po dvoch mesiacoch bez lepenia som konečne rozpracoval svoj nový projekt. Dlho som zvažoval či ísť do papieru alebo skočiť k plastu, až som sa nakoniec rozhodol pre plast, ktorý na mojom stole chýbal už niekoľko rokov.
Druhotným kritériom rozhodovania bol fakt, že musím začať redukovať počet krabíc (cca 20), ktoré zaberajú viac miesta ako zošity s vystrihovačkami.
S výberom som tentokrát problém nemal, nakoľko od jari mám doma model Ford Mustang GT4 od Tamiye, na ktorý som si brúsil nechty v podstate od jeho doručenia.
Report
Interiér aj spodná časť auta bude tentokrát netradične biela, takže začnem nástrekom bieleho surfaceru. Pripravenú mám spodnú časť vozidla, samotnú "vaňu" interiéru a zlepil som aj ochrannú klietku.
Jej úplne dolepenie je podmienené vsunutím prístrojovej dosky, preto je jej vrchná časť zatiaľ oddelene.
Bol som veľmi zvedavý ako sa Tamiya popasuje so stopami po vyhadzovačoch a celkovo v akej kvalite budú jednotlivé odliatky.
Po preštudovaní stavebnice musím uznať, že kvalitou spracovania je Tamiya (min. pri tomto modeli) niekde inde ako napr. môj posledný plastový model od Revellu.
Detaily sú veľmi presne a ostro vylisované a navyše na jednotlivých dielikoch som takmer vôbec nenašiel prebytočné plasty, ktoré by bolo treba obrusovať alebo akýmkoľvek iným spôsobom odstraňovať.
Podvozok ako taký sa do karosérie upevňuje na vopred pripravené miesta, ktoré by ho mali vo vnútri držať na 4 miestach. Na niečo také si pri Chargeri (posledný model od Revellu) nespomínam.
Ochranná klietka mala niekoľko drobných stôp po vyhadzovačoch, ktoré som veľmi ľahko obrúsil jemnejšou brúsnou hubkou.
No najväčšie prekvapenie prišlo s "vaňou" interiéru, kde takmer všetky stopy po vyhadzovačoch Tamiya umiestnila tak, aby boli prekryté ďalšími dielmi.
Pre tých, ktorí by sa pýtali čo sú to stopy po vyhadzovačoch, tak sú to tie malé kruhy, ktoré sa na fotke vyššie vo svetle odrážajú. Tie vznikajú pri výrobe odliatkov a ich vopred premysleným umiestnením dokážu modelárovi ušetriť kopec času a hlavne energie, pretože ich odstraňovanie je niekedy na palicu .. Takže za mňa hneď z úvodu palec hore pre Tamiyu za to, že už pri výrobe myslia na budúcich staviteľov!
Ale aby som len nechválil, tak musím spomenúť tú hroznú bielu farbu plastu, na ktorej je niekedy zle vidieť rôzne detaily a horšie sa na nej hľadajú nepresnosti.
V tomto je nesmierna výhoda ak diely sú vylisované z klasického šedého plastu. Aspoň pre moje oči.
No prihliadnuc na finálnu farbu jednotlivých dielov to dokážem pochopiť a akceptovať. Asi na tom niečo bude.
Takže toľko úvodné postrehy. Plním pištoľ bielym surfom a rozbieham celý proces.
Najprv spravím podvozok s interiérom a až následne by som sa chcel venovať karosérii.