Report
Mikojan-Gurevič MiG-29A Popis:
Mig-29 je nadzvuková, frontová stíhačka sovietskej výroby, určená predovšetkým na ničenie vzdušných cieľov a na vybojovanie nadvlády vo vzdušnom priestore v pásme frontu a v blízkom okolí za všetkých poveternostných podmienok vo dne aj v noci. Sekundárne je určená na ochranu bodových vzdušných a pozemných objektov a dôležitých strategických centier.
Lietadlo MiG-29 má ako prvé z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič zavedenú koncepciu plynulého prechodu trup-krídlo. Táto koncepcia sa vyvinula so zreteľom na vysoké požiadavky na letové vlastnosti a obratnosť stroja.
Technické údaje:
Dĺžka: 17,37 m
Rozpätie: 11,36 m
Výška: 4,73 m
Hmotnosť prázdneho lietadla: 10 900 kg
Vzletová hmotnosť: 15 240 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 18 480 kg
Pohonná jednotka: 2 × dvojprúdový motor Klimov RD-33 s prídavným spaľovaním
Maximálna rýchlosť: 2 445 km/h (vo veľkej výške)
Dolet: 1 430 km
Výzbroj:
1× kanón GŠ-30-1 kalibra 30 mm so zásobou 150 striel
až do 3 500 kg výzbroje – na troch závesníkoch pod každým krídlom možno umiestniť najrôznejšie varianty riadených striel vzduch-vzduch, napríklad: R-27, R-73, R-60MK, rovnako ako niekoľko laserom navádzaných rakiet vzduch-zem alebo konvenčných bômb. Verzie dodávané krajinám bývalej Varšavskej zmluvy boli prispôsobené niesť aj jadrové zbrane.
Predloha:
Po rozdelení ČSFR pripadol Mig-29A s výrobným číslom 2960532037 a s označením "3709" Slovenskej republike. V roku 2004 prefarbená na súčasnú šedozelenú kamufláž. V rámci štandardov NATO bola stíhačka modernizovaná na typ Mig-29AS.
Model:
Originál Halinski, recolor Radek Krajčí (KACAK)
k dispozícii na stavbu mám aj laserom pálené rebrá, PVC kabínku a kolieska podvozku.
Dávam sa na dlhú cestu krásneho modelu, tak mi držte palce.