Takže aspoň malý postup, aby ste si nemysleli že nič nerobím.
Zaprvé - problém 6 mm výškového rozdielu obruče tendra voči obruči lokomotívy som elegantne vyriešil tak, že som obruč z tendra strhol, a prilepím ju tak ,aby bola zarovno s obručou lokomotívy. Ani to nebude vidieť.
Report
Potom tu mám pár drobností, ktoré sa už nevedia dočkať, kým ich nalepím na kotol, prípadne tam kam patria:
Mám hotové predné čelo, to je diel, pri ktorom som dlho riešil, z čoho vyrobím tie malé úchytky. Nakoniec poslúžili zbytky drapákov z T72.
Samozrejme pokaziť sa dá aj toto, ako som bol tak rozbehnutý, tak som zistil že som pánty nalepil na úplne iné miesto ako som pôvodne plánoval, takže som následne musel riešiť presun rúčky a dorazových stĺpikov... :
Potom došlo k zásadnej veci - a síce som definitívne zlepil kurenisko a kotol k sebe. Pozornejší divák si z fotiek a doterajšieho postupu mohol všimnúť, že zlepenie týchto dielov prebehlo počas mojej stavby už tri krát, ale až toto spojenie je definitívne.
Prečo som to predtým toľkokrát zlepil a rozlepil už si radšej nepamätám.
Zároveň som pochopil, že bez podlahy kabíny sa mi interiér bude lepiť ťažko, a tak som ( už druhý krát) vytrhol podlahu z búdky, a prilepil ju o kotol.
O podvozok to celé samozrejme ešte prilepené nemám, to má ešte čas.
Držiak. To je taký vynález, obkukal som to od Ivanta, bez tohto vynálezu by dokončovačky na kotli boli dosť problematické. Takto v držiaku sa nemusím báť, že to zacapkám, prípadne že niečo utrhnem...:
Takže takto idem, sám som zvedavý, ako dopadne interiér.
Jaj ešte otázka, nevie niekto, načo slúžia tieto diely? . Tipujem to na pretlakové ventily, ale nie som si istý...
Edit: už som našiel :
jozkin napísal:Myslim, ze ide o tzv. vymyvacie otvory. Cez ne sa kotol vymyval od kalov.
Ale od zaciatku:
Kazda voda, ktoru (nie len) zeleznica pouziva je tvrda, tzn. obsahuje rozpustene rozne soli. Tie sposobuju tvrdost vody. Preto sa do vody, ktora sa naberala do vodojemov lokomotiv, pridavali rozne zmakcovadla (od stestdesiatych rokov to bol u nas napriklad Lokalkon). Po pouziti tychto zmakcovadiel sa v kotli neusadal vodny (kotlovy) kamen, ale iba kal, ktory sa musel vymyvat (ale postup bol jednoduchsi ako pri kotlovom kameni) tlakovou vodou. Na odkalovanie kotla sa pouzival odkalovac (zariadenie na spodku kotla)p pocas prevadzky, ale z casu nacas (zalezalo to na odjazdenych kilometroch, resp. na hodinach sluzby) bolo treba kotol preplachnut vodou a na to prave sluizili tieto vymyvacie otvory.