Vertikálne výstuhy vyriešené.
Inšpiroval som sa obrazom, ktorý namaľoval Carpaccio a zobrazuje karaku z roku 1490, teda rovnakého obdobia:
A dopadlo to takto:
Podľa mňa dobre. žiadne vlnolamy zasahujúce pod vodorysku, žiadne schodíky ( v 15 storočí ?? )
Viac zodpovedajúce informáciám, ktoré mám.
Či sa to pozdáva aj vám, posúďte sami
Momentálne pracujem na drobotinách.
Jano
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Moderátor: Fito
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Máš to parádní. Docela mě ale fascinuje, jak to má divněj bachratej trup a většina těžiště je nad hladinou. Jak to mohlo vůbec plout přes oceán.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Jano 100 napísal:Či sa to pozdáva aj vám, posúďte sami
No, to si píš, že áno!
Koľko rokov sa tie plachetnice +/- vlastne používali? Predpokladám, že to mohlo byť niekoľko desaťročí, potom je zrejmé, že sa priebežne robili úpravy, čo modelárovi skomplikuje život pri určovaní toho, ako presne mohla vyzerať v danom období..
Každopádne sa to dobre sleduje, len smelo pokračuj
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
brzdič: práve preto to ma bachratý trup, a na dne lode bola záťaž / kamene, náklad, aby sa to neprevrátilo. Vtedy sa lode stavali podľa odovzdávaných skúseností, až v 16 storočí sa začalo kresliť a plánovať. A týmto práve nebolo ťažisko nad hladinou, nadstavby, ktoré nepotrebovali odolávať vlnám, boli postavené odľahčenou konštrukciou. Ale to by ti mali vysvetliť iní odborníci, ja som len modelár
iconmaster: vývoj je vždy rovnaký - za pár desaťročí je všetko iné Od karák ku galeonám sa prešlo za cca 30 - 40 rokov, o pár desaťročí neskôr už tu boli lode typu Sovereign. Ide to rýchlo. Pred cca 250 rokmi jazdilo na svete prvé auto na paru, teda voz (autorom bol Cugnot), a vtedy vznikla aj prvá havária Kto by si vtedy pomyslel, že vývoj pôjde tak rýchlo?
Jano
iconmaster: vývoj je vždy rovnaký - za pár desaťročí je všetko iné Od karák ku galeonám sa prešlo za cca 30 - 40 rokov, o pár desaťročí neskôr už tu boli lode typu Sovereign. Ide to rýchlo. Pred cca 250 rokmi jazdilo na svete prvé auto na paru, teda voz (autorom bol Cugnot), a vtedy vznikla aj prvá havária Kto by si vtedy pomyslel, že vývoj pôjde tak rýchlo?
Jano
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Zas niečo pribudlo...
Všetky tie veci, na ktoré sa na palube priväzujú laná, plus navijak, ktorý vo vystrihovačke nie je, ale na lodi by byť mal.
Tie úväzníky som trochu zmodernizoval a dal tam pár železných ( to sú tie V - čka ), sú aj na Kolumbových lodiach. Plus som nalepil vzperné dosky na prychitenie úponov a podoprel ich kolienkami. Tých takisto v šmikajde niet.
Teraz mi už neostáva nič iné, len dať plavidlu pohon a pustiť sa do sťažňov
Jano
Všetky tie veci, na ktoré sa na palube priväzujú laná, plus navijak, ktorý vo vystrihovačke nie je, ale na lodi by byť mal.
Tie úväzníky som trochu zmodernizoval a dal tam pár železných ( to sú tie V - čka ), sú aj na Kolumbových lodiach. Plus som nalepil vzperné dosky na prychitenie úponov a podoprel ich kolienkami. Tých takisto v šmikajde niet.
Teraz mi už neostáva nič iné, len dať plavidlu pohon a pustiť sa do sťažňov
Jano
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Tak som sa do sťažňov pustil, a asi mnohých z vás nepoteším.
Objednal som si ich totiž od Seahorse, dnes som ich rozbalil - a je to len narezaná guľatina ( s dĺžkovým presahom ).
Takže kto očakáva diely pripravené tak, aby šli rovno na loď, má smolu. Konce treba zúžiť a diely skrátiť na mieru.. Vŕtačku a šmirgeľ a brúsiť .
Jano
Objednal som si ich totiž od Seahorse, dnes som ich rozbalil - a je to len narezaná guľatina ( s dĺžkovým presahom ).
Takže kto očakáva diely pripravené tak, aby šli rovno na loď, má smolu. Konce treba zúžiť a diely skrátiť na mieru.. Vŕtačku a šmirgeľ a brúsiť .
Jano
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Trak-Tor: ale až zas taký rýchly niesom
Skôr to ide ako v lete na saniach ( a že u nás už nezapršalo pár mesiacov ).
Sťažne bolo potrebné ešte namoriť, natrieť bezfarebným lakom a potom vlepiť.
Toť výsledok:
Teraz som na rozpakoch s polkladkami. Vo vystrihovačke sú polkladky s výrezom, no veľmi sa mi do daného obdobia a na takú veľkú loď nehodia:
U viacerých modelov z cca rovnakého obdoba sú už polkladky iné - cca srdiečkový tvar, s viacerými otvormi na napínanie. Ako príklad Mary Rose ( tu nehovoriac o tom, že každá polkladka je originál )
alebo na obraze Joachima Patinira
A tak by som mohol pokračovať ďalej. Toť babo raď Uvidíme.
Jano
Skôr to ide ako v lete na saniach ( a že u nás už nezapršalo pár mesiacov ).
Sťažne bolo potrebné ešte namoriť, natrieť bezfarebným lakom a potom vlepiť.
Toť výsledok:
Teraz som na rozpakoch s polkladkami. Vo vystrihovačke sú polkladky s výrezom, no veľmi sa mi do daného obdobia a na takú veľkú loď nehodia:
U viacerých modelov z cca rovnakého obdoba sú už polkladky iné - cca srdiečkový tvar, s viacerými otvormi na napínanie. Ako príklad Mary Rose ( tu nehovoriac o tom, že každá polkladka je originál )
alebo na obraze Joachima Patinira
A tak by som mohol pokračovať ďalej. Toť babo raď Uvidíme.
Jano
Lepenia sa nebojte, na počet dielov nehľaďťe
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Sao Gabriel 1497 / Seahorse / 1:100
Keď nevieš, správna odpoveď je vždy B.
Ale nie to len taký vtip na odľahčenie. Parádne to máš
Ale nie to len taký vtip na odľahčenie. Parádne to máš
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný