Alibaba: Děkuji za přízeň! Před námi je dlouhá plavba, možná bude trvat až dva roky, než William pokřtíme láhví šampusu...
V posledních dnech jsem se necítila moc dobře, ale zase jsem něco zvládla udělat.
Jsou doplněny výztuhy dovnitř trupu a vyrobila jsem 24 lafet pro dolní dělovou palubu:
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Moderátor: Fito
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Pomalu se to začíná rýsovat, všech 24 lafet vyrobených z ořechového dřeva je již na svém místě. Lafety jsou oproti originálním rozměrům o něco zkrácené a nemají kolečka. Jejich zadní čast v modelu není vidět, ale díky zkrácení mi uvnitř zůstane větší prostor pro vzpěry vyšší paluby, jež budou nalepené i na bocích přepážek. Vzhledově i pevnostně jsou lafety vyrobené pro RW opět o krůček dál oproti mým předchozím modelům, kde jsem je dělala čistě jen z papíru.
Například základna lafet pro SoS:
http://www.papirove-modely.cz/phpsource ... foto=92457
No a takto vypadaly připravené lafety pro RW před umístěním na dolní dělovou palubu:
Dále pokračuji s druhou vrstvou obšívky, 1cm široké pásy kartonu o tloušťce 1,5mm jsou nalepeny celoplošně na první obšívku. Po vytvrdnutí lepidla se vše přebrousí (některá místa jsou již nahrubo stáhnutá) a bude následovat další vrstva plaňkování.
Například základna lafet pro SoS:
http://www.papirove-modely.cz/phpsource ... foto=92457
No a takto vypadaly připravené lafety pro RW před umístěním na dolní dělovou palubu:
Dále pokračuji s druhou vrstvou obšívky, 1cm široké pásy kartonu o tloušťce 1,5mm jsou nalepeny celoplošně na první obšívku. Po vytvrdnutí lepidla se vše přebrousí (některá místa jsou již nahrubo stáhnutá) a bude následovat další vrstva plaňkování.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Doris ty si kúzelníčka že? Tá imitácia dreva je pre mňa dokonalá. Hovorila si, že to chceš robiť 1 či 2 roky. Ale podľa tempa tvojho momentálneho postupu tento termín hravo stíhaš. Vždy keď navštívim toto vlákno dostanem chuť lepiť plachetnice Teším sa na ďalšie fotky.
Jedného dňa pripláva moja loď,no pri mojom šťastí budem práve na letisku..
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dokončené:Pz III,Jagdpanzer IV,Jagdtiger,Jagdpanther, Pz IV, Pz V Panther, Pz I, T-34/76, Sdkfz 251
Pracujem: Pz VI Tiger
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Dokončené:Pz III,Jagdpanzer IV,Jagdtiger,Jagdpanther, Pz IV, Pz V Panther, Pz I, T-34/76, Sdkfz 251
Pracujem: Pz VI Tiger
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Ahoj Jožko!
No, bez mučení se přiznám, že ta děla/lafety jsou ze skutečného ořechového dřeva. Snažím se používat dřevo častěji než kdysi hlavně kvůli pevnosti a taky vzhledu a vynaložené námaze při porovnání s papírem. V prvé řadě mi jde o výsledek, u pevnostních dílů musím vzhledem k velikosti modelu používat i jiné materiály - dřevo, kov a nebo při sochaření modurit. U předchozích modelů, kde jsem měla lafety na dolních palubách z papíru, docházelo k deformacím, když jsem občas nešťastně zavadila o dělovou hlaveň, takže lafeta uvnitř to zpravidla odskákala taky. Nyní už tohle hrozit nebude. Přesto chci, aby na tomto modelu převažoval papír, má prostě své kouzlo.
A jestli máš chuť se pustit do nějaké lodičky, určitě to zkus, je to príma a čím víc nás tady bude, tím lépe. Moc fandím!
Stihla jsem dnes dokončit i druhou stranu trupu RW a celé to přebrousila. Ještě jedna vrstva a začne se dělat finální plaňkování.
No, bez mučení se přiznám, že ta děla/lafety jsou ze skutečného ořechového dřeva. Snažím se používat dřevo častěji než kdysi hlavně kvůli pevnosti a taky vzhledu a vynaložené námaze při porovnání s papírem. V prvé řadě mi jde o výsledek, u pevnostních dílů musím vzhledem k velikosti modelu používat i jiné materiály - dřevo, kov a nebo při sochaření modurit. U předchozích modelů, kde jsem měla lafety na dolních palubách z papíru, docházelo k deformacím, když jsem občas nešťastně zavadila o dělovou hlaveň, takže lafeta uvnitř to zpravidla odskákala taky. Nyní už tohle hrozit nebude. Přesto chci, aby na tomto modelu převažoval papír, má prostě své kouzlo.
A jestli máš chuť se pustit do nějaké lodičky, určitě to zkus, je to príma a čím víc nás tady bude, tím lépe. Moc fandím!
Stihla jsem dnes dokončit i druhou stranu trupu RW a celé to přebrousila. Ještě jedna vrstva a začne se dělat finální plaňkování.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Trup RW již dostává poslední vrstvu obšívky, 6mm široké pásy z 1,5mm hrubého kartonu jsou formovány dle nákresů a plánů lodi, na přídi a zádi se zvedají podstatně víc, než původní vrstva obšívky.
I tato vrstva obšívky se bude brousit, ale už ne tolik.
Obšívka na levoboku RW je kompletní, zbývá ji pouze přebrousit 600-800 smirkem. Používám smirkový papír na broušení kovu nebo laku - tzv. vodní smirek. Pak vše zakryje karosářský plnič, který povrch dokonale srovná a zároveň zaizoluje. Finální povrchovou úpravu budu řešit fóliováním.
Třetí vrstva obšívky na dolní části trupu je zdárně dokončena. Celková tloušťka obšívky je cca 3-3,5mm, je dostatečně hladká, takže brousit bude třeba jen minimálně.
Nyní začnu s konstrukcí střední dělové paluby a trup RW bude pozvolna růst nahoru.
I tato vrstva obšívky se bude brousit, ale už ne tolik.
Obšívka na levoboku RW je kompletní, zbývá ji pouze přebrousit 600-800 smirkem. Používám smirkový papír na broušení kovu nebo laku - tzv. vodní smirek. Pak vše zakryje karosářský plnič, který povrch dokonale srovná a zároveň zaizoluje. Finální povrchovou úpravu budu řešit fóliováním.
Třetí vrstva obšívky na dolní části trupu je zdárně dokončena. Celková tloušťka obšívky je cca 3-3,5mm, je dostatečně hladká, takže brousit bude třeba jen minimálně.
Nyní začnu s konstrukcí střední dělové paluby a trup RW bude pozvolna růst nahoru.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Zdravím přátelé!
Práce na modelu pokračuje rychle dál, jsou zhruba dokončeny boky, povrchová úprava a část interiéru. Bylo nainstalováno osvětlení, tedy zatím jen jeho část, protože na RW bude osvětleno mnohem víc prostor, než na mých předchozích modelech.
A nnyí už report ze stavby:
Do trupu a na přepážky byly přilepeny vzpěry, na které umístím jednotlivé části střední dělovové paluby. Dolní patro se tím kompletně uzavře a zůstane volný pouze jeden otvor pro schodiště. Zároveň budou připraveny základny pro stěženě a pomalu se začne s rozvodem elektroinstalace.
První i druhá dělová paluba jsou tvořeny větším počtem samostatných oddílů, které jsem vsadila mezi žebra/přepážky. Tento způsob umožňuje dosáhnout vysokou pevnost konstrukce, ale vyžaduje dokonalou přesnost a neustálou kontrolu souměrnosti. Na přiložených fotkách je vidět, jak vypadají dva oddíly druhé dělové paluby.
Celkem jich bude na modelu 12. Karton je slepený ze tří vrstev, na spodní straně jsou dřevěné výztuhy, které přesně zapadají mezi vertikální vzpěry na přepážkách. Horní strana paluby je tvořena fólií imitující dřevo, na viditelných místech bude naznačené plaňkování.
Práce na modelu pokračuje rychle dál, jsou zhruba dokončeny boky, povrchová úprava a část interiéru. Bylo nainstalováno osvětlení, tedy zatím jen jeho část, protože na RW bude osvětleno mnohem víc prostor, než na mých předchozích modelech.
A nnyí už report ze stavby:
Do trupu a na přepážky byly přilepeny vzpěry, na které umístím jednotlivé části střední dělovové paluby. Dolní patro se tím kompletně uzavře a zůstane volný pouze jeden otvor pro schodiště. Zároveň budou připraveny základny pro stěženě a pomalu se začne s rozvodem elektroinstalace.
První i druhá dělová paluba jsou tvořeny větším počtem samostatných oddílů, které jsem vsadila mezi žebra/přepážky. Tento způsob umožňuje dosáhnout vysokou pevnost konstrukce, ale vyžaduje dokonalou přesnost a neustálou kontrolu souměrnosti. Na přiložených fotkách je vidět, jak vypadají dva oddíly druhé dělové paluby.
Celkem jich bude na modelu 12. Karton je slepený ze tří vrstev, na spodní straně jsou dřevěné výztuhy, které přesně zapadají mezi vertikální vzpěry na přepážkách. Horní strana paluby je tvořena fólií imitující dřevo, na viditelných místech bude naznačené plaňkování.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Na modelu byly dodělány další důležité konstrukční prvky. Do horních částí přepážek jsem udělala zářezy 2x8mm, do nichž se vsadily dřevěné nosníky, které vedou od třetího až po desáté žebro. Na ně pak nalepím horní palubu. V tomto okamžiku je paluba připravena na polepení fólií.
Začaly práce na interiéru a byla zavedena první část elektroinstalace. Střední dělová paluba bude mezi 8 a 10 přepážkou osvětlena a interiér bude mít poměrně detailní zpracování. Na stěnách jsem již udělala část dřevěných obkladů - vzhledem k tomu, že přepážky jsou kvůli zachování pevnosti plné, zvolila jsem tuto cestu, ač to v reálu nejspíš vypadalo jinak. Mezi 8 a 9 přepážkou budou po obou stranách dveře. Uvnitř pak budou vidět lodní pumpy, část stěžňového pně, zapuštěná pacholata a dvojice děl. Dráty elektroinstalace musí být naopak dobře skryty, což jsem vyřešila dřevěnými nebo kartonovými obklady. Mezi 9 a 10 přepážkou bude schodiště s ozdobným zábradlím, které bude rovněž částečně osvětlené z horní paluby. V 9 přepážce jsem vyřezala průchod, takže bočními dveřmi v trupu bude vidět až k patě schodiště. Nad tímto průchodem jsem umítila LEDku, její konec je zabroušený, aby mělo světlo větší rozptyl. Na stejném okruhu budou napojeny i LEDky osvětlující prostor lodní kuchyně.
Do středu hlavní paluby jsem vsadila mřížovinu. Je to úplně jiná liga, než jak jsem toto kdysi vyráběla z papíru. CNC produkty jsou skutečně parádní.
Začaly práce na interiéru a byla zavedena první část elektroinstalace. Střední dělová paluba bude mezi 8 a 10 přepážkou osvětlena a interiér bude mít poměrně detailní zpracování. Na stěnách jsem již udělala část dřevěných obkladů - vzhledem k tomu, že přepážky jsou kvůli zachování pevnosti plné, zvolila jsem tuto cestu, ač to v reálu nejspíš vypadalo jinak. Mezi 8 a 9 přepážkou budou po obou stranách dveře. Uvnitř pak budou vidět lodní pumpy, část stěžňového pně, zapuštěná pacholata a dvojice děl. Dráty elektroinstalace musí být naopak dobře skryty, což jsem vyřešila dřevěnými nebo kartonovými obklady. Mezi 9 a 10 přepážkou bude schodiště s ozdobným zábradlím, které bude rovněž částečně osvětlené z horní paluby. V 9 přepážce jsem vyřezala průchod, takže bočními dveřmi v trupu bude vidět až k patě schodiště. Nad tímto průchodem jsem umítila LEDku, její konec je zabroušený, aby mělo světlo větší rozptyl. Na stejném okruhu budou napojeny i LEDky osvětlující prostor lodní kuchyně.
Do středu hlavní paluby jsem vsadila mřížovinu. Je to úplně jiná liga, než jak jsem toto kdysi vyráběla z papíru. CNC produkty jsou skutečně parádní.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Stavba opět pokročila o krůček dál. Na levoboku je již kompletní pás s otvory střílen střední dělové paluby, v interiéru jsem doplnila lodní pumpy a další obklady. Vlepuji příčné nosníky, na něž umístím horní palubu. Tyto nosníky postupně vyplní celý prostor od třetí až k desáté přepážce. Nyní mne bude čekat výroba lafet.
Lafety pro střední palubu jsou již dokončeny a nalepeny na svých místech. S novým nářadím to šlo jako po másle ..... 8) Dvojice lafet v prostorách, kde jsou lodní pumpy a osvětlená část interiéru, budou zpracovány detailněji, protože je bude skrze dveře v bocích trupu vidět. Ostatní lafety jsou vidět pouze zepředu, takže jsem jejich konstrukci zjednodušila. Všechny dřevěné nosníky jsem přelakovala, horní část se ještě bude brousit, aby horní paluba dosedla co nejpřesněji a zároveň přesahy laku nebránily nalepení.
Interiér je dokončen. Zbývá už jen zaretušovat drobnosti a zkontrolovat funkčnost osvětlení.
Nyní vše zakryje horní paluba a začnu s projekcí posledních dílů boků, které dají trupu finální rozměr a tvar.
Lafety pro střední palubu jsou již dokončeny a nalepeny na svých místech. S novým nářadím to šlo jako po másle ..... 8) Dvojice lafet v prostorách, kde jsou lodní pumpy a osvětlená část interiéru, budou zpracovány detailněji, protože je bude skrze dveře v bocích trupu vidět. Ostatní lafety jsou vidět pouze zepředu, takže jsem jejich konstrukci zjednodušila. Všechny dřevěné nosníky jsem přelakovala, horní část se ještě bude brousit, aby horní paluba dosedla co nejpřesněji a zároveň přesahy laku nebránily nalepení.
Interiér je dokončen. Zbývá už jen zaretušovat drobnosti a zkontrolovat funkčnost osvětlení.
Nyní vše zakryje horní paluba a začnu s projekcí posledních dílů boků, které dají trupu finální rozměr a tvar.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Zkouška osvětlení...
Zatím je osvětlení zavedeno do mezipalubních prostor a je už samozřejmě funkční:
Zakončila jsem práci na střední dělové palubě. Vše je nyní zakryté horní palubou, kterou jsem upravila fóliemi a ořechovou dýhou. Pro imitaci kolíků jsem použila mikrotužku s hrotem o průměru 0,3mm, k rytí nebylo potřeba moc síly, ale průběžně jsem vzniklá kolečka zalévala washem - používám silně ředěnou barvu od Tamiye. Výsledek mne potěšil, stejným způsobem budu postupovat i na dalších palubách.
Práci završilo nalepení horní paluby na srovnané podloží. Nyní začne být stavba mnohem zajímavější, už se na to těším.
Zatím je osvětlení zavedeno do mezipalubních prostor a je už samozřejmě funkční:
Zakončila jsem práci na střední dělové palubě. Vše je nyní zakryté horní palubou, kterou jsem upravila fóliemi a ořechovou dýhou. Pro imitaci kolíků jsem použila mikrotužku s hrotem o průměru 0,3mm, k rytí nebylo potřeba moc síly, ale průběžně jsem vzniklá kolečka zalévala washem - používám silně ředěnou barvu od Tamiye. Výsledek mne potěšil, stejným způsobem budu postupovat i na dalších palubách.
Práci završilo nalepení horní paluby na srovnané podloží. Nyní začne být stavba mnohem zajímavější, už se na to těším.
Doris
Re: ROYAL WILLIAM 1719 /DORIS/ 1:90
Tak se procházím po nové palubě a ejhle - díra jako hrom....
No nic, tak jsem dodělala zábradlí a schodiště, aby tam někdo nezhučel....
No nic, tak jsem dodělala zábradlí a schodiště, aby tam někdo nezhučel....
Doris
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní