K Tvojej otázke:
johnny7 napísal:Je technicky možné, že zadná dvojnáprava by bola len s dvoma reťazami namiesto štyroch? Či neexistuje nejaký núdzový alebo úsporný režim že pohon bude iba na predné, alebo iba zadné kolesá. Rád by som nechal ozubené kolesá odkryté, aby bolo vidno detaily a zároveň by som mal o polovicu menej práce s reťazami.
Technicky možné to samozrejme je, vďaka tomuto nesmrteľnému systému boli M25ky ešte dlho používané aj v civilných vysokotonážnych ťahačoch (ak sa nemýlim v Bolívii alebo niekde v oných krajoch sa na adaptácie na tieto podvozky montujú nosaté kabíny dodnes). Totiž po odpadnutí reťaze nebol ťahač nepojazdný tak, ako sa to dialo pri poruche kardanových pohonov, aj keď poruchovosť sa doladzovala furt… Takže technicky to možné je a podľa mňa aj dosť časté, keď niektorá z reťazí “pošla”. Druhá vec ale je to, čo naznačil mistr Chaloupka, že to reálne vidieť až tak veľmi nie je…
Ku úplnosti ešte dodám, že M26 bol výsostne určený na ťahanie ťažkého 40t návesu M15 a teda pri konštrukcii by bolo zbytočné vôbec zamýšľať sa nad dodatočným systémom vypínania. Mali kopu “malých” ťahačov ktoré boli určené na ľahšie cargo (Dodge). Dragon bol taká adaptácia našej vetriesky, mal odviezť to čo mal cestou necestou a nezlyhať.
Tak možno som Ťa nepotešil, ale nemáš prečo to stiahnuť na dve reťaze, nie je sa kam ponáhľať, my kochania chtiví si kľudne počkáme
Trim še!