celé nakreslí, tak sa to môže zmenšiť (kreslíme v 1:1, aby sa dali používať aj stotiny mm, aspoň myslím, že to je
najmenšia jednotka), zase kurzorom označíme celý tvar/model, stlačíme "S", celé sa to označí do hranola so zelenými bodmi,
ak chytíme roh, ťaháme/meníme veľkosť celého modelu proporcionálne a nie iba v nejakej osi, posunieme k sebe a zadáme
na numerickej klávesnici napr. 0,25 a hneď máme model v mierke 1:25
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku

Užívateľov profilový obrázok
Roman | 47
2K+
Príspevky: 3909
Meno: Roman
Bydlisko: doma

Re: Trimble (Google) SketchUp

Príspevokod užívateľa Roman » 27 Aug 2013 19:00

nemohol by si spravit navod ako z 3d modelu spraveneho v sketchupe spravit 4 pohladovy vykres v 1:24 z pohladmi zboku,zpredu,zozadu,zvrchu?napriklad tento raketomet:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... evstart=48

Návrat na "3D modelovanie // 3D Modeling"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný