Ďakujem za komentáre, výpočty a prepočty.
Na výstave v Nitre som obkukoval kadejaké podložky, bol tam aj model ktorý mal spravené "akvárium" z plexiskla, ale to sa mi nepáčilo.
Tá čírosť plexiskla nie je až taká, ako pri skle, a je to samozrejme aj náchylnejšie na rôzne škrabance.
Takže zostanem pri skle, konzultoval som to zo sklenárom a z 2mm hrúbkou nemá žiaden problém, teda ak z toho nechcem spraviť naozajstné akvárium ...
Práce na podložke pokračujú - aj keď po tom, čo som videl naživo
Oliverovú podložku som celkom začal uvažovať nad tým, že zmením pracovný postup.
No, uvidíme, spravil som si takú testovaciu podložku, na ktorej si vyskúšam nejaké nové finty.
Ale dosť kecov, chýbajú tu fotky takže tu je nejaký obrázkový postup. Kupodivu som zistil, že práca na podložke ma baví až tak, že som prestal stavať lokomotívu a hrám sa iba s podložkou.
Test frakcie kameniva- tu som zistil že tie kamene by boli moc veľké, tak som to preosial a neskôr som použil jemnejšie kúsky:
Príprava podložky pred zásypom - potiahnutie povrchu, vreckovka + duvilax, + natrieť na čierno:
A následný zásyp jemnejším kamenivom + prá vrstva posypu zeminou:
Zapracoval som aj na doplnkoch podložky - spravil som druhú Braintechovú rampu + som sa rozhodol podložku doplniť o mechanickú dvojznakovú predzvesť.
Tú som ako FREE model našiel tu :
http://pkprepo.net/mechanical-distant-signal/Predzvesť sa používala sa aj na vojnových tratiach v Poľsku, Nemecku, a určite také boli aj na našom území. takže cajk.
Inak na tej stránke je množstvo ďalších doplnkov, ktoré sa dajú použiť do diorámy.
K mechanickým závorám som mal chvíľku dilemu - na ktorú stranu ich umiestniť, a či boli obe na rovnakej strane cesty. Dilemu mi vyriešila táto parádna stránka, na ktorej sa dajú nájsť asi všetky existujúce ( a už aj neexistujúce) mechanické železničné závory v Československu:
https://www.mechaniky.cz/Väčšinou teda boli na jednej strane - bližšie k budove kde sedela obsluha, a predzváňač bol iba jeden.
K tej predzvesti - som príjemne prekvapený, ako je vystrihovačka konštrukčne zvládnutá - myslím že tam nechýba ani jeden šróbik. Niektoré diely sú fakt maličké, ale dá sa to zvládnuť.
Návodovky sú iba obrázkové, ale na pochopenie ako to zložiť to určite stačí. presnosť vyniajúca.
Z vystrihovačky je možné zlepiť viacero verzii modelu - dvoj, troj znakovú predzvesť, s elektrickým, alebo mechanickým ovládaním, nízku alebo vysokú verziu...
Jediné čo sa mi nepáčilo, bola farba terča- tá je po vytlačení pomarančová, v skutočnosti to má byť viac žlté ako oranžové - tak som to vytunil.
Celú predzvesť budem samozrejme maľovať a wetheringovať, takže zatiaľ je tá povrchovka iba taká orientačná.
Ešte to nie je hotové, chýba ešte stredná časť zo svetlami a petrolejka ( svetlo nebolo elektrické, ale obsluha stanice vždy večer vybehla k predzvesti a zapálila petrolejku...)
No a takto nejak celkovo by to mohlo vyzerať, a možno tu bude nakoniec úplne inak ..
Ten dvojitý pražec - tam bude koľajová spojka. Ja viem, je to taká gýčovka čo je pomaly na každej železničnej podložke - lenže keďže štandardné dĺžky jednotlivých koľaji boli kedysi 25 metrov, a dĺžka tejto lokomotívy je 24 metrov, tak si vravím, že jedna koľajová spojka by tu veru mala byť. Tak tam bude.
A na záver testovacia podložka, radšej budem skúšať postupy tu, ako by som zmršil veľkú podložku ...
olé.