Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Ahoj ahoj.
Áno toto tu ešte nebolo. Zlepil som toho za svoj život už celkom dosť, ale faktom je, že v tejto kategórii som nikdy ničím neprispel.
Takže to tu bude moja premiéra a vôbec prvé lietadlo čo som kedy lepil. Nad týmto modelom uvažujem od doby kedy bol vydaný a teda od roku 2012. Vždy však dostali prednosť iné modely no teraz aj vďaka motivácii a súťaži od Jolausa nastal ten správny čas. , tak snáď to do konca roka stihnem
Medzi lietadlami som úplný laik, takže odo mňa nečakajte presné postupy ako na to. Mám chaos dokonca aj v názvosloví a budem sa s tým zoznamovať postupne v priebehu stavby.
No a čo vlastne idem lepiť? Let Z-37 Čmelák a teda československé jednomotorové lietadlo pôvodne vyvinuté na poľnohospodárske účely.
Tak teda začíname. Držte palce.
Áno toto tu ešte nebolo. Zlepil som toho za svoj život už celkom dosť, ale faktom je, že v tejto kategórii som nikdy ničím neprispel.
Takže to tu bude moja premiéra a vôbec prvé lietadlo čo som kedy lepil. Nad týmto modelom uvažujem od doby kedy bol vydaný a teda od roku 2012. Vždy však dostali prednosť iné modely no teraz aj vďaka motivácii a súťaži od Jolausa nastal ten správny čas. , tak snáď to do konca roka stihnem
Medzi lietadlami som úplný laik, takže odo mňa nečakajte presné postupy ako na to. Mám chaos dokonca aj v názvosloví a budem sa s tým zoznamovať postupne v priebehu stavby.
No a čo vlastne idem lepiť? Let Z-37 Čmelák a teda československé jednomotorové lietadlo pôvodne vyvinuté na poľnohospodárske účely.
Tak teda začíname. Držte palce.
Naposledy upravil/-a martin1807 v 30 Nov 2022 02:08, upravené celkom 1 krát.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
No tak na toto som zvedavý Maťo! Držím prsty, budem silno sledovať Tvoj vstup mimo kolieskovú sústavu a prípadne ak by sa Ti nie veľmi darilo, tak ma možno inšpiruješ a budeš mať zo mňa konkurenta do súťaže o cenu útechy v Jolaus cupe
Trim še!
Trim še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Nezaškodí občasná zmena témy alebo materiálu ani pri lepení modelov, tak držím palce k prvému lietadlu!
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Maš ve mne divaka! Čmelák je pekne lietadlo.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Report
Ahoj chlapi, díky za sledovateľov Tak tu mám prvý report. Idem podľa návodu. Prvé 3 číslované diely bolo vnútorné vybavenie kokpitu a teda zatiaľ žiadne záludnosti. Akurát pri palubovke je posunutý jeden budík, čo sa dá jednoducho vyriešiť rozrezaním spodného dielu a mierne ho posunúť. Takto to mal popísané v reporte aj Luky815.
Pri stavbe si pomáhám reportmi, ktoré už tu na fóre máme (Luky815, Jolaus a Zollo)
Tu sú fotky interiéru:
Takže toľko prvé pocity z lietadla. Teraz príde na radu kompletácia trupu. Podľa návodu, by sa mali zlepiť rubové diely a potom vonkajšia obšívka. Ja to asi budem lepiť opačne. Najprv vonkajšok aby to sedelo, a prípadne doupravím rubové diely.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Maťo super. Som rád že si sa do toho konečne pustil. Na moju stavbu sa vôbec nepozeraj. To som sa ešte len učil pracovať s papierom a pokazil som skoro všetko. S odstupom času som chcel toho čmeláka zlepiť ešte raz a poriadne, ale začal som lepiť aj plast a zlepil som si ho vo štvrťke. Kľudne si pozri fotky reálneho stroja a čo to vylepši podľa nich. Minimálne kolesá by som robil ako sa na lietadlo patrí (vybrúsené vo vŕtačke) a nie ručne bombírovať ako je to vo vystrihovačke. Ale nechcem ti tu mudrovať a v konečnom dôsledku budem rád keď to dokončíš do konca roka. Mám na zlatý pohár vygravírovať tvoje meno??
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
zatiaľ ideš na výbornú
Čmeliak má obrovskú výhodu od ostatných lietadiel a to, že má hranatú konštrukciu.
Takže, to čo odrádza väčšinu lepičov lietadiel - obliny, je v tomto kúsku minimálne.
Nech sa ti darí, pokračuj v nastavenom tempe.
Čmeliak má obrovskú výhodu od ostatných lietadiel a to, že má hranatú konštrukciu.
Takže, to čo odrádza väčšinu lepičov lietadiel - obliny, je v tomto kúsku minimálne.
Nech sa ti darí, pokračuj v nastavenom tempe.
Papierový člen plastikového klubu
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Ahoj
Držím palce a sledujem
Držím palce a sledujem
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Ahoj chlapi.
Som veľmi rád, že sa táto stavba vzbudila záujem
Nekrič hop, pokiaľ nepreskočím. Nikdy nevieš ako to dopadne a v ktorej fáze to môžem pokaziť.
Presne ako hovoríš. Zatiaľ som nenatrafil na jednu oblinu tak machrujem. Ale teraz to už začne
Ja som zvolil postup taký, že najprv som si zlepil vonkajší plášť (diely č.5) a následne som do vnútra vlepil rubové diely (diely č.4). tu sa ukázalo, že tento postup bol dobrý. pri lepení posledného zadného vnútorného dielu sa ukázala milimetrová medzera, ale v strede, kde mi to až tak nevadí, vzhľadom na zavretý kokpit. Zvonku to sadlo viacmenej podľa predstav a interiér tiež sadol tak ako mal.
Ďalej som spracoval ďalší diel (č.6) a tým bola zadná časť trupu. Tam nenastal problém a časť ktorej som sa obával, napojenie oboch častí dopadlo podľa predstav.
Takže prvá časť z ktorej som mal obavy (napojenie trupu) dopadlo tak ako som chcel. Doteraz to ale bolo všetko hranaté. Teraz prichádzajú na rad zaoblenia v podobe krídiel. Nuž tak uvidíme ako sa s tým popasujem teraz.
Som veľmi rád, že sa táto stavba vzbudila záujem
Jolaus napísal: Mám na zlatý pohár vygravírovať tvoje meno??
Nekrič hop, pokiaľ nepreskočím. Nikdy nevieš ako to dopadne a v ktorej fáze to môžem pokaziť.
sony napísal:Čmeliak má obrovskú výhodu od ostatných lietadiel a to, že má hranatú konštrukciu.
Presne ako hovoríš. Zatiaľ som nenatrafil na jednu oblinu tak machrujem. Ale teraz to už začne
Report
Tak tu mám ďalší postup. Po dokončení kokpitu, bolo potrebné ho zavrieť. No a ako som aj avizoval, tu som trochu pozmenil postup oproti návodu. Podľa návodu sa najprv skompletuje vnútorná kostra a obliepa sa vonkajšou obšívkou. Pri predchádzajúcich reportoch tu na fóre sa ale pri tomto postupe objavil problém, že vrchná obšívka bola kratšia v zadnej časti. Ja som zvolil postup taký, že najprv som si zlepil vonkajší plášť (diely č.5) a následne som do vnútra vlepil rubové diely (diely č.4). tu sa ukázalo, že tento postup bol dobrý. pri lepení posledného zadného vnútorného dielu sa ukázala milimetrová medzera, ale v strede, kde mi to až tak nevadí, vzhľadom na zavretý kokpit. Zvonku to sadlo viacmenej podľa predstav a interiér tiež sadol tak ako mal.
Ďalej som spracoval ďalší diel (č.6) a tým bola zadná časť trupu. Tam nenastal problém a časť ktorej som sa obával, napojenie oboch častí dopadlo podľa predstav.
Takže prvá časť z ktorej som mal obavy (napojenie trupu) dopadlo tak ako som chcel. Doteraz to ale bolo všetko hranaté. Teraz prichádzajú na rad zaoblenia v podobe krídiel. Nuž tak uvidíme ako sa s tým popasujem teraz.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Let Z-37A - "Čmelák" / RipperWorks / 1:32
Jo, ešte dva dni a je to hotové
Zatiaľ paráda!
Zatiaľ paráda!
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných