Ahojte papierníci,
konečne!!! Konečne som sa dostal po pracovných večeroch a vianočných večierkoch aj ku lepeniu tohto fešáka škaredého!! Úžasný pocit
Aj keď som teda veľa toho nestihol, ale aspoň to. Pustil som sa do smeroviek na chvoste, keďže synchroptéry nemajú zadný vyrovnávací rotor, tak ho nahrádzajú aj ako stabilizátory.
Lasery sú tentokrát trochu menšie ako by sa žiadalo, hlavne tie medziplochy, takže budem musieť dorobiť nadpojenie z ešte jednej vrstvy slzičiek, aby to na spoji chytlo pekne do otvoru a nemusel som kúzliť s kilami lepidla. Popritom som si chystal ešte kopu podlepovaných dielov na rotory, tak nabudúce snáď bide účes hotový a pustím sa do pedikúry
Trimce še!
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ahojte papierníci,
z nenazdajky sa mi podarilo dostať sa ku lepeniu skôr ako som predpokladal, tak píšem zistenia:
Keď som v predošlom príspevku písal o zadných vyrovnávačkách/stabilizátoroch, zabudol som na jednu zásadnú vec, prirovnať ich ku telu stroja... Ešte dobre, že som ich na tú pomocnú tyč a ani ku vertikálnemu stabilizátoru nelepil... Je ale že masakrálne krátka, chýba snáď cenťák, treba si to namerať a priložiť nanovo.
Medzitým som dorobil Kamanovi aj rohy - tyče rotorov a obal motorov na streche. Opäť nedostatky spojené s tyčami a dierami, všetky, podotýkam VŠETKY diery je nutné prerábať! Nemám to rád, zasebabrem si vždy celý model...
Nakoniec, keď to po tristo skúšaniach a prirovnávaniach do tých dier sadlo, som to celé dopatlané a doskubané zafixoval... Aj tak to nebude až také viditeľné... Pche... Aj ten chvost.... Ten už viditeľný bude, ale tam sa to dalo vyhladiť a očistiť...
Nabudúce (snáď ešte pred Vianocami) pokračujeme s rotormi a prípravou na podvozok. Držte prsty. Trimce še!
z nenazdajky sa mi podarilo dostať sa ku lepeniu skôr ako som predpokladal, tak píšem zistenia:
Report
Hrubá stavba hotováKeď som v predošlom príspevku písal o zadných vyrovnávačkách/stabilizátoroch, zabudol som na jednu zásadnú vec, prirovnať ich ku telu stroja... Ešte dobre, že som ich na tú pomocnú tyč a ani ku vertikálnemu stabilizátoru nelepil... Je ale že masakrálne krátka, chýba snáď cenťák, treba si to namerať a priložiť nanovo.
Medzitým som dorobil Kamanovi aj rohy - tyče rotorov a obal motorov na streche. Opäť nedostatky spojené s tyčami a dierami, všetky, podotýkam VŠETKY diery je nutné prerábať! Nemám to rád, zasebabrem si vždy celý model...
Nakoniec, keď to po tristo skúšaniach a prirovnávaniach do tých dier sadlo, som to celé dopatlané a doskubané zafixoval... Aj tak to nebude až také viditeľné... Pche... Aj ten chvost.... Ten už viditeľný bude, ale tam sa to dalo vyhladiť a očistiť...
Nabudúce (snáď ešte pred Vianocami) pokračujeme s rotormi a prípravou na podvozok. Držte prsty. Trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Zaujímavý prístup k nitovaniu, tzv. negatívny Ale na prekvapenie to vyzerá celkom realisticky
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
&Dík chalani. K tomu nitovaniu, to je taký môj pokus. Niekde, a teraz neviem kde presne, som tento spôsob na lietadlách videl, myslím že to bola nejaká stíhačka, a tieto americké vrtule používajú light knitting, čiže ten nit alebo aj šrúba je jemne zapustená v plechu. Je to síce prácnejšie ako bez toho, ale psychohygienické
Vidieť to je aj na tomto videu niekde od 6:45 https://www.youtube.com/watch?v=UeBTGTIo78c
Uvidíme ako to vypadne vo finále na prezentácii na nromálnom svetle, ale popravde som to ešte na dennom svetle nevidel, tma je furt furt
Dík, držte palce aj naďalej, trimce še!
Vidieť to je aj na tomto videu niekde od 6:45 https://www.youtube.com/watch?v=UeBTGTIo78c
Uvidíme ako to vypadne vo finále na prezentácii na nromálnom svetle, ale popravde som to ešte na dennom svetle nevidel, tma je furt furt
Dík, držte palce aj naďalej, trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Možno si videl to nitovanie v mojom vlákne Tempesta (čo mi pripomína že by som to mohol po 7 rokoch dokončiť )
A onee...vrtuľník zatiaľ super a pevne verím že to do konca roka dáš
A onee...vrtuľník zatiaľ super a pevne verím že to do konca roka dáš
Pracujem tak dokonale,že každé jedno zlepšenie by znamenalo krok späť.
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Ahoj Jolaus, no dokončiť kostlivca vždy poteší, skús to A dík za povzbudenie. A či to dám, tak to je asi skôr neočakávateľné, jednak keďže robím po nociach, nemám kedy "oholiť" kolesá, a jednak nechcem svojim ľahkozamilovateľným prudkočerveným škaredým káčatkom ohroziť úspech v Jolaus kape tak fantastických modelov, aké dali chalani
Okay, dosť bolo srandy, poďme na report z ďalšieho postupu.
Schválne píšem v množnom čísle, pretože okrem dvoch štandardných podvozkových súčastí (predné koleso a zadná podvozková tyč s pakšamentami) má táto hasičská úprava aj podvozkovú nádrž s čerpadlom. No hej, dakto má bomby a kazety, my červení máme kasičku na vodné bomby
S podvozkami a presnosťou je to opäť trochu horšie, autor naozaj nevie počítať obvody pri stáčaných dieloch a rúrkach hahahaha... Takže mnoho upravovačiek, domeriavania, retušovania, vyrovnávania geometrie, ale po predošlých nezhodách som už bol na to psychicky pripravený hej hej Lyžiny som ešte nezatváral, lebo musím domyslieť, ako to dám dokopy s kolesami - chýba tam rubový diel a zdajú sa mi uchytenia takto natenko až prílič tenké a krehké. Uvidíme, pošpekulujem, uvidím.
Po zbúchaní kostry kolies som ich odložil na holenie vŕtačkou na neskôr, teda na skoršie hodiny, a pustil som sa do kostry nádrže. To bolo rýchle, ale príprava "negatívnych" nitov bola zase o to pomalšia, taký oddych po vianočnom hluku...
Takže pre dnešok zatiaľ toľko, rotory už mám z 80% pripravené, lisujú sa, nabudúce pokračujem v podvozkových segmentoch a uchytení kolies. Potom ešte kopa malých detailov, takže sa s Firemaxom vidíme asi až budúci rok. Užite Silvestra v zdraví a bezpečí a trimce še!
Okay, dosť bolo srandy, poďme na report z ďalšieho postupu.
Report
PodvozkySchválne píšem v množnom čísle, pretože okrem dvoch štandardných podvozkových súčastí (predné koleso a zadná podvozková tyč s pakšamentami) má táto hasičská úprava aj podvozkovú nádrž s čerpadlom. No hej, dakto má bomby a kazety, my červení máme kasičku na vodné bomby
S podvozkami a presnosťou je to opäť trochu horšie, autor naozaj nevie počítať obvody pri stáčaných dieloch a rúrkach hahahaha... Takže mnoho upravovačiek, domeriavania, retušovania, vyrovnávania geometrie, ale po predošlých nezhodách som už bol na to psychicky pripravený hej hej Lyžiny som ešte nezatváral, lebo musím domyslieť, ako to dám dokopy s kolesami - chýba tam rubový diel a zdajú sa mi uchytenia takto natenko až prílič tenké a krehké. Uvidíme, pošpekulujem, uvidím.
Po zbúchaní kostry kolies som ich odložil na holenie vŕtačkou na neskôr, teda na skoršie hodiny, a pustil som sa do kostry nádrže. To bolo rýchle, ale príprava "negatívnych" nitov bola zase o to pomalšia, taký oddych po vianočnom hluku...
Takže pre dnešok zatiaľ toľko, rotory už mám z 80% pripravené, lisujú sa, nabudúce pokračujem v podvozkových segmentoch a uchytení kolies. Potom ešte kopa malých detailov, takže sa s Firemaxom vidíme asi až budúci rok. Užite Silvestra v zdraví a bezpečí a trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
Jaaj, ani som nedychal ked som otvaral prispevok, ze na mna vyskoci nablyskana masina.Nevadi bude to ceresnicka na torte na zaciatok roka silvestru sa treba patricne povenovat
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kaman K-MAX Firemax / Orlik / 1:33
No, páni a dámy, dal som si predsavzatie, že do Nitry dokončím všetky dokončiteľné modely, a henten kostlivec patrí medzi nich, takže budem prekladať tatricami
V predošlom reporte som písal, že pracujem na kolečkách... Tak som potom pracoval ešte na ich druhej a tretej verzii a stále to nebolo to, čo by som chcel, čo ladí s mojou debilnou predstavou staviteľa kolečkovej techniky, že kolesá sú oknom do kvality stavby, že podľa kolies poznáš úroveň... Ani v tejto kategórii ma táto hypernáročnosť nejak neprešla (a nieže by som poletuchárov chcel nejako znevažovať, to vonkoncom nie, máte aj po tejto skúsenosti môj obdiv a stále mať budete), takže som v rámci premotivovanosti superpresnými modelmi od FDS sa skúsil "ukľudniť" pri tomto nepresnom poliakovi
A dokončil som poslednú verziu kolečiek... Zvolil som tentokrát metódu vrstvenia, aby bol ten dezén čo najvernejší, a jemné bombírovanie pôvodného dielu zo šmykajdy pomocou 3D formičky na minipidi od Toudiho. Výsledok je asi najvernejší pre mňa, a ostávam verný názoru, že podľa úrovne kolies poznáš úroveň modelu samotného
Celkom slušná psychiatria ma čaká pri montáži podvozkov, tak držte prsty, nech ma to neprejde na ďalšieho pol roka a budem môcť hájiť čestné miesto nás autíčkarov v Jolaus cupe po minuloročnom antré Maťa s čmelákom, nespravím nám precca haňbu, ňe?
Trimce še!
Report
KolečkáV predošlom reporte som písal, že pracujem na kolečkách... Tak som potom pracoval ešte na ich druhej a tretej verzii a stále to nebolo to, čo by som chcel, čo ladí s mojou debilnou predstavou staviteľa kolečkovej techniky, že kolesá sú oknom do kvality stavby, že podľa kolies poznáš úroveň... Ani v tejto kategórii ma táto hypernáročnosť nejak neprešla (a nieže by som poletuchárov chcel nejako znevažovať, to vonkoncom nie, máte aj po tejto skúsenosti môj obdiv a stále mať budete), takže som v rámci premotivovanosti superpresnými modelmi od FDS sa skúsil "ukľudniť" pri tomto nepresnom poliakovi
A dokončil som poslednú verziu kolečiek... Zvolil som tentokrát metódu vrstvenia, aby bol ten dezén čo najvernejší, a jemné bombírovanie pôvodného dielu zo šmykajdy pomocou 3D formičky na minipidi od Toudiho. Výsledok je asi najvernejší pre mňa, a ostávam verný názoru, že podľa úrovne kolies poznáš úroveň modelu samotného
Celkom slušná psychiatria ma čaká pri montáži podvozkov, tak držte prsty, nech ma to neprejde na ďalšieho pol roka a budem môcť hájiť čestné miesto nás autíčkarov v Jolaus cupe po minuloročnom antré Maťa s čmelákom, nespravím nám precca haňbu, ňe?
Trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní