Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Moderátor: serpens

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa iconmaster » 07 Máj 2020 23:46

Nákladiaky, ťažké stroje ma vždy zaujímali. V poslednej dobe aj dopravné lietadlá - aj preto som ich začal stavať z plastu. A čo sa nachádza medzi týmito, možno odlišnými témami? Vozidlá a technika na zabezpečenie chodu letísk. Od cateringových nákladiakov so zdvíhacou nadstavbou, cez rôzne tankovacie vozidlá, technika na zimnú údržbu či ťahače pushback. A jedno také som si práve vybral, ako možný adept pre budúcu stavbu!

Goldhofer - Schopf F396
Značka Goldhofer môže byť známa fanúšikom ťažkej cestnej dopravy - špecialista z Nemecka na podvalníky a samohybné moduly. Okrem toho ale vyrába aj letiskové ťahače lietadiel a rôznych batožinových vozíkov a generátorov. Firma Schopf tiež pochádza z Bavorska a v súčasnosti už patrí do koncernu Goldhofer. Okrem letiskových ťahačov Schopf Maschinenbau GmbH dávnejšie vyrábal aj banské nakladače - mimochodom tie nízke nakladače sú konštrukčne podobné tým letiskovým ťahačom.

Typ F396 je klasický ťahač (na operáciu pomocou ťažnej tyče) pre tie najťažšie operácie = najväčšie lietadlá. Má tri výkonové/hmotnostné varianty, pre lietadlá s celkovou vzletovou hmotnosťou (MTOW) 400-600 t a ťažným zariadením dimenzovaným od 370 do 460 kN.
https://www.goldhofer.com/en/conventional-tractors-f396

Aj z konštrukčnej stránky sa jedná o zaujímavú predlohu: poháňa ho dieslový motor Deutz vo výkonoch 200 do 330 kW, pohon cez prevodovku ZF Ergopower s integrovaným hydrodynamickým meničom sa prenáša na dve poháňané nápravy, ktoré sú zároveň riadené. Tým sa dosiahne lepšia obratnosť a polomer otáčania 6900 mm. Brzdy a riadenie sú ovládané hydraulicky. Kabína je dvíhateľná o 650 mm, tiež pomocou hydrauliky. Ako príslušenstvo, ťahač môže byť vybavený prídavným miestom na ovládanie v zadnej časti vozidla, prípadne to môže byť aj taká menšia kabínka.



A tento ťahač som aj naživo mohol obdivovať v akcii na dvoch letiskách. Prvé tri fotky sú z letiska Pudong v Shanghai a posledné dva zas z letiska Icheon v Seoule:


Najväčším problémom sú momentálne podklady. Na internete sa dá nájsť len minimálny počet obrázkov o tomto konkrétnom type. Ale na datasheet-e zo stránky výrobcu je aspoň celkom dobrý rozmerový náčrt. Skúsil som im napísať, či by neboli ochotní poskytnúť nejaké ďalšie materiály pre účel tvorby modelu, tak držte palce, aby sa ozvali.

Užívateľov profilový obrázok
HlavaXXII | 47
Majster - Kráľ lietadiel
Príspevky: 1580
Meno: Marek

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa HlavaXXII » 08 Máj 2020 12:47

Super výber.
A ešte keď za to zapojíš nejaký Boeing v mierke 1:25... :haha:
Q: nemozem spravit len tak zeby dobre bulo...musi byt najlepsi

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa iconmaster » 09 Máj 2020 01:04

Jasné, veď taká 777-ka v 1:25 by nemala ani 3 metre (2956 mm) :P

Užívateľov profilový obrázok
petopato | 52
11 násobný gulášmajster!
Príspevky: 4356
Meno: Peter Židuliak
Bydlisko: Šahy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa petopato » 09 Máj 2020 07:19

V pohode, vačšina izieb je okolo 4-5 metrov... :haha:

Užívateľov profilový obrázok
kreyson79 | 45
Príspevky: 111
Meno: Roman Kryston

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa kreyson79 » 17 Dec 2020 10:53

Icon aj sa ti ozvali od výrobcu?
hotovo: Snežná pluha Braintech
na stole : MoA3-546 Bumažnoe modelirovanie

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa iconmaster » 17 Dec 2020 13:09

Žiaľ nie, ešte rozmýšľam, že by som skúsil nejaké ďalšie kontakty cez facebook alebo tak..

A keď sme pri tom, taká filozofická úvaha: Zaujímavé je, že v posledných rokoch je čoraz väčšia ignorancia zo strán výrobcov či predajcov techniky, ak ich kontaktujem s požiadavkou o nejaké materiály pre stavbu modelov. Keď som začínal a nemal internet, zvykol som písať listy do firiem a zväčša ochotne odpísali a poslali rôzne propagačné materály, ktoré mi dosť pomohli ku stavbe modelu. Dnes, v čase internetu, emailov a sociálnych sietí, kedy by pre nich stačilo priložiť do mailu nejaký súbor a poslať bez dodatočných nákladov, často nepríde žiadna odpoveď. Pričom aj taký model by im urobil trochu PR..

Užívateľov profilový obrázok
xavi | --
Príspevky: 157

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa xavi » 18 Dec 2020 00:27

iconmaster napísal:Zaujímavé je, že v posledných rokoch je čoraz väčšia ignorancia zo strán výrobcov či predajcov techniky, ak ich kontaktujem s požiadavkou o nejaké materiály pre stavbu modelov. Keď som začínal a nemal internet, zvykol som písať listy do firiem a zväčša ochotne odpísali a poslali rôzne propagačné materály, ktoré mi dosť pomohli ku stavbe modelu. Dnes, v čase internetu, emailov a sociálnych sietí, kedy by pre nich stačilo priložiť do mailu nejaký súbor a poslať bez dodatočných nákladov, často nepríde žiadna odpoveď. Pričom aj taký model by im urobil trochu PR..


Musis si uvedomit kam sa tato spolocnost posunula a co vlastne sa od zamestancov ocakava. Ludia co spravuju socialne siete su len administrativny pracovnici, ktory nemaju pristup k nicomu, pretoze to na svoju pracu "nepotrebuju". Bud vobec nemaju pristup k tymto materialom (ja sa neviem dostat zadarmo ani k peru s logom medzinarodneho korporatu pre ktory pracujem), alebo ich nemaju ako oficialne poslat alebo proste nemozu poslat, pretoze vyzradzaju "know how" firmy pre ktoru pracuju. Kazdy sa snazi len "do vysky svojho platu" a tam to mnohokrat konci, pretoze aj keby chceli zajst dalej, tak narazia na prekazky vyssie. Mnoho radovych zamestnancov, ktorych uloha je odpovedat na socialnych sietach vobec nema pristup k ziadnym porpagacanym materialom a ich uloha je skor technicka podpora a ukludnovanie nespokojnych zakanikov. K propagacnym material maju pristup skor ludia z oddelenia predaja, ktory sa musia pchat "niekam" novym potencialnym zakanikom a k nim sa za normlanych okolnosti neodstanes cez sociaolne siete. Vsetko ostatne co moze vidiet sirsia verejnost je uz zverejnene na oficialnej stranke.

Liky na socialnych sietach sice prinasaju mnoho publicity, ale ma to ucinok iba ked to je meratelne a kontrolovane oficialnym pratnerom a nie niekde na modelarskom fore, o ktore ma zaujem iba par desiatok ludi. Nehovoriac o tom, ze podla toho aka aktivita je na cesko-slovenskych facebookovych modelarskych skupinach mnoho ludi aj na tomto fore umyselne ignoruje facebook a socialne siete. Zial na takuto (ne)publicitu firma nie je ochostna minut ani ten jeden email. Pozri sa napriklad na roznych influencerov alebo streamerov, ktori maju sledovanost radovo v tisicoch a predsa aj oni maju problem dosiahnut nejaky seriozny sponzorsky kontrakt. Na to aby si bol pre hocijau firmu zaujimavy z PR hladisku musis byt schopny oslovit radovo 100 tisic ludi a este k tomu cielene tych, ktory by teoreticky kupili ich produkt. Ved si len skus odpovedat, kolko ludi medzi modelarmi by bolo schopne nejakym sposobol kupit ten tahac lietadiel :) No nikto a velmi pravdepodobne sa k takym ludom ani nikto z modelarov nikdy nedostane.

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7431
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa iconmaster » 18 Dec 2020 00:56

Aby som to objasnil: Kontaktoval som mailom obchodné oddelenie, čize nie facebook administrátora, ale priamo "sales", ktorí by mohli mat niečo navyše okrem dvojstranových brožúr z webu.

Predpokladám, že nech spravuje tie oficiálne stránky hocikto (možno je to externá firma na PR), mohli by byť schopní preposielať prípadné požiadavky na vhodných ľudí alebo oddelenia.

Súhlasím v tom, že miestami sa preceňuje význam reklamy na sociálnych sietiach. Hlavne pri produktoch, ktoré nekupuje bežný občan, teda rádový užívateľ, ale firmy. Neviem si predstaviť, že napr. manažér vozového parku nejakej prepravnej spoločnosti si vyberá kamión podľa fb statusov jednotlivých výrobcov a pod. Dokonca neverím ani tomu, že jeho rozhodnutie nejako ovplyvní rekmalná kampaň na sociálnej sieti. Nechápem ale, prečo potom každá firma sa tak silno angažuje, často paralelne aj na viacerých sieťach. Dokonca neraz som zbadal, že niektoré udalosti/novinky/správy sa už prezentujú iba na soc. platformách a ich klasické webové stránky sú často aktualizované pomenej.

Mám ale aj pozitívnu skúsenosť: výrobca návesu Benalu, ktorý som dokončil na jar, zverejnil moju galériu na svojej fb stránke. Sranda ale bola, že som ich najprv kontaktoval mailom - žiadna odozva. Potom som zverejnil fotky v ofic. skupine pre fanúšikov značky a zrejme tam si to všimli. Aj ma za to odmenili a poslali mi darček vo forme bundy s výšivkou. Dokonca vybavili aj moju požiadavku o výkres ďalšieho typu návesu, ako adept na ďalší projekt..

Takže nikdy nehovor nikdy, chce to len trocha štastia a natrafiť na "toho správneho" človeka v danej spoločnosti alebo potom niekoho, kto daný podklad prevádzkuje.

Užívateľov profilový obrázok
xavi | --
Príspevky: 157

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa xavi » 18 Dec 2020 10:42

Sam si si odpovedal preco. Pretoze v dnesnom svete musis najprv dokazat a zaujat a az potom sa tebou bude niekto kompetentny zaujimat. Ver tomu, ze kazda z tych firiem celi kazdy den desiatkam poziadaviek od roznych zivlov co chcu nieco zadarmo a ta tvoja pravdepodobne zapadla niekde medzi ne.
Dalej sa na to pozri z opacnej strany. Predstav si ze firma sa rozhodne dat na stranku fotky modelu ich produktu. Kolko by ich to asi stalo od samotnej vyroby az po fotenie? Ver tomu, ze suma, ktory by si nechal zaplatit len samotny fotograf by bola mozno 10% sumy tej bundy, ktoru si dostal a ty si im tie fotky poslal prakticky zadarmo. Firma ich moze zdielat a ziskavat dalsie liky.

Socialne siete su hlavne reklamna platforma pre velke firmy. Myslim, ze v dnesnom svete nemozes poveddat, ze akakolvek reklama je zbytocna. Skor ide len o to aby sa nejakym sposobom vybalansovali naklady a oslovil tych spravnych ludi pretoze mas relativne obmadzene zdroje. Doba ked bol klasicky web centrom socialneho kontaktu s fanusikmi je uz davno prec. Stranku musia fanusikovia vedome navstivit zatial co Facebook algoritmy to cielenej skupine podhodi automaticky. Napr ja sam pravidelne navstevujem mozno 3 klasicke stranky (jednou je toto forum) a vsetky ostatne infomracie sa ku mne dostavaju cez socialne siete a subjektivne sa citim viac informovany ako predtym ked som musel ja aktivne hladat infomracie na 10-15 roznych strankach.

Užívateľov profilový obrázok
kreyson79 | 45
Príspevky: 111
Meno: Roman Kryston

Re: Goldhofer/Schopf F396 ťahač lietadiel

Príspevokod užívateľa kreyson79 » 20 Jan 2023 21:35

Icon ahoj aj nejaké novinky ohľadne tahača ? Podarilo sa ti zohnať nejakú dokumentáciu?
hotovo: Snežná pluha Braintech
na stole : MoA3-546 Bumažnoe modelirovanie

Návrat na "Projekty // Projects"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní