Takto to je brutálny report
Všetky tie názvy a postupy, neskutočne to dávaš.
Jedine čo mám takú akože pripomienku - nebolo by jednoduchšie robiť tú patinu a blato na spodku až keď budeš mať hotové pásy?
Asi by sa to ľahšie potom spolu ladilo a nemusel by si maturovať 2x....
Inak super liga toto, už aby bola nejaká súťaž ( neviem kde to bude, ale viem že tam bude určite veľa parádnych modelov )
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Moderátor: Oliver
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Fito napísal:Jedine čo mám takú akože pripomienku - nebolo by jednoduchšie robiť tú patinu a blato na spodku až keď budeš mať hotové pásy?
Asi by sa to ľahšie potom spolu ladilo a nemusel by si maturovať 2x....
Inak super liga toto, už aby bola nejaká súťaž ( neviem kde to bude, ale viem že tam bude určite veľa parádnych modelov )
Vďaka páni. Odskúšané to nemám, ale myslím si, že odpoveď znie áno aj nie zároveň. Ako výhodu vidím v ušetrení času, rýchlosti a priebežnom finálnom ladení patiny. No za podstatnú nevýhodu považujem dostupnosť. Neviem si predstaviť, ako by som sa dostával do zákutí, ktoré by mohli byť vidieť, ale štetcom by som sa tam nedostal (napr. také pozadie za ozubeným kolesom). Všetko by muselo byť prilepené na pevno a stále by som riskoval to, že niekde niečo prehliadnem a prídem na to až neskoro. Tento postup je síce zdĺhavejší, ale viem presne kde všade som blato dal a aká je postupnosť krokov. Zopakovať to na pásoch už nebude problém. Najväčšiu obavu mám aj tak z ich inštalácie, nakoľko sú z kartónu a každý sa skladá z 3 kusov. Keby boli článkové a boli by ako jeden kus (ktorý treba už len spojiť), bolo by to podstatne jednoduchšie. Skúsim možno niekedy nabudúce.
Ja dúfam, že Nitra alebo Myjava tento rok bude. Nebude to asi to, na čo sme zvyknutí, ale ak sa bude dať, tento rok by som určite išiel. S tak dlhou výstavnou prestávkou tam určite bude koooooooopec nových modelov.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
To bude, teda vlastne už je úžasný model, ako všetky tvoje modely . Len malá poznámka- ak dobre vidím, spodok stíhača si nechal v základovke, no všetky nemecké stroje v dunkelgelb boli bez výnimky nastriekané aj na spodku vane. Celé dno budeš mať prekryté blatom, takže v tomto prípade to nevadí ani keby si to nenatrel žiadnou farbou .... Ja len tak pre prípad do budúcna
Live hard, ride easy.
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Paly napísal:To bude, teda vlastne už je úžasný model, ako všetky tvoje modely . Len malá poznámka- ak dobre vidím, spodok stíhača si nechal v základovke, no všetky nemecké stroje v dunkelgelb boli bez výnimky nastriekané aj na spodku vane. Celé dno budeš mať prekryté blatom, takže v tomto prípade to nevadí ani keby si to nenatrel žiadnou farbou .... Ja len tak pre prípad do budúcna
Vďaka Paly za komentár. Presne toto som riešil ešte pred striekaním samotnej kamufláže s Romanom. Roman mi napísal, že dno vozidla bolo v tej základovej farbe, čo mi dávalo zmysel. Ja Romanovi verím, ale zároveň netvrdím, že ty nemáš pravdu.
V každom prípade je to aj tak jedno, lebo nakoniec je tam toľko pasty, že som ho farbiť ani nemusel.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- juraj_ziacik | 41
- Príspevky: 1234
- Meno: Gergej
- Bydlisko: Turčiansky Svätý Martin/Zvolen/Babiná
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Nádhera. Ako pozerám tie anglické výrazy, metódy tak ja som riadne pozadu. Moje staré metódy sú ešte klasické. Ako náhradu blata detský púder s lepidlom, farby blata si miešam aj s odtieňmi, stekance lesklý lak + prach + terpentín + matný lak, mokré blato ako disperzné lepidlo.......
Za chvíľku máš hotovo, teším sa!!!
Za chvíľku máš hotovo, teším sa!!!
Hey Hou, Let´s Go!
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Ja som to riešil už nespočetne krát, aj v mnohých skupinách na FB, ale záver aj od odborníkov ako Hilary Louis Doyle bol, že dno bolo nastriekané rovnako ako zvyšok tanku. Svedčia o tom aj fotky prevrátených vozidiel buď po explóziách, alebo odprataných na kraj cesty spojencami. Tieto zistenia som doložil jednému nemenovanému modelárovi, ktorý pod každý jeden príspevok od Angrafu písal, že model je zlý, lebo nemá dno v červenej základovke. Ale už sa neozval, tak neviem
Live hard, ride easy.
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Veľmi dobre sa čítajú tvoje reporty, nechceš napísať nejakú knihu, kľudne aj o politike.
K tvojej práci nemám žiadne výhrady, páči sa mi, že k tomu pristupuješ logicky, to znamená oderky a škrabance umiestňuješ iba na tie miesta, kde sa mohli vyskytnúť najviac (madlá, poklopy, hrany blatníkov ai.), blato dávaš najmä tam, kde sa ho logicky dostalo najviac (okolo kolies) a podobne. A hlavne sa mi ľúbi, že to s tou patinou nepreháňaš, že pamätáš na zásadu "Menej je niekedy viac".
K tvojej práci nemám žiadne výhrady, páči sa mi, že k tomu pristupuješ logicky, to znamená oderky a škrabance umiestňuješ iba na tie miesta, kde sa mohli vyskytnúť najviac (madlá, poklopy, hrany blatníkov ai.), blato dávaš najmä tam, kde sa ho logicky dostalo najviac (okolo kolies) a podobne. A hlavne sa mi ľúbi, že to s tou patinou nepreháňaš, že pamätáš na zásadu "Menej je niekedy viac".
Re: Jagdpanzer 38(t) Hetzer /STM/1:25
Vďaka páni ešte raz. Ja dúfam, že to hotové bude vyzerať dobre. Zatiaľ s priloženými pásmi sa mi to páči.
Pásy mám aktuálne rozdelené na 3 časti na každej strane. Na fotografovanie som ale používal predovšetkým tú, ktorá sa najlepšie fotila - rovný kus článkov. Ostatné samozrejme prešli rovnakým krokmi, ako tie vyforené.
Ako prvé som celé pásy prestriekal tmavou šedou Tamiya XF-63 German Grey.
Na druhý deň sa mi odtieň zdal byť príliš svetlý a tak som ho veľmi jemne prestriekal s Tamiya XF-69 NATO Black. Rozdiel v odtieni tmavej farby je možno vidieť na fotografiách nižšie.
Ďalej som na pásy aplikoval blato, tzn. pigmentovú pastu Síra Hobby v odtieni Jílovitá zem. Po skúsenostiach s podvozkom vozidla som túto pastu nanášal už vo veľmi jemnej vrstve a naozaj len lokálne, žiadne extrémne veľké množstvo. Pastu som nanášal len do vonkajších častí, teda do vzoru pásov. Do pasty som zároveň pridal nastrihané stebielka morskej trávy, ktorú mi doslova obratom ponúkol juraj_žiačik, za čo mu týmto chcem verejne poďakovať. Pracuje sa s ňou omnoho lepšie ako so statickou trávou a predovšetkým nastrihané stebielka majú rôznorodú dĺžku, čo sa pri statickej tráve dosahovalo len veľmi ťažko.
Najzábavnejšia časť nasledovala po vyschnutí pigmentovej pasty. Keďže sa finálne blato musí farebne zhodovať s tým, ktoré je na vozidle, postup bol teda jasný. Ako prvý som použil produkt Ammo Mig - Loose Ground. Aplikovaný bol nerovnomerne na celé pásy, tentokrát aj na vnútornú stranu. Do článkov, v ktorých bolo viac pasty som ho dal viac, tam kde jej bolo menej aj tohto produktu som použil menej, resp. som ho aplikoval ako wash. Kým bol na pásoch tento produkt ešte mokrý, aplikoval som do vlhkého povrchu druhý produkt z radu SPLASHES - Wet Ground. Po vyschnutí ostalo blato v pásoch miestami tmavšie, čo bol cieľ. Na vnútornú stranu som z pomedzi zubov blato štetcom zmočeným v riedidle tupovaním z väčšej miery odstránil. Predpokladám, že keďže tadiaľ prechádzajú kolesá, blato by sa tam vo veľkom množstve neudržalo.
Predposledným krokom bolo oprskanie pásov rovnakými prípravkami Ammo Mig akými som robil samotné blato. Poučený z minula som niektoré veľké prskance rozpil riedidlom. Tiež som tieto prskance vo väčšej alebo menšej miere rozpil medzi zubami pásov.
Ako úplne posledný krok som zvolil zvýraznenie niektorých hrán pásov ako imitáciu kovu. Za týmto účelom som použil mäkké grafitové ceruzky (Kooh-I-Noor 5B či 8B) alebo pigment od AK Interactive v odtieni Dark Steel. Keďže ceruzka ako aj pigment sú náchylné na oder, zatiaľ som nimi opatril len zuby, nakoľko ostatné plochy pásov budem veľmi pravdepodobne chytať do ruky pri ich montovaní, a tak by som pigment/grafit prstami určite ošúchal a takmer určite by som ním zašpinil kolesá alebo vozidlo ako také. Pri tejto príležitosti som takto vyleštil aj špice oboch ozubených kolies. Fotil som ich dnes večer len pod lampou a nie je to úplne dobre vidieť. Finálne fotky budú dúfam lepšie. Voľným okom oproti svetlu je to viditeľné dobre.
Vo výsledku samozrejme neostane len pri zuboch, ale predovšetkým pôjde o dotykové plochy pásov a jemné zvýraznenie ošúchania na kov aj vo vzore niektorých článkov. Som veľmi zvedavý ako to nakoniec bude vyzerať. Skúšobne som tak urobil na niektorých miestach a som veľmi milo prekvapený výsledkom.
No a samozrejme mi nedalo a musel som to vyskúšať aj s kolesami. Blato je (aspoň v mojich očiach) identické a už sa moc, moc teším keď bude Hetzer stáť na pásoch.
Program na ďalšie dni je jasný - opatrná inštalácia pásov a následné zvýrazňovanie hrán grafitom/pigmentom.
Takže nabudúce dúfam už fotky Hetzera na vlastných ..
Report
Keďže by som model už čím skôr rád dokončil, veľmi svižným tempom som sa posunul k pásom. Nemal som presnú predstavu ako ich spravím, tak som nakoniec zbytočne nešpekuloval a zvolil som vcelku jednoduchý postup. Pásy mám aktuálne rozdelené na 3 časti na každej strane. Na fotografovanie som ale používal predovšetkým tú, ktorá sa najlepšie fotila - rovný kus článkov. Ostatné samozrejme prešli rovnakým krokmi, ako tie vyforené.
Ako prvé som celé pásy prestriekal tmavou šedou Tamiya XF-63 German Grey.
Na druhý deň sa mi odtieň zdal byť príliš svetlý a tak som ho veľmi jemne prestriekal s Tamiya XF-69 NATO Black. Rozdiel v odtieni tmavej farby je možno vidieť na fotografiách nižšie.
Ďalej som na pásy aplikoval blato, tzn. pigmentovú pastu Síra Hobby v odtieni Jílovitá zem. Po skúsenostiach s podvozkom vozidla som túto pastu nanášal už vo veľmi jemnej vrstve a naozaj len lokálne, žiadne extrémne veľké množstvo. Pastu som nanášal len do vonkajších častí, teda do vzoru pásov. Do pasty som zároveň pridal nastrihané stebielka morskej trávy, ktorú mi doslova obratom ponúkol juraj_žiačik, za čo mu týmto chcem verejne poďakovať. Pracuje sa s ňou omnoho lepšie ako so statickou trávou a predovšetkým nastrihané stebielka majú rôznorodú dĺžku, čo sa pri statickej tráve dosahovalo len veľmi ťažko.
Najzábavnejšia časť nasledovala po vyschnutí pigmentovej pasty. Keďže sa finálne blato musí farebne zhodovať s tým, ktoré je na vozidle, postup bol teda jasný. Ako prvý som použil produkt Ammo Mig - Loose Ground. Aplikovaný bol nerovnomerne na celé pásy, tentokrát aj na vnútornú stranu. Do článkov, v ktorých bolo viac pasty som ho dal viac, tam kde jej bolo menej aj tohto produktu som použil menej, resp. som ho aplikoval ako wash. Kým bol na pásoch tento produkt ešte mokrý, aplikoval som do vlhkého povrchu druhý produkt z radu SPLASHES - Wet Ground. Po vyschnutí ostalo blato v pásoch miestami tmavšie, čo bol cieľ. Na vnútornú stranu som z pomedzi zubov blato štetcom zmočeným v riedidle tupovaním z väčšej miery odstránil. Predpokladám, že keďže tadiaľ prechádzajú kolesá, blato by sa tam vo veľkom množstve neudržalo.
Predposledným krokom bolo oprskanie pásov rovnakými prípravkami Ammo Mig akými som robil samotné blato. Poučený z minula som niektoré veľké prskance rozpil riedidlom. Tiež som tieto prskance vo väčšej alebo menšej miere rozpil medzi zubami pásov.
Off topic: BTW: Máme niekde na fóre zoznam formátov, v ktorých môžu byť obrázky tak, aby ich fórum pri načítavaní vedelo použiť? Prepol som si foťák na lepší režim a každá fotka je vo formáte .NET a tieto fotky nemôžem do príspevkov použiť.
Ako úplne posledný krok som zvolil zvýraznenie niektorých hrán pásov ako imitáciu kovu. Za týmto účelom som použil mäkké grafitové ceruzky (Kooh-I-Noor 5B či 8B) alebo pigment od AK Interactive v odtieni Dark Steel. Keďže ceruzka ako aj pigment sú náchylné na oder, zatiaľ som nimi opatril len zuby, nakoľko ostatné plochy pásov budem veľmi pravdepodobne chytať do ruky pri ich montovaní, a tak by som pigment/grafit prstami určite ošúchal a takmer určite by som ním zašpinil kolesá alebo vozidlo ako také. Pri tejto príležitosti som takto vyleštil aj špice oboch ozubených kolies. Fotil som ich dnes večer len pod lampou a nie je to úplne dobre vidieť. Finálne fotky budú dúfam lepšie. Voľným okom oproti svetlu je to viditeľné dobre.
Vo výsledku samozrejme neostane len pri zuboch, ale predovšetkým pôjde o dotykové plochy pásov a jemné zvýraznenie ošúchania na kov aj vo vzore niektorých článkov. Som veľmi zvedavý ako to nakoniec bude vyzerať. Skúšobne som tak urobil na niektorých miestach a som veľmi milo prekvapený výsledkom.
No a samozrejme mi nedalo a musel som to vyskúšať aj s kolesami. Blato je (aspoň v mojich očiach) identické a už sa moc, moc teším keď bude Hetzer stáť na pásoch.
Program na ďalšie dni je jasný - opatrná inštalácia pásov a následné zvýrazňovanie hrán grafitom/pigmentom.
Takže nabudúce dúfam už fotky Hetzera na vlastných ..
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných