Hoci nepovažujem seba za vysloveného fanúšika ženezníc, no vlaky, ako stroje ma vždy fascinovali a takisto sa rád pozriem aj na pekné modely železničnej techniky. Už dlhšie som sa pohrával s myšlienkou, že by som niečo skúsil zlepiť aj ja, keď už je na trhu toľko vydaných modelov v tejto oblasti. Hlavne "relaxačne", vedľa stavby svojich autorských modelov kamiónov. Navyše lokomotíva by pekne vyzerala aj ako náklad na podvalníku
Ešte som nikdy nelepil žiadny poľský model, tak už bolo na čase dozvedieť sa, aby som Fita citoval, "o čom je život"!
Voľba padla na túto klasiku od Modeliku. Klasikou to nazývam preto, že bol vydaný už viac ako pred dekádou a zároveň sa stal celkom populárnym modelom medzi staviteľmi a zlepilo ho slušný počet ľudí, už len u nás na fóre je ich hneď niekoľko. Svojim rozsahom je to podľa mňa ideálny model na prvú lokomotívu!
Model som kúpil ešte dávnejšie na Hvezdárni od Potkana, ktorý vtedy práve riedil svoj archív. Jedná sa o prvé, ofsetom tlačené vydanie.
Hoci by som mohol lepiť priamo originál, na tieto experimenty som radšej urobil kópiu na 200 g/m2 papier (čo by malo byť cca. podobne hrubý, ako ten modelikovský) a keďže plánujem model prefarbovať, tak som nastavil menej sýte farby (hoci aj takto som zvedavý, ako zareaguje laserová tlač na nitrolak a farby).
Model neplánujem nijako extra upravovať, nielen preto, že k tomu pristupujem ako k "oddychovke", ale ani podkladov nie je veľa, presnejšie som našiel dokopy asi 3 (slovami TRI) fotky skutočnej lokomotívy..
Stavbu som začal typicky - zlepením rámu. Keďže aj tak budem všetko striekať, prácu som si miestami uľahčil napr. vynechaním farebných dielov na rubové strany. Takisto som odrezal tie zúbky, ktoré majú do seba zapadať, aby som nemusel zakrývať tieto spoje dodatočnou obšívkou - lepil som teda časti na tupo. Na ráme momentálne chýba ešte niekoľko detailov a nitovanie (to nechávam na ďalšiu fázu). Ďalej boli zlepené listové pružiny prednej osi a parné stroje. Na tých tie biele časti sú tiež robené postupom, ktorý mi viac vyhovoval (stáčanie valcov z tenšieho papiera):
Moje prvé postrehy sú nasledovné:
- Lepí sa to rýchlo, netreba dodatočne špekulovať ako v prípade lepenia "alfa stavby" svojho diela.
- Nepresnosti sa nedali dlho čakať, už som nejaké zaznamenal pri ráme (ignorácia hrúbky susedných dielov pri niektorých rozmeroch a pod.).
- Konštrukčné riešenie niektorých dielov sa mi až tak nepáči - hoci je to Poliak, je tam stále dosť "krabičkovania".
- S papierom 200g/m2 sa horšie pracuje - rezanie podlepených dielov je ťažšie, horšie sa to ohýba a tvaruje, po ryhovaní má tendenciu sa štiepiť výraznejšie, ako 160g/m2.
Postupnosť stavby som naplánoval nasledovne:
1. Hrubá stavba základných celkov a veľkých dielov
2. Malé diely a detaily
3. Nitovanie rámu, kotla, búdky, ..
4. Príprava na farbenie
5. Skladanie a dorábka posledných detailov a označení
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Naposledy upravil/-a iconmaster v 27 Dec 2022 19:58, upravené celkom 1 krát.
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Och ako ti len závidím nadšenie čas...sledujem a fandím
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Je to malá lokomotíva, tak snáď to stihneš skôr dokončiť ako tvoje tradičné viacročné stavby .
Musím sa ale opýtať, lebo väčšina robí k lokomotívam aj podložky, či si už premýšľal aj nad tým?
Musím sa ale opýtať, lebo väčšina robí k lokomotívam aj podložky, či si už premýšľal aj nad tým?
Nie je dôležitý cieľ, ale cesta.
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Som zvedavý na mašinku v tvojom podaní, budem držať palec.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Čakal by som, že sa pustíš do všeličoho, ale že sa pustíš do mašinky tak to by som veru nečakal... V tvojom podaní to bude určite vydarený kúsok...
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
No konečne nejaký si rozrobil nejaký poriadny model
Na toto som zvedavý, tých nepresností tam nie je zas tak veľa, pre teba to bude lahôdka.
Ale pridávam sa k zvedavcom, konečne od Teba uvidím niečo, čo viem porovnať s iným modelom.
Na toto som zvedavý, tých nepresností tam nie je zas tak veľa, pre teba to bude lahôdka.
Ale pridávam sa k zvedavcom, konečne od Teba uvidím niečo, čo viem porovnať s iným modelom.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Potešil ma váš záujem a budem sa snažiť nesklamať! Ale nečakajte žiadne zázraky, v tejto disciplíne som predsa zelenáč
Je to vcelku logická otázka a áno, už som nad tým premýšľal a asi pôjdem do toho. Zatiaľ však nemám žiadnu konkrétnu predstavu, ak to bude, tak skôr len niečo minimalistické. Ono je to viac-menej aj nutnosť, mať nejakú podložku s koľajnicami, ak človek chce vystaviť lokomotívu. Snáď mi s tým potom poradíš
No nie je to síce kamión, ale.. kolieska to má, prepravovať náklady to vie a váži viac, ako jednu tonu, tak nie je to až taká "ďaleká galaxia"
Nj, nie je to žiadna tragédia. Ale o to menej chápem, že tak banálne chyby sa nedali vychytať ešte počas testovacej stavby (ktorá sa v tomto prípade konala, keďže na obálke už sú fotky mašinky zlepenej autorom).. Horšie by bolo, ak niekto robí čistostavbu, no ten môj prístup je voči tomu prasačina, ako to vidieť aj na fotkách
pisho66 napísal:Musím sa ale opýtať, lebo väčšina robí k lokomotívam aj podložky, či si už premýšľal aj nad tým?
Je to vcelku logická otázka a áno, už som nad tým premýšľal a asi pôjdem do toho. Zatiaľ však nemám žiadnu konkrétnu predstavu, ak to bude, tak skôr len niečo minimalistické. Ono je to viac-menej aj nutnosť, mať nejakú podložku s koľajnicami, ak človek chce vystaviť lokomotívu. Snáď mi s tým potom poradíš
Jene napísal:Čakal by som, že sa pustíš do všeličoho, ale že sa pustíš do mašinky tak to by som veru nečakal... V tvojom podaní to bude určite vydarený kúsok...
No nie je to síce kamión, ale.. kolieska to má, prepravovať náklady to vie a váži viac, ako jednu tonu, tak nie je to až taká "ďaleká galaxia"
Fito napísal:Na toto som zvedavý, tých nepresností tam nie je zas tak veľa, pre teba to bude lahôdka.
Nj, nie je to žiadna tragédia. Ale o to menej chápem, že tak banálne chyby sa nedali vychytať ešte počas testovacej stavby (ktorá sa v tomto prípade konala, keďže na obálke už sú fotky mašinky zlepenej autorom).. Horšie by bolo, ak niekto robí čistostavbu, no ten môj prístup je voči tomu prasačina, ako to vidieť aj na fotkách
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
Wow, Peťo, držím prsty, naložil si si, ale nečakaj že nebudeme mať očakávania hodné Tvojich kvalít
Trim še!
PS: napísal by som, že škoda že sa nerobili lokomotívy aj hasičské, ale určite sa tu nájde niekto kto ma vyvedie z opaku až na ten free lotyšský vlak ktorý si nechávam do dôchodku.
Trim še!
PS: napísal by som, že škoda že sa nerobili lokomotívy aj hasičské, ale určite sa tu nájde niekto kto ma vyvedie z opaku až na ten free lotyšský vlak ktorý si nechávam do dôchodku.
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
developer10 napísal:Wow, Peťo, držím prsty, naložil si si, ale nečakaj že nebudeme mať očakávania hodné Tvojich kvalít
Trim še!
PS: napísal by som, že škoda že sa nerobili lokomotívy aj hasičské, ale určite sa tu nájde niekto kto ma vyvedie z opaku až na ten free lotyšský vlak ktorý si nechávam do dôchodku.
Postavíš si horiacu lokomotívu s vagónikmi a okolo rozostavíš hasičákov. To isté môžeš aj s lietadielkami (tam dokonca nejaké sú aj hasičské, aj keď priamo o takom modeli neviem) či pásovcami...
Ico, pecka to bude, nejak sa nám tá lokosekcia začína plniť!
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Re: Bn2t Freudenstein / Modelik / 1:25
ehm
https://www.pozary.cz/clanek/50866-nova ... ich-vlaku/
A aj u nás sa bežne využívajú "Požiarne vlaky" - chodia za mimoriadnymi parnými vlakmi keby náhodou čosi chytilo. Akurát že nie sú vymaľované na červeno, ale je to normálna zostava Lokomotíva, služobný voz a cisterna s vodou...
https://www.railpage.net/fotografie/poz ... t478-2011/
https://www.pozary.cz/clanek/50866-nova ... ich-vlaku/
A aj u nás sa bežne využívajú "Požiarne vlaky" - chodia za mimoriadnymi parnými vlakmi keby náhodou čosi chytilo. Akurát že nie sú vymaľované na červeno, ale je to normálna zostava Lokomotíva, služobný voz a cisterna s vodou...
https://www.railpage.net/fotografie/poz ... t478-2011/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných