Toto je také škaredé, až je to pekné.
Teda tá predloha, zlepené to máš fakt parádne.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
veru, paradne cisto zlepene, len tak dalej dokonca. Predloha zaujimava hlavne tie rotory, raz davnejsie som videl dokument jak s tym zvazaju drevo.
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ďakujem chalani, stavbu si užívam, aj keď teraz pred vianocami to bude viac sporadické.
Veď to že pri lepení človek príde na také novoty, čo by bez modelov za celý život nenaďabil. Mne sa tieto synchroptéry bez malej vrtuľe nejak zapáčili a už mám aj jeho predchodcu HH43 Huskieho v pláne, len si ho musím lepšie zafarbiť.
A len tak pre zaujímavosť si predstavte, že skoro aj v bývalom ČSR vznikol jeden takýto dvojvrtuľák, Praga E-1.
Tak len toľko, dík ešte raz za pozitívne ohlasy a trimce še!
StanoL napísal:... Predloha zaujimava hlavne tie rotory, raz davnejsie som videl dokument jak s tym zvazaju drevo.
Veď to že pri lepení človek príde na také novoty, čo by bez modelov za celý život nenaďabil. Mne sa tieto synchroptéry bez malej vrtuľe nejak zapáčili a už mám aj jeho predchodcu HH43 Huskieho v pláne, len si ho musím lepšie zafarbiť.
A len tak pre zaujímavosť si predstavte, že skoro aj v bývalom ČSR vznikol jeden takýto dvojvrtuľák, Praga E-1.
Tak len toľko, dík ešte raz za pozitívne ohlasy a trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Aby tých zaujímavostí nebolo málo, tak Praga E-1 (XE-1) a prvé synchroptéry firmy Kaman spolu úzko súvisia. Totižto Ing. Jaroslav Šlechta (1898 - 1989), zakladateľ československej vrtuľníkovej školy a autor projektu Praga E-1, bol v rokoch 1942-43 nútene pracovne nasadený v Halle, kde pracoval vo firme Focke-Achgelis. Tam sa stretol s prácou Antona Flettnera (1885-1961), ktorý v tom čase pracoval na koncepcii dvoch prelínajúcich sa protibežných rotoroch. No a tento pán Flettner sa po vojne v roku 1947 dostal v rámci operácie Paperclip do USA, kde začal pracovať pre novozaloženú firmu Kaman.
Dôvod, prečo Praga E-1 nikdy nevzlietla je ten, že sa po vojne začalo s reorganizáciou podnikov (znárodňovanie, zmeny vedenia a následné zmeny činnosti podnikov atď.) a celý projekt išiel do stratena. Krátko nato sám Ing. Šlechta pochopil, že je lepšie držať sa klasickej koncepcie (jeden nosný rotor a vyrovnávacia vrtuľa na konci chvosta). Vtedy vznikol prvý československý vrtuľník Praga XE-2. Dokiaľ nám súdruhovia z CCCP nezatrhli v roku 1971 vývoj vrtuľníkov, vznikla rada kvalitných strojov, napr. HC-2 Heli Baby (jediný sériovo vyrábaný vrtuľník v ČSR), HC-102 Heli Trener, HC-3 a nerealizovaný projekt HC-4.
Dôvod, prečo Praga E-1 nikdy nevzlietla je ten, že sa po vojne začalo s reorganizáciou podnikov (znárodňovanie, zmeny vedenia a následné zmeny činnosti podnikov atď.) a celý projekt išiel do stratena. Krátko nato sám Ing. Šlechta pochopil, že je lepšie držať sa klasickej koncepcie (jeden nosný rotor a vyrovnávacia vrtuľa na konci chvosta). Vtedy vznikol prvý československý vrtuľník Praga XE-2. Dokiaľ nám súdruhovia z CCCP nezatrhli v roku 1971 vývoj vrtuľníkov, vznikla rada kvalitných strojov, napr. HC-2 Heli Baby (jediný sériovo vyrábaný vrtuľník v ČSR), HC-102 Heli Trener, HC-3 a nerealizovaný projekt HC-4.
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ahoj. Som rád že ti letecká technika chutí
Obávam sa že v tomto prípade ti trochu ušla geometria tej kabíny, lebo by (asi) mala byť súmerná. Každopádne si počínaš super a teším sa na ďalšie pokračovanie
developer10 napísal: To si ešte nevedel že ono nie je ani súmerná tá kabína[/report]
Obávam sa že v tomto prípade ti trochu ušla geometria tej kabíny, lebo by (asi) mala byť súmerná. Každopádne si počínaš super a teším sa na ďalšie pokračovanie
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Nooo Marmat to dal na pána, ďakujem veľmi pekne Maťo, super informácie!
Dík za pochvalu, geometriu mám v poriadku (vzhľadom na veľkosť som aj ja prekvapený), hovoril som o nesúmernosti zjavne úmyselnej - pravé a ľavé okno kabíny nie sú rovnaké, ľavé je parabolické, pravé je polválec, zjavne kvôli skresleniu výhľadu pri parabole, mňa fascinuje skôr to, že pilot v podatate môže vopchať hlavu do toho okna a vidí svet skoro v 270 stupňoch. Fascinujúce.
Tu je oprava medzierok:
A tu dôkaz, že geometria drobčeka je v poriadku a aj viditeľný rozdiel v oknách:
Pokračovať budem ďalej obšívkou statorov, pomocných krídelok a na druhej fronte pokračovať rotormi. Trimce še!
Jolaus napísal:Obávam sa že v tomto prípade ti trochu ušla geometria tej kabíny, lebo by (asi) mala byť súmerná.
Dík za pochvalu, geometriu mám v poriadku (vzhľadom na veľkosť som aj ja prekvapený), hovoril som o nesúmernosti zjavne úmyselnej - pravé a ľavé okno kabíny nie sú rovnaké, ľavé je parabolické, pravé je polválec, zjavne kvôli skresleniu výhľadu pri parabole, mňa fascinuje skôr to, že pilot v podatate môže vopchať hlavu do toho okna a vidí svet skoro v 270 stupňoch. Fascinujúce.
Report
Pokračoval som v dokončovaní obšívky krytu motora a motorom, teda jeho výfukom. Tam sa objavil prvý zádrhel, kryt motora a stena výfuku nelícovali, medzierku o max šírke 1,5 mm som zafixoval z rezervného dielu malou oblinou, aby to bolo uveriteľné voči originálu. Misia sa podarila a pacient prežil. Či bude lietať uvidíme. Začal som prácu na rotoroch, poskladal som podlepené diely a lejzre, pripravil som si ostatné diely rotorov a nechal och pod záťažou schnúť. Potom som už len dokončil chvostovú časť a chvostovku som aspoň naznačil ryhovaním, keď už je len taká jednoduchá nakreslená a nie je fyzicky oddelená. Navzdory tomu som mriežku motora pekne vyšpendlíkoval konkrétne 548 krát. A tu sú fotečky z víkendu:Tu je oprava medzierok:
A tu dôkaz, že geometria drobčeka je v poriadku a aj viditeľný rozdiel v oknách:
Pokračovať budem ďalej obšívkou statorov, pomocných krídelok a na druhej fronte pokračovať rotormi. Trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Veru, a kukám, že robí aj 3D nity, ako najväčší frajeri-lietadielkári
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ahoj Peťo
No paráda, krásne ti to všetko sedí, presklenie, obliny no super...
Prehovoril si ma, začína sa mi to veľmi páčiť...
No paráda, krásne ti to všetko sedí, presklenie, obliny no super...
Prehovoril si ma, začína sa mi to veľmi páčiť...
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ďakujem chalani za pochvaly, som rád, že sa to škaredé káčatko začalo páčiť Aktuálne trošku bubká, pretože okrem povinností v práci, kedy po večeroch suplujem nášho maródneho grafika, sa mi ešte pošťastilo robiť dve bety minimodelov pre vianočný kalendár na www.minimodel.sk ale snáď ochvíľku sa dočká poohriatia a pustím sa ďalej, nech sa to tu pred Vianocami tak úžasne gýčovo červená Trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných