-este nejake plachty:
-medzi suciastkami mas nieco co vyzera ako zasterky z odrazkou,to tam radsej nelep. take zasterky ma povojnove ot 810
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Moderátor: Oliver
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Ďakujem Roman za fotky i radu. Ako píšeš, zásterky tam dávať nebudem.
Takto vypadajú všetky diely na pásy v 2D stave. Na prvý pohľad nič zložité..
Ako prvé som potreboval pásy vyrezať. Diel 84 som vyrezal ako jeden kus, 84a som si pekne rozrezal ako je vidieť na nasledujúcej fotke. Začal som tiež z jednej strany 4 články vyrezávať. To kvôli tomu, aby som vedel oba diely na seba presne nalepiť a napojiť druhý pás.
Obe polovice som zretušoval (len na "vnútornej" strane) a prilepil na diel 84. To, že sa pás ohne vôbec nevadilo. Pracoval som na ňom ďalších XY hodín, kedy sa pekne zrovnal.
Tým, že som zlepil diely 84 a 84a k sebe som si uľahčil prácu. Nasledovalo prácne vyrezávanie nepotrebných bielych častí. Zjednodušenie spočíva v tom, že takto som vyrezával 4 pásy na 4 razy, nie 4 pásy na 8krát. Ďalším benefitom sú pekné rovné rezy z oboch strán. Ďalej stačilo pásy zretušovať.
Ako zlepiť zuby už je každému asi jasné. V tomto momente som sa rozhodol ich nalepiť na pás, ale tento krok odporúčam vynechať a zuby nalepiť ako úplne posledný krok.
Teraz je vhodný čas zo 4 kusov pásov spraviť dva.
Ďalej som si zobral vhodnú podložku, menšie kladivko a ružovú zbrúsenú lekársku ihlu. Fotka prezradí viac..
Keď som takto opracoval oba pásy, to isté ma čakalo s menšou ihlou. Našťastie išlo o polovičný počet dier. Ale aj tak ich celkový počet prevyšoval 500 ..
Po vydierovaní nasledovala prácna retuš každej jednej dierky.
Ďalej je potrebné spracovať týchto 208 dielov a spraviť z nich 104. Tiež je treba ich spodnú stranu nafarbiť. Ja som tento krok robil na záver.
Časovo najnáročnejšie bolo spracovanie dielov 84b. Nepracoval som každý deň, ale iba keď som bol doma. Dal som si záväzok spraviť 10 článkov denne. Odporúčam tiež spodnú stranu zretušovať ako ukazuje prvá fotka. Vyhne sa tak človek ešte pracnejšiemu retušovaniu keď budú diely na svojom mieste. Najlepšie je to robiť ešte pred vyrezaním. Celý papier stačí otočiť proti svetlu a krásne vidieť kam treba naniesť farbu.
Ďalej som nalepil na pásy tých 104 spracovaných dielov vyššie. A nalepil pás na predné koleso.
Tu je výsledok:
Tie diery možno nevyzerajú najlepšie, ale v konečnom dôsledku sa to všetko pekne zjednotí. Podľa mňa teraz pásy vyzerajú dobre. Už treba len nahodiť podvozok a vyskúšať, či nebude treba z pásov ubrať (počíta sa aj s takou variantou). Otvory boli celkom presne navrhnuté, len kde tu bolo treba pás presviedčať, aby do neho zapadol zub z kolesa.
ZAUJÍMAVOSŤ: ešte to nemám spočítané, ale ako som v prvom príspevku avizoval počet článkov na real stroji, tak sa mi zdá, že model obsahuje zhodný počet článkov tiež.
Neviem či je to bežné, ale celkom ma to prekvapilo. Ešte to ale spočítam ..
... a už mám finiš na dosah.
Report
Od posledného príspevku som pracoval postupne na pásoch. Lasery som nechcel lebo som od začiatku plánoval spraviť tie z vystrihovačky. Len som do nich spravil viac ako 500 dier navyše. Svoj postup som sa snažil aj dokumentovať. Takto vypadajú všetky diely na pásy v 2D stave. Na prvý pohľad nič zložité..
Ako prvé som potreboval pásy vyrezať. Diel 84 som vyrezal ako jeden kus, 84a som si pekne rozrezal ako je vidieť na nasledujúcej fotke. Začal som tiež z jednej strany 4 články vyrezávať. To kvôli tomu, aby som vedel oba diely na seba presne nalepiť a napojiť druhý pás.
Obe polovice som zretušoval (len na "vnútornej" strane) a prilepil na diel 84. To, že sa pás ohne vôbec nevadilo. Pracoval som na ňom ďalších XY hodín, kedy sa pekne zrovnal.
Tým, že som zlepil diely 84 a 84a k sebe som si uľahčil prácu. Nasledovalo prácne vyrezávanie nepotrebných bielych častí. Zjednodušenie spočíva v tom, že takto som vyrezával 4 pásy na 4 razy, nie 4 pásy na 8krát. Ďalším benefitom sú pekné rovné rezy z oboch strán. Ďalej stačilo pásy zretušovať.
Ako zlepiť zuby už je každému asi jasné. V tomto momente som sa rozhodol ich nalepiť na pás, ale tento krok odporúčam vynechať a zuby nalepiť ako úplne posledný krok.
Teraz je vhodný čas zo 4 kusov pásov spraviť dva.
Ďalej som si zobral vhodnú podložku, menšie kladivko a ružovú zbrúsenú lekársku ihlu. Fotka prezradí viac..
Keď som takto opracoval oba pásy, to isté ma čakalo s menšou ihlou. Našťastie išlo o polovičný počet dier. Ale aj tak ich celkový počet prevyšoval 500 ..
Po vydierovaní nasledovala prácna retuš každej jednej dierky.
Ďalej je potrebné spracovať týchto 208 dielov a spraviť z nich 104. Tiež je treba ich spodnú stranu nafarbiť. Ja som tento krok robil na záver.
Časovo najnáročnejšie bolo spracovanie dielov 84b. Nepracoval som každý deň, ale iba keď som bol doma. Dal som si záväzok spraviť 10 článkov denne. Odporúčam tiež spodnú stranu zretušovať ako ukazuje prvá fotka. Vyhne sa tak človek ešte pracnejšiemu retušovaniu keď budú diely na svojom mieste. Najlepšie je to robiť ešte pred vyrezaním. Celý papier stačí otočiť proti svetlu a krásne vidieť kam treba naniesť farbu.
Ďalej som nalepil na pásy tých 104 spracovaných dielov vyššie. A nalepil pás na predné koleso.
Tu je výsledok:
Tie diery možno nevyzerajú najlepšie, ale v konečnom dôsledku sa to všetko pekne zjednotí. Podľa mňa teraz pásy vyzerajú dobre. Už treba len nahodiť podvozok a vyskúšať, či nebude treba z pásov ubrať (počíta sa aj s takou variantou). Otvory boli celkom presne navrhnuté, len kde tu bolo treba pás presviedčať, aby do neho zapadol zub z kolesa.
ZAUJÍMAVOSŤ: ešte to nemám spočítané, ale ako som v prvom príspevku avizoval počet článkov na real stroji, tak sa mi zdá, že model obsahuje zhodný počet článkov tiež.
Neviem či je to bežné, ale celkom ma to prekvapilo. Ešte to ale spočítam ..
... a už mám finiš na dosah.
Naposledy upravil/-a Oliver v 06 Feb 2018 11:58, upravené celkom 2 krát.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
hoďte na neho sito
úžasné voľačo
úžasné voľačo
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Tie pasy si naozaj pekne zmakol. Ja by som v tvojom mieste nevydrzal a namiesto retuse natrel cely pas farbou
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
No tak tie pásy sú luxusné
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Ďakujem hoši, mám plán do Vianoc, max. do konca roku model dokončiť.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Si ma tými pásmi namotivoval. Až tak, že som moju T-72 odložil do šuplíka
Máš to parádne spracované, a tá retuš je tiež skvelá.
Máš to parádne spracované, a tá retuš je tiež skvelá.
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Oliver paráda, takto spraviť pásy ako čistostavbu by som asi nervy nemal
Na stole: Kamov Ka-29 /Orlik/ 1:33; KV-2 /free/ 1:25
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Hotovo: Jak-3; LaGG-3; IL-2M3 Šturmovik; HH-53C Stallion; Tatra 815 NTH 6x6 + SYKO-5M + radlica; 3x Polikarpov I-16 Išak; T-80
"An architect's dream is an engineer's nightmare."
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Fito napísal:Si ma tými pásmi namotivoval. Až tak, že som moju T-72 odložil do šuplíka
Máš to parádne spracované, a tá retuš je tiež skvelá.
Tak je na čase ju vytiahnuť, rád sa pozriem na nový progres.
Ďakujem chalani.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Sd.Kfz. 251/1 Ausf. C /GPM/ 1:25
Report
Pre tento rok sa mi už škola takmer skončila, a preto som sa postupne venoval modelu. Dúfam, že už naozaj posledným väčším celkom bola výroba plachty, ako prekrytia interiéru. Tu som naplno zúročil fotky, ktoré sem postol Kečup a Roman, za ktoré ešte raz ďakujem. Keďže plachta bude veľmi viditeľným prvkom celého modelu, snažil som sa venovať jej patričnú pozornosť. Odskúšal som si nový kompresor a pištoľ a osvedčil si (po prvýkrát) techniku tieňovania. Postup som si tiež nafotil, ale len mobilom.
Ako prvé som na model nalepil 4 diely 86c. Následne som celý model obtiahol potravinárskou fóliou a špendlíkmi prichytil ku kusu polystyrénu. Je treba dávať pozor, aby človek pri manipulácii nepoškodil fóliu (kvôli ďalším krokom).
Ďalej som si zobral vreckovku a rozprestretú priložil na miesto kde bude plachta. Fixkou som si vyznačil o niečo väčšie rozmery ako je potrebné a následne som potrebný tvar skalpelom vyrezal. Zmiešal si herkules s vodou (v pomere tak asi 40:60 v prospech vody). Ide o to, aby vreckovka po vyschnutí držala tvar, takže pomer vody nemusí byť taký ako som uviedol. Vreckovku nasadil na miesto a začal som ju štetcom natierať zmesou lepidla a vody. Keď som týmto spôsobom pokryl celú plochu, tak z prednej časti som budúcu plachtu odvinul. Keď je vreckovka celá mokrá je treba ju štetcom tvarovať až kým nedosiahneme požadovaný výsledok. Nie je odveci ju miestami aj natrhnúť.
S tým tvarovaním som to trošku prehnal, otrhal som prebytočnú látku, čo v konečnom dôsledku nepôsobilo pekne, a tak som si celý doterajší postup zopakoval ešte raz. Je to ale vcelku zábavná robota, tak mi to nevadilo.
Novú som po krajoch nechal dlhšiu a keď zaschla ceruzkou som si vyznačil ako ju skrátim. Nie je potrebné dodržovať extra rovné čiary (pri strihaní).
Základ je hotový, nasleduje farbenie. Inšpiroval som sa farebným prevedením plachty z vystrihovačky a hľadal som jeho najbližší odtieň v niektorých šedých farbách Tamiya. Nakoniec zvíťazil odtieň XF-19 SKY GREY, ktorý som pomocou štetca rozotrel na najprv spodnú a neskôr na vrchnú stranu plachty.
Novinkou u mňa bolo tieňovanie, to som robil pomocou toho istého odtieňu farby zosvetleného XF-2 WHITE. Zistil som, že nie je treba báť sa pridať tej bielej... pri prvom pokuse nebolo vidieť farebný rozdiel.
Keby to bol plast, tak teraz idem lakovať, ale tu som tento krok vynechal. Tak isto aj wash, ktorý som sa pokúšal naniesť (skúšobne na tú prvú nepodarenú plachtu), ale je to stále len vreckovka a nevyzeralo to dobre. Tak som rovno pristúpil na drybrush, ktorý som robil rovno farbou XF-2 WHITE.
Prilepil som následne štyri remene pásov, ktorých základy som vyrezal z plachty z vystrihovačky a celú plachtu som nalepil na model. A takto to teraz vyzerá:
Z tých fotiek to môže pôsobiť nie úplne prirodzene, ale v skutočnosti je to podľa mňa OK.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní