Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.

Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Moderátori: Fito, Oliver

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 49
Príspevky: 448
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Saskardin » 01 Máj 2022 10:28

Report
Tak som späť a hlásim ukončenie stavby 1. fázy, ktorú som si pre seba nazval "základné šasi alebo rám". Pridávam sadu fotografii, ktoré snáď budúcemu staviteľovi pomôžu v prípade nečakaných problémov. Ja som na žiadne nenarazil, s výnimkou drobnej chybičky v značení dielov 17 a 25, kde sú krížovo prehodené čísla dielov, ktoré na ne budú nalepené (131 a 132). Presnosť je príkladná a spôsob, akým je to celé zatiaľ navrhnuté vo mne vzbudzuje blažené pocity - klobúk dole autorovi, zatiaľ jednoznačne konštrukčne to najlepšie, čo som mal v rukách. (Aleši, ži dlho a v blaženosti, nech sa ešte dočkáme hromady podobne skvelých modelov :big smile: - snáď ti nebudem o mesiac nadávať :haha: ). Nasledovať bude nejaká drobotina, ktorá neskôr pôjde na šasi (držiaky, stúpačky), ložiská kolies, brzdový systém a samotný podvozok. Vyzerá to dosť komplikovane, napriek tomu by som sa rád pokúsil o zložitejší variant.
Menší šok mi priniesla počítačka dielov, ktorá sa zatiaľ zastavuje na čísle 114 dielov a 1368 nitov/skrutiek/matíc.

"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Užívateľov profilový obrázok
Oliver | 29
2K+
Príspevky: 2179
Bydlisko: Trenčín/Nová Dedinka
Kontaktovať užívateľa:

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Oliver » 01 Máj 2022 11:12

Vyzerá to dobre. Normálne zvažujem, že si ju zadovážim aj ja, už mi dokonca napadlo ako by som ju dal na podložku. Len pokračuj, teším sa na ďalšie postupy. :big smile:
Oliver

Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)

GALLERY

"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 38
Príspevky: 1006
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa developer10 » 01 Máj 2022 11:52

Ideš parádne, len tak ďalej! Trim še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7433
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa iconmaster » 01 Máj 2022 13:22

Super, ten rám si spracoval veľmi dobre! :victory:

Ma napadá otázka, či to nemá tendenciu sa krútiť? Ako pozerám, tie pozdĺžne nosníky sú tenšie, tipujem podlepenie tak max. 0,5 mm kartónom. Poliaci to dávajú podlepovať 1 mm, s tým je rám už celkom tuhý, aj keď je to možno ďalej od reality..

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 49
Príspevky: 448
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Saskardin » 02 Máj 2022 08:43

iconmaster napísal:Super, ten rám si spracoval veľmi dobre! :victory:

Ma napadá otázka, či to nemá tendenciu sa krútiť? Ako pozerám, tie pozdĺžne nosníky sú tenšie, tipujem podlepenie tak max. 0,5 mm kartónom. Poliaci to dávajú podlepovať 1 mm, s tým je rám už celkom tuhý, aj keď je to možno ďalej od reality..


Áno, ak sa nemýlim, tak podlepené je to 0.5 mm. Malo sa to tendenciu krútiť, ale pretože je tam viacero priečnych nosníkov, tak sa to po kompletácii celkom ustálilo. A keď sa na to navesí ešte podvozok a kabína, myslím, že to bude ok. Ono to na mierku 1:25 nie je veľká lokomotíva, na dĺžku cca 30 cm - u tých Poliakov to chápem, 80 cm "obludy" by 0.5 asi nedali.

A páni, ďakujem za pochvaly; to najťažšie je ešte predo mnou. :big smile:
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Užívateľov profilový obrázok
orech | 52
Príspevky: 282
Meno: Tomáš
Bydlisko: Hlohovec - Šulekovo

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa orech » 02 Máj 2022 19:31

Ahoj :victory:
máš to parádní. Protože tento model taky stavím, tak sem chodím na čumendu. Nejsem ale zatím tak daleko jako ty, před měsícem jsem začal s koly a stále na nich dělám :scorn: . Protože nevlastním lasery, tak je to boj. Ale musím s tebou souhlasit, že přesnost je příkladná, fakt klobouk dolů autorovi. Chtěl jsem se ale zeptat. Na rámu jsi doplňoval matice, ale na modelu není značeno, kde má být matice a kde hlava šroubu. Co jsem našel na fotkách na internetu, tak se mi zdá, že z vnější strany rámu má být hlava šroubu a z vnitřní má být matice. V tvém případě máš ale matici z vnější strany. Máš k tomu nějaký podklad ? A nebo jsem to přehlédl v návodu ? Vím, že je to blbost, jen mě to zajímá, až se někdy k tomu rámu dostanu.
Semper Fidelis
Hotovo : T-34/76 /Halinski/ 1:25
Na stole : Napoleonics 1807

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 49
Príspevky: 448
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Saskardin » 02 Máj 2022 20:46

orech napísal:Ahoj :victory:
máš to parádní. Protože tento model taky stavím, tak sem chodím na čumendu. Nejsem ale zatím tak daleko jako ty, před měsícem jsem začal s koly a stále na nich dělám :scorn: . Protože nevlastním lasery, tak je to boj. Ale musím s tebou souhlasit, že přesnost je příkladná, fakt klobouk dolů autorovi. Chtěl jsem se ale zeptat. Na rámu jsi doplňoval matice, ale na modelu není značeno, kde má být matice a kde hlava šroubu. Co jsem našel na fotkách na internetu, tak se mi zdá, že z vnější strany rámu má být hlava šroubu a z vnitřní má být matice. V tvém případě máš ale matici z vnější strany. Máš k tomu nějaký podklad ? A nebo jsem to přehlédl v návodu ? Vím, že je to blbost, jen mě to zajímá, až se někdy k tomu rámu dostanu.


Úprimne, dal som to tam asi skôr intuitívne - hľadal som to na fotkách zachovaných lokomotív ale úplne jednoznačnú som nenašiel. To by som potreboval niekam vyraziť a kompletne mašinku nafotiť. V konečnom dôsledku toto aj tak nebude vidieť, všetko to zakryjú práve tie kolesá (tie ma ešte iba čakajú).
P.S. Ak bude čas, skúsim cez víkend skočiť do železničného múzea v Rači, tam by mali 310tku mať.
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Užívateľov profilový obrázok
Alda C. | 46
Príspevky: 64
Meno: Aleš
Bydlisko: Brno 21

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Alda C. » 02 Máj 2022 21:27

Něco nafocené mám, tak se klidně ozvěte, kdo co potřebujete :wink:

orech napísal: ... tak se mi zdá, že z vnější strany rámu má být hlava šroubu a z vnitřní má být matice. ...

Ano, mělo by to tak být (310.076, Lužná u Rakovníka, červenec 2013), ale nemusí :)


iconmaster napísal: ... tipujem podlepenie tak max. 0,5 mm kartónom. Poliaci to dávajú podlepovať 1 mm, s tým je rám už celkom tuhý, aj keď je to možno ďalej od reality..

Ano, je to tak, celé to má sílu 0,9mm (0,2 + 0,5 + 0,2). U tohoto modelu jsem se chtěl co nejvíce (po přepočtení do měřítka) přiblížit skutečným "tloušťkám" jednotlivých částí/dílů skutečného stroje (zrovna ty bočnice májí sílu 22mm), ale u následujících modelů už se snažím to tolik neprožívat. :big smile:
"Jdu si svou cestou, mám svůj styl."

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 49
Príspevky: 448
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Saskardin » 03 Máj 2022 10:07

Alda C. napísal:Něco nafocené mám, tak se klidně ozvěte, kdo co potřebujete :wink:

Ano, je to tak, celé to má sílu 0,9mm (0,2 + 0,5 + 0,2). U tohoto modelu jsem se chtěl co nejvíce (po přepočtení do měřítka) přiblížit skutečným "tloušťkám" jednotlivých částí/dílů skutečného stroje (zrovna ty bočnice májí sílu 22mm), ale u následujících modelů už se snažím to tolik neprožívat. :big smile:


Super, možno dačo aj využijem. Na druhú stranu, ja sa nepovažujem za modelára, ktorý za každú cenu preferuje ultrarealizmus a skutočné predlohy. Toto naozaj riešia iba najväčší nadšenci, mne stačí, keď to bude vo výsledku krásna mašinka a drobnosti odlišné od reality ma vcelku netrápia (pokiaľ to nie je niečo naozaj veľké a do očí bijúce). Tu navyše existovalo veľa verzií, podľa mňa si to rôzne i lokálne upravovali, nebola to dnešná masová sériová výroba ale skôr ručná práca.

Tá hrúbka je vďaka konštrukcii rámu podľa mňa dostačujúca. Keď sa to zlepí dohromady, tak to tvar drží dobre, žiaden strach :big smile:
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Užívateľov profilový obrázok
Saskardin | 49
Príspevky: 448
Meno: Martin
Bydlisko: Bratislava

Re: Parná lokomotíva 310.0 "Kafemlejnek" (1:25, autor: Aleš Cupák, vydavateľ: O.Hejl/Betexa)

Príspevokod užívateľa Saskardin » 29 Máj 2022 13:01

Report
Systém odpruženia je v podstate pripravený na inštaláciu, budem to však pridávať na šasi až keď budem mať hotové ložiská kolies - tie budem robiť v zložitejšej variante. Oba tieto súbory sú s veľkého počtu drobných dielov a budú napriek tomu takmer neviditeľné - kto sa s tým nechce až tak crckať, môže si to podľa mňa dosť zjednodušiť a na výsledku to prakticky nebude vidieť. Aj časová náročnosť je vysoká. Ale keď už to tak je, tak to tak bude - výzvy sa prijímajú a nie obchádzajú.:big smile: Len pre predstavu - najmenší papierový diel (viz foto) má 0.5 x 1 mm s vykrojením na užšej strane, jeden systém pruženia má cca 40 dielov (x6)



Počítačka dielov: 399 dielov a 1452 nitov/skrutiek/matíc.
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell

Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)

Návrat na "Železničná technika // Railway"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných