Ahoj, P-47 sa blíži k záveru (s dokončením a fotkami čakám na normálne svetlo- teda na jar ) a tak treba rozpracovať niečo nové. Na základe kritéria - niečo nie veľmi rozsiahle (nech to v reálnom čase aj dokončím) voľba padla na tento model od Halinského:
Lietadlo to je to myslím viac než známe a aj tu na fóre boli prezentované minimálne tri super modely, takže technické detaily o lietadle si odpustím...
Vydanie ponúka dva kompletné modely z ktorých som si vybral verziu FR - teda prieskumnú v ružovej kamufláži (dievčenská časť rodiny si to vyžiadala ). V mojej stavbe sa pokúsim odolať nutkaniu všetko otvoriť (tiež hlavne z časového hľadiska) a pokúsim sa o model bez nejakých rozsiahlych dodatočných úprav a upravovať sa chystám len niektoré detaily, ktoré si to budú vyžadovať.
Fotky hotového modelu kde by som sa chcel výsledkom priblížiť môžete vidieť napr. aj tu:
http://www.largescaleplanes.com/article ... p?aid=2525
Stavbu som začal netradične - a to podvozkovými šachtami a kostrou krídla. Dôvodom pre takýto postup je obava, ako sa mi podarí dať dokopy to eliptické krídlo a heslo - "ak to mám pokaziť, tak nech to je hneď na začiatku". Stále potom ostane druhá verzia modelu na druhý pokus .
Takže fotky šácht (ešte nie úplne dokončené):
a kostry krídla:
Hneď tu mám ale aj otázku na znalcov Spitfirov: - boli v krídle inštalované guľomety a majú byť potom otvory pre vyhadzovanie nábojníc na dolnej ploche a ústia hlavní na nábežnej hrane vyrezané? Autor to neponúka, ale z toho čo som o lietadle čítal by to mal byť klasický Spitfire Mk. IX a teda mal by tam tie guľomety mať (a teda otvory v krídle).
Tu som na fotkách zvýraznil čo mám na mysli:
Mám to teda z toho krídla vyrezať, alebo to nechám tak ako to navrhol autor?
PS: Pri tomto lietadle sa chcem pokúsiť aj o pravidelnejšie príspevky v hesle radšej menej ale častejšie. Tak držte palce nech mi to vydrží ...
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
- Peter Bucek | 42
- Príspevky: 94
- Meno: Jack
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Paráda!
Teším sa a držím palce.
Ozaj, ešte máš u mňa tuším výhru za súťaž...
Teším sa a držím palce.
Ozaj, ešte máš u mňa tuším výhru za súťaž...
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
otvory na nabojnice majz byt, a ustia gulometov sa vzdy prelepovali novym kuskom platna, tusim to bolo nejake specialne platno alebo nieco take, chranilo gulomety pred znecistenim a zamrznutim vo velkych vyskach kym neboli potrebne takze tie ustia nechat prelepene ako su
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
nieco ako kobercova paska alebo leukoplast
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
jáááááj vetrím, že toto bude výživné vlákienko super nech sa ti darí
Papierový člen plastikového klubu
- Peter Bucek | 42
- Príspevky: 94
- Meno: Jack
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Ďakujem za vysvetlenie - takto už má logiku to že som nikde nenašiel fotku lietadla s otvormi na krídle a aj to ako to Halinski spracoval.
@Trak-tor - áno máš pravdu, mal by som u teba mať nejakú sovietsku stíhačku od Halinského. A zapasuje mi aj do zbierky - sovietske lietadlo tam ešte nemám . Tento rok by som sa chcel aj na nejakú súťaž už ukázať (keď už konečne bude s čím), tak sa dúfam podarí stretnutie...
@Trak-tor - áno máš pravdu, mal by som u teba mať nejakú sovietsku stíhačku od Halinského. A zapasuje mi aj do zbierky - sovietske lietadlo tam ešte nemám . Tento rok by som sa chcel aj na nejakú súťaž už ukázať (keď už konečne bude s čím), tak sa dúfam podarí stretnutie...
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Nazdar.
Konečne ďalší spit od Hala. Ty si kludne mohol začať stavbu podla návodu. Myslím si že natvarovať nábežku na krídle nebude pre teba žiaden problém.
Držím palce a sledujem.
Konečne ďalší spit od Hala. Ty si kludne mohol začať stavbu podla návodu. Myslím si že natvarovať nábežku na krídle nebude pre teba žiaden problém.
Držím palce a sledujem.
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
- Peter Bucek | 42
- Príspevky: 94
- Meno: Jack
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Tak aby neostalo len pri planých slovách o pravidelnosti tak som si na stôl položil foťák a fotím to čo tam mám (samozrejme v noci, takže kvalita je aká je ...)
Pokračovalo sa na spodnej obšívke krídla - diely po mojom troj-etapovom tvarovaní :
(Z vlastnej skúsenosti viem že snažiť sa to natvraovať na jeden záťah by skončilo nejakou chybou z nedočkavosti, tak vždy keď už mám pocit že to ďalej nejde, tak skončím a pokračujem zase oddýchnutý iný deň. Toto trvalo natvarovať tri večery, kým som sa odvážil to spojiť. )
Došlo aj na vyrezanie otvorov na vyhadzovanie nábojníc a ich následné vlepenie dnu "hlbšie":
A vybratie pre jeden chladič - tvarovanie - zlepenie - a vybratie je dnu:
Presnosť modelu je dokonalá - ( veď ako vždy u Halinského). Akurát na napojení vybratia chladiča pri odtokovej hrane autor ponúka pásik chlopne, ktorú som aj použil. Potom som ale zistil že nosník kostry krídla bude lícovať s rozhraním sivej farby na rube a tak by tá hrúbka pásiku kolidovala s týmto nosíkom. Takže pásik išiel dole a odniesla to tá farba. Vidno to nebude (je to schované vo vnútri klapky), takže z toho drámu nerobím a zamachlím to farbou . Pre ďalších lepičov teda rada - na pásik na odtokovej hrane sa vykašlite a lepte natupo - ja to tak urobím pri druhom chladiči... Tu je foto:
K tým fotkám ešte poznámku - keď som s tým skončil tak som bol s výsledkom napojenia dielov celkom spokojný - dnes keď ale vidím fotky, tak som sa zhrozil že čo som to spatlal - na nich to až tak slávne už nevyzerá . Takže nabudúce sa musím snažiť viacej...
Pokračovalo sa na spodnej obšívke krídla - diely po mojom troj-etapovom tvarovaní :
(Z vlastnej skúsenosti viem že snažiť sa to natvraovať na jeden záťah by skončilo nejakou chybou z nedočkavosti, tak vždy keď už mám pocit že to ďalej nejde, tak skončím a pokračujem zase oddýchnutý iný deň. Toto trvalo natvarovať tri večery, kým som sa odvážil to spojiť. )
Došlo aj na vyrezanie otvorov na vyhadzovanie nábojníc a ich následné vlepenie dnu "hlbšie":
A vybratie pre jeden chladič - tvarovanie - zlepenie - a vybratie je dnu:
Presnosť modelu je dokonalá - ( veď ako vždy u Halinského). Akurát na napojení vybratia chladiča pri odtokovej hrane autor ponúka pásik chlopne, ktorú som aj použil. Potom som ale zistil že nosník kostry krídla bude lícovať s rozhraním sivej farby na rube a tak by tá hrúbka pásiku kolidovala s týmto nosíkom. Takže pásik išiel dole a odniesla to tá farba. Vidno to nebude (je to schované vo vnútri klapky), takže z toho drámu nerobím a zamachlím to farbou . Pre ďalších lepičov teda rada - na pásik na odtokovej hrane sa vykašlite a lepte natupo - ja to tak urobím pri druhom chladiči... Tu je foto:
K tým fotkám ešte poznámku - keď som s tým skončil tak som bol s výsledkom napojenia dielov celkom spokojný - dnes keď ale vidím fotky, tak som sa zhrozil že čo som to spatlal - na nich to až tak slávne už nevyzerá . Takže nabudúce sa musím snažiť viacej...
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Som presvedčený, že toto bude ďalší skvost v tvojom podaní! Už teraz to vypadá dobre.
Oliver
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
Na stole: STURMTIGER
Naposledy dokončené: Kawasaki Ninja ZX-RR (PLAST)
GALLERY
"The master derives from his art."
https://www.youtube.com/channel/UC_SxcjiHlDsTQJ1yC951EKA
- Peter Bucek | 42
- Príspevky: 94
- Meno: Jack
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Spitfire FR.IX/Halinski/1:33
Ďakujem všetkým za podporu a dôveru, ale dnes vás asi sklamem (seba som sklamal pred pár dňami)...
Pokračoval som obšívkou a pravá strana dopadla slušne povedané strašne... ale pekne poporiadku.
Najprv som nalepil dolnú časť na kostru - tu som mal menší problém s napasovaním kostry - nalepil som to asi mierne šikmo a na ľavej strane mi nelícovala obšívka s kostrou - rozdiel rádovo v milimetroch. Pomohlo prihnutie kostry smerom dozadu. Na pravej strane všetko OK.
Pokračoval som hornou ľavou stranou - po nalepení nábežnej hrany mi to samozrejme nesedelo (prejavilo sa to prihnutie) a tak som brúsil a brúsil a niečo som z toho vytĺkol - vtedy som ešte myslel že aké to je zlé . Potom ale prišla pravá strana..
Tam som mierne zmenil postup - nábežnú hranu som prifixoval nazačiatku na jej koncoch a dolepil ostatné a končil dolepením nábežnej hrany v hesle "veď prečo by to nesedelo, keď sedel spodný poťah". A ono to nesedelo. Prišlo na orezávanie a brúdenie už na nalepenej obšívke a vzniklo z toho čo vzniklo...
Takže výsledok je zlý na jednej strane a strašný na druhej a jediné prečo som to ešte nevyhodil a nezačal znovu je to že to z pohľadu zhora nevidno a že som lenivý robiť to celé krídlo ešte raz...
Ale taký je väčšinou údel modelára - jedn ostrý pokus a podarí sa/nepodarí...
Takže heslo dňa: všetko zlé môže byť ešte horšie, alebo všetko zlé sa dá pokaziť ešte viacej napr. na druhej strane.
A teraz foto - obšívka a kostra:
- obšívka nalepená - celkový pohľad:
- detail - tá lepšia časť:
- detail - tá pohroma:
Tak na dnes stačilo. Idem hľadať motiváciu pokračovať....
Pokračoval som obšívkou a pravá strana dopadla slušne povedané strašne... ale pekne poporiadku.
Najprv som nalepil dolnú časť na kostru - tu som mal menší problém s napasovaním kostry - nalepil som to asi mierne šikmo a na ľavej strane mi nelícovala obšívka s kostrou - rozdiel rádovo v milimetroch. Pomohlo prihnutie kostry smerom dozadu. Na pravej strane všetko OK.
Pokračoval som hornou ľavou stranou - po nalepení nábežnej hrany mi to samozrejme nesedelo (prejavilo sa to prihnutie) a tak som brúsil a brúsil a niečo som z toho vytĺkol - vtedy som ešte myslel že aké to je zlé . Potom ale prišla pravá strana..
Tam som mierne zmenil postup - nábežnú hranu som prifixoval nazačiatku na jej koncoch a dolepil ostatné a končil dolepením nábežnej hrany v hesle "veď prečo by to nesedelo, keď sedel spodný poťah". A ono to nesedelo. Prišlo na orezávanie a brúdenie už na nalepenej obšívke a vzniklo z toho čo vzniklo...
Takže výsledok je zlý na jednej strane a strašný na druhej a jediné prečo som to ešte nevyhodil a nezačal znovu je to že to z pohľadu zhora nevidno a že som lenivý robiť to celé krídlo ešte raz...
Ale taký je väčšinou údel modelára - jedn ostrý pokus a podarí sa/nepodarí...
Takže heslo dňa: všetko zlé môže byť ešte horšie, alebo všetko zlé sa dá pokaziť ešte viacej napr. na druhej strane.
A teraz foto - obšívka a kostra:
- obšívka nalepená - celkový pohľad:
- detail - tá lepšia časť:
- detail - tá pohroma:
Tak na dnes stačilo. Idem hľadať motiváciu pokračovať....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných