Tejto fázy stavby som sa celkom bál, a tak nejak som riešenie odkladal na neurčito.
Z predchádzajúcich reportov som vedel, že toto nie je moc dobre na modeli doriešené.
Nakoniec to až také strašné asi nebude.
Report
Na začiatok - konečne sa mi podarilo obaliť a dokončiť kurenisko. Vyzerá to ako jednoduchý diel, ale o to viac som sa s ním natrápil.Takže, máme v podstate 4 hlavné časti. podvozok, kabínu, kurenisko a tú dlhú rúru, nazvime ju kotol. A treba to nejak dať dokopy.
Osadenie kabíny na podvozok je jasné, tam sa moc vymýšľať nedá pretože podpery na kabínu tvoria zároveň aj konštrukciu schodiska - tu moc priestoru na ladenie nie je. Kabína musí ísť na podvozok tak, ako to vychádza.
Nahádžeme zvyšné diely nasucho k sebe a vidíme, že je to bieda. Teda že to vôbec nepasuje.
Jednak je kurenisko dobrých 6mm nad hranou podlahy v kabíne, z čoho následne vyplýva že predná strana kabíny v ktorej je otvor na kurenisko je tiež odsadená od kabíny 6mm vyššie,
ale hlavne teda kotol ktorý má byť rovnobežne s podvozkom sa dosť výrazne nakláňa dopredu.
Našťastie riešenie je pomerne jednoduché - stačí znížiť výšku podpier, ktoré určujú odsadenie kureniska, ja ešte tie podpery nemám nalepené na ráme, tak nejak som počítal s tým, že s nimi bude asi potrebné pracovať.
Na prvej fotke je vidieť jedna z tých podpier - zatiaľ som ju neskracoval, iba som ju tam osadil šikmo... :
Takže tak, pravdu povediac celkom sa mi uľavilo, toto bol dlho očakávaný krok a som rád že to ako tak pasuje. Ešte musím prerobiť prednú časť kabíny ( respektíve vyrobiť novú) pretože otvor na kurenisko je o dosť väčší, boli by tam moc veľké fugy.
Ešte sa vrátim k tomu Priechodnému prierezu, ktorý som hľadal.
Prechodový prierez je obrys pre stavby a zariadenia trate, ktoré môžu byť umiestnené len z vonkajšej strany tohto obrysu. Je to obrys obrazca v rovine kolmej k osi koľaje s vymedzením najmenších vzdialeností vo vnútri ležiacich stavieb, zariadení a predmetov od osi koľaje tak, aby vo voľnom priereze vozidlá prešli bezpečne.
Nakoniec som ho našiel v hlbinách internetu. Toto je obrázok priechodného prierezu pre trať s rozchodom 1435mm pre trať s polomerom oblúka väčším ako 4000m:
Platia rozmery v ľavej polovici obrázka, tie v pravo sú pre koľaje v staniciach.
Takže teda minimálna vzdialenosť pre umiestňovanie čohokoľvek do koľajiska je 2200mm od osi koľaje ( stĺpy, návesti a podobne).
2500 mm je tuším pre ostatné stavby ( sem patria aj rampy a rôzne iné búdy a stavby).
Aby to nebolo také jednoduché, tak priechodzné prierezy sa viackrát časom menili. Ja by som to zase až tak ale nehrotil.
Po prepočte do mierky 1:25 je to teda 88mm, resp 100mm od osi koľajiska.
Ja mám rampy aj predzvesť vo vzdialenosti 90mm, takže predzvesť je OK, ale rampy sú naozaj bližšie, ako by mali byť. Nechcel som ich dávať tak blízko k okraju podložky, ale asi ich teda ešte tak centimeter vysuniem ďalej od trati.
Toto si píšem iba ako poznámku pod čiaru, k tomu sa dostaneme neskôr
Najmenšia výška h je bez ohľadu na dĺžku tunela: - na neelektrizovaných tratiach 4580 mm.