iconmaster napísal:Zaujímavé vozítko.. Pri týchto polopásoch ma vždy napadá laická otázka, že kde má tento koncept podvozku svoje výhody? Ak sa riadilo čisto iba pomocou prednej nápravy (teda bez pomoci pásov), asi to nebol žiadny luxus, vzhľadom na to že 70% podvozku a zrejme aj väčší pomer hmotnosti je na pásoch. A keď sa už má riadiť aj prostredníctvom pásov, na čo tá predná náprava na gumách, mohlo byť celé auto iba na pásovom podvozku, nie?
Inak pekne si to zmákol Roman
Polopásy sa dali riadiť len volantom, ktorý nebol nijako zosynchronizovaný s brzdením pásov, kontaktná plocha kolies postačovala na to, aby vozidlo pri miernejších zákrutách, cca do 15 stupňov, bolo riadené len kolesami. Pri prudšom zatočení boli k dispozícii aj klasické páky na pribrzdenie pásov. Koncept týchto vozidiel (najmä čo sa u Nemcov týka) vznikol kvôli nutnosti predĺžiť už existujúci pásový podvozok, aby sa naň mohli montovať rozmernejšie nástavby /napr. pre dostatočné pechotné mužstvo/, vyriešili to jednoduchým pridaním nepoháňanej nápravy. Naopak, americké polopásy vznikli presne opačne a to pridaním pásového podvozku miesto zadnej nápravy/náprav. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo mali nemecké polopásy omnoho lepšiu priechodnosť terénom ako tie americké, o zakrytovaní a ochrane celého podvozku zdola nehovoriac.