Ahoj,
chtěl bych vám představit projekt na kterém aktuálně pracuji a to je tahač Maz - 537 G. Na modelu pracuji cca. 5 měsíců. Mám hotový rám a tet jsem začal dělat převodovky. Momentálně mám, zpracovano 1523 dílů a osazeno 1052 nýtů a šroubů.Model budu barvit. Chtěl bych udělat soupravu s naloženým Bat-m, ovšem bude to ještě na delší čas protože Maz je opravdu detailně zpracován a je předemnou ještě pořádná nálož dílů. Zde je odkaz na dosavadní stavbu, mám tam zpracovánu i historii automobilky Maz. http://www.papirovemodelarstvi.cz/phpBB ... 58&start=0
Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Moderátor: Oliver
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Zatiaľ to vypadá super - precízna a čístá robota
Držím palce do pokračovania!
Ten papier niečím impregnuješ pred lepením? Sem-tam vidím, že brúsiš, ja len či ako riešiš chĺpiky?
Držím palce do pokračovania!
Ten papier niečím impregnuješ pred lepením? Sem-tam vidím, že brúsiš, ja len či ako riešiš chĺpiky?
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Ty kokso. Toto škoda prefarbovať. Máš to také úhľadné že by som len dofarbil dorábané diely. Ako pozerám na tvoju stavbu, vidím tam istú analógiu s nápravou Dragon Wagona.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Ahoj,
díky kluci,
iconmaster - ničím to nenapouštím, papír je ok a moc se nechlupati, případné nedostatky přebrousím po nástřiku základem.
Pokračoval jsem malými rozvodovkami a spojovacími hřídelemi.Naivně jsem si myslel že vše nandám do rámu a půjdu od toho. První problém nastal když jsem usazoval první diferenciál a zjistil jsem zě tam nejde. Doporučuji díly č.11e které tam překáží poupravit již při stavbě rámu a odstřihnout z nich konce co jdou dolů a nebo je alespoň zkrátit, já musel použít trochu násilí.
Další problém nastal u diferenciálu druhé nápravy který je v sestavě s převodovkou a částí náhonové hřídele. Sestava se nevejde na místo protože té hřídely zavazí příčná trubka rámu. Musel jsem hřídel odřezat a poté napasovat pod úhlem tak aby se tam vlezla.Tuto sestavu jsem do rámu přilepil napevno, snad to pak půjde nějak nastříkat.
No a vzadu to bylo obdobné,hřídel mezi převodovkami jde trochu z kopce a výškově přesně nenavazuje na vývod z velké rozvodovky ale naštěstí to z boku nejde vidět. A na závěr rám není všude stejně široký(bočnice se zřejmě trochu zvlnily) a tak bylo nutno na každém dyferáku zvlášť vymezit boční vůli v držácích.Toto byla zatím nejhorší práce na modelu. Teť pokračuji hlavní převodovkou.
díky kluci,
iconmaster - ničím to nenapouštím, papír je ok a moc se nechlupati, případné nedostatky přebrousím po nástřiku základem.
Pokračoval jsem malými rozvodovkami a spojovacími hřídelemi.Naivně jsem si myslel že vše nandám do rámu a půjdu od toho. První problém nastal když jsem usazoval první diferenciál a zjistil jsem zě tam nejde. Doporučuji díly č.11e které tam překáží poupravit již při stavbě rámu a odstřihnout z nich konce co jdou dolů a nebo je alespoň zkrátit, já musel použít trochu násilí.
Další problém nastal u diferenciálu druhé nápravy který je v sestavě s převodovkou a částí náhonové hřídele. Sestava se nevejde na místo protože té hřídely zavazí příčná trubka rámu. Musel jsem hřídel odřezat a poté napasovat pod úhlem tak aby se tam vlezla.Tuto sestavu jsem do rámu přilepil napevno, snad to pak půjde nějak nastříkat.
No a vzadu to bylo obdobné,hřídel mezi převodovkami jde trochu z kopce a výškově přesně nenavazuje na vývod z velké rozvodovky ale naštěstí to z boku nejde vidět. A na závěr rám není všude stejně široký(bočnice se zřejmě trochu zvlnily) a tak bylo nutno na každém dyferáku zvlášť vymezit boční vůli v držácích.Toto byla zatím nejhorší práce na modelu. Teť pokračuji hlavní převodovkou.
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Ahoj všem, pokračoval jsem hlavní převodovkou a rozvody oleje.
Při práci na převodvce jsem zpracoval i kardany, jeden mezi hlavní a rozvodovou převodovkou a 8 ks od dyferenciálu ke kolům.
Abych dodělal komplet olejové rozvody zhotovil jsem konzoly palivových nádrží na které je přidělaný olejový filtr.Celkem zpracováno 1803 dílů a 1303 šroubů a matic.
Uložení převodovky sestava 25,vzor wz1 jsem musel zkrátit tak zě díly 25e a 25c jsou až u sebe. Kardany kol sestava 85,zkrátil jsem je na celkovou délku 21mm, dále zde chybí spojovací kříže a je nutno je okopírovat z kardanu mezi převodovkami.
Při práci na převodvce jsem zpracoval i kardany, jeden mezi hlavní a rozvodovou převodovkou a 8 ks od dyferenciálu ke kolům.
Abych dodělal komplet olejové rozvody zhotovil jsem konzoly palivových nádrží na které je přidělaný olejový filtr.Celkem zpracováno 1803 dílů a 1303 šroubů a matic.
Uložení převodovky sestava 25,vzor wz1 jsem musel zkrátit tak zě díly 25e a 25c jsou až u sebe. Kardany kol sestava 85,zkrátil jsem je na celkovou délku 21mm, dále zde chybí spojovací kříže a je nutno je okopírovat z kardanu mezi převodovkami.
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Síce tieto obrovské kolosy absolútne nemusím, ale na toto som celkom zvedavý.
Máš to fakt krásne čisté a poriadne si už zaplnil základný rám. Nemáš potom problémy dostať farbu aj do tých najmenej prístupných rohov a zákutí?
Teda predpokladám, že budeš model striekať. Alebo si to tam všetko ešte nenalepil?
Máš to fakt krásne čisté a poriadne si už zaplnil základný rám. Nemáš potom problémy dostať farbu aj do tých najmenej prístupných rohov a zákutí?
Teda predpokladám, že budeš model striekať. Alebo si to tam všetko ešte nenalepil?
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Úžasné. Úroveň spracovania aj detaily. Máš nejakú fintu na také krásne čisté, presné a kolmé rezanie hrubých dielov? Aj laser by ti závidel
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Ahoj,
Oliver - diferenciály a převodovky jsou osazene zkusmo jen na sucho, protože by to opravdu nešlo celé nastříkat.
iconmaster - žádný fígl na řezání nemám, snažím se vždy držet skalpel kolmo k podložce ale pokaždé se mi to také nepovede a musím to přiřezávat nb dobrušovat.
Oliver - diferenciály a převodovky jsou osazene zkusmo jen na sucho, protože by to opravdu nešlo celé nastříkat.
iconmaster - žádný fígl na řezání nemám, snažím se vždy držet skalpel kolmo k podložce ale pokaždé se mi to také nepovede a musím to přiřezávat nb dobrušovat.
- juraj_ziacik | 41
- Príspevky: 1232
- Meno: Gergej
- Bydlisko: Turčiansky Svätý Martin/Zvolen/Babiná
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Paráda, inak kedy to budeš striekať? Veď už teraz by som mal problém nevynechať niektoré detaily, veľa krát mám problém sa dostať všade pištoľou. Či budeš dofarbovať štetcom? Alebo nebodaj budeš farbiť namáčaním???
Hey Hou, Let´s Go!
Re: Maz - 537G / Model - KOM / 1:25
Ahoj, části jako diferenciály, převodovky, rám nádrží jsou poskládány zatím na sucho právě kvůli barvení, jinak by se opravdu nešlo s barvou všude dostat
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný