Ono ten motor zas az tak vidiet nebude a na to, ze si po motore 11 dni zlepil iba sedacky a vetrak, tak nic moc .
Obdivujem cistotu lepenia, pedantnost a dôraz na detail. Ozaj, ze ano. Tu sa chodim velmi rad pozerat, i ked sa asi nic nepriucim, lebo som lenivy .
Davaj het a nesmirgluj sa s tym tolko.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
MT-LB /ORLIK/ 1:25
Moderátor: Oliver
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Teraz: Fordson F
Pred: Aero 500 Cililink, Rusnovy zdvihak, Snežný pluh,
Po(medzi): Miro mi uz nieco posle.
E-shop: http://www.papierovy-modelar.sk http://www.papershipwright.co.uk/
Pred: Aero 500 Cililink, Rusnovy zdvihak, Snežný pluh,
Po(medzi): Miro mi uz nieco posle.
E-shop: http://www.papierovy-modelar.sk http://www.papershipwright.co.uk/
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Mimapnd - ale ja lepím, ako keby som bol za to platený a mal hodinovú mzdu....
Tak som neodolal a konečne zlepil kostru. Vpredu som pridal kartón aj do zaoblenej časti, autor to tam vynechal so zámerom aby to celé nesťažil tvarovaním 1mm hrubého kartónu do oblúka, ale ja som to pre istotu vyplnil, aby mi tam po prilepení vonkajšej a vnútornej obšívky nevznikla nepekná hrana. Všetko sedelo fajne, je to vlastne prvý krát, čo na modeli používam laserom pálenú kostru. Model je konštruovaný tak, že sa vrchná a spodná časť olepia doplnkami nakomplet a až potom sa spoja, so strechou bude spojená aj predná časť a boky korby.... bude to zaujímavá operácia
Ďalej som doplnil zadné čelo, priečku oddeľujúcu osádku od prevodovky, kryty torzných tyčí a nejaké ďalšie prelisy. Všetko sedelo, prípadné úpravy v desatinkách mm sú úplne bežná vec u všetkých modelov, ktoré som doteraz lepil. Dôležité je len to, aby diely neboli prikrátke
Tak som neodolal a konečne zlepil kostru. Vpredu som pridal kartón aj do zaoblenej časti, autor to tam vynechal so zámerom aby to celé nesťažil tvarovaním 1mm hrubého kartónu do oblúka, ale ja som to pre istotu vyplnil, aby mi tam po prilepení vonkajšej a vnútornej obšívky nevznikla nepekná hrana. Všetko sedelo fajne, je to vlastne prvý krát, čo na modeli používam laserom pálenú kostru. Model je konštruovaný tak, že sa vrchná a spodná časť olepia doplnkami nakomplet a až potom sa spoja, so strechou bude spojená aj predná časť a boky korby.... bude to zaujímavá operácia
Ďalej som doplnil zadné čelo, priečku oddeľujúcu osádku od prevodovky, kryty torzných tyčí a nejaké ďalšie prelisy. Všetko sedelo, prípadné úpravy v desatinkách mm sú úplne bežná vec u všetkých modelov, ktoré som doteraz lepil. Dôležité je len to, aby diely neboli prikrátke
Live hard, ride easy.
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
No, možno tomu niekto ani neuverí (mimapnd ), ale na modeli som pracoval podstatne viac hodín, na koľko to vyzerá . Mnoho malých dielov, veľa drôtov a potreba všetko zladiť si vyžiadala svoj čas - najprv trebalo vlepiť stredový tunel spájajúci prevodovku s motorom, následne ovládacie páky, od tých prevliecť do prednej časti tiahla a potom pekne až k brzdám. Následne som vlepil prevodovku, vzduchojemy a ďalšie drobnosti. Neupravoval som nič, len k malému vzduchojemu som pridal uzáver a k veľkým potrubia, ktoré som potiahol "do stratena" nakoľko detailné podklady som doposiaľ nenašiel a vrchná časť panciera to zakryje natoľko, že potrubia bude vidieť len čiastočne, tak nech to tam je aspoň naznačené . Na nejaké chyby som nenarazil, miestami som z toho celého mal zmiešané pocity, ale nakoniec som s tým spokojný. Týmto je predná časť vozidla hotová. Ďalší na rade je priestor vodiča a veliteľa/strelca a následne motorový priestor. Posledná fotografia ukazuje, koľko z toho asi bude vidieť.
Live hard, ride easy.
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Pekne si sa s tým vyhral. Veľmi dobre sa na to pozerá.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Paradne to vyzera uz teraz, krasne detaily! V tomto pripade je to v podstate idealne kombo - detailne spracovany model a nadany lepic modelu
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
super,to je ono
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
To som si tak jeden večer popíjal tatranský čaj, keď mi padol pohľad na najspodnejšiu policu vitríny s torzom rozostavaného modelu a nejako sa mi zapáčila predstava pokračovať v stavbe, keď už je hotový tak na 1/3
Aby som sa navnadil, zlepil som vrchné laserové diely kostry a oblepil ich obšívkou zvonka aj zvnútra, pekne to sedelo, úpravy v desatinách mm sú už spôsobené individualitou . Pridal som rebrovanie chladiča, tých mriežok tam bolo snáď 30 a aj tak som si ešte zopár musel dovyrobiť, lebo dodržať úplne presné rozostupy bolo o hubu. Nevyšlo to dokonale, ale už s tým nič robiť nebudem.
Na šikmé zapustenie okien som sa pozeral od začiatku s nevôľou, poznáte to, ako to bolo v jednom slávnom filme "Já ho slyším, on dejchá...", tak aj modelár si niekedy povie - "Ja to vidím, toto určite nebude pasovať..." . Tak som vystrihol potrebné diely z kópie, reku že to vyskúšam - a prásk, priezory jedno z najvýraznejších miest modelu a tam fuga jak prase (kto si všimne, že tam mám opačne použité L a P diely, tak je to chyba v značení dielov).... mal som 100 chutí to rotovaným hodom vrhnúť nazad do vitríny, ale nakoniec som vzal aj druhé okopírované okienko, pridal mu na šírke cca 1 mm a na obvode jeho zapusteného plášťa asi tak 2 mm a skúsil priložiť - nevyzeralo to najhoršie. Takže rovnakým spôsobom som pridal na rozmeroch aj originálnym dielom, nasilu to naohýbal, nasilu zlepil a nasilu vlepil do modelu, milimeter po milimetri sekundovým lepidlom. Na to, aká chyba v modeli to bola, to nevyšlo najhoršie, ešte tam jemne doladím retuš a niečo hádam aj schovám pri patine, keď tam znázorním opotrebenie hrán. Keby bolo už celkom zle, stále môžem nechať zatvorené poklopy priezorov a nebude vidno absolútne nič. Teda pokiaľ sa dokončenia model vôbec dočká, nejaké nepríjemné prekvapenia mi na nálade pri jeho lepení istotne nepridajú
Prvý pokus priezoru z kópie s viditeľnou chybou:
Druhý pokus s už upravenými dielmi:
Výsledok s upravenými originálnymi dielmi:
Aby som sa navnadil, zlepil som vrchné laserové diely kostry a oblepil ich obšívkou zvonka aj zvnútra, pekne to sedelo, úpravy v desatinách mm sú už spôsobené individualitou . Pridal som rebrovanie chladiča, tých mriežok tam bolo snáď 30 a aj tak som si ešte zopár musel dovyrobiť, lebo dodržať úplne presné rozostupy bolo o hubu. Nevyšlo to dokonale, ale už s tým nič robiť nebudem.
Na šikmé zapustenie okien som sa pozeral od začiatku s nevôľou, poznáte to, ako to bolo v jednom slávnom filme "Já ho slyším, on dejchá...", tak aj modelár si niekedy povie - "Ja to vidím, toto určite nebude pasovať..." . Tak som vystrihol potrebné diely z kópie, reku že to vyskúšam - a prásk, priezory jedno z najvýraznejších miest modelu a tam fuga jak prase (kto si všimne, že tam mám opačne použité L a P diely, tak je to chyba v značení dielov).... mal som 100 chutí to rotovaným hodom vrhnúť nazad do vitríny, ale nakoniec som vzal aj druhé okopírované okienko, pridal mu na šírke cca 1 mm a na obvode jeho zapusteného plášťa asi tak 2 mm a skúsil priložiť - nevyzeralo to najhoršie. Takže rovnakým spôsobom som pridal na rozmeroch aj originálnym dielom, nasilu to naohýbal, nasilu zlepil a nasilu vlepil do modelu, milimeter po milimetri sekundovým lepidlom. Na to, aká chyba v modeli to bola, to nevyšlo najhoršie, ešte tam jemne doladím retuš a niečo hádam aj schovám pri patine, keď tam znázorním opotrebenie hrán. Keby bolo už celkom zle, stále môžem nechať zatvorené poklopy priezorov a nebude vidno absolútne nič. Teda pokiaľ sa dokončenia model vôbec dočká, nejaké nepríjemné prekvapenia mi na nálade pri jeho lepení istotne nepridajú
Prvý pokus priezoru z kópie s viditeľnou chybou:
Druhý pokus s už upravenými dielmi:
Výsledok s upravenými originálnymi dielmi:
Live hard, ride easy.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: MT-LB /ORLIK/ 1:25
Počuj tá dakarka ti voľako zozelenela Ale šak aspoň dačo lepíš, tak lep
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných