Keďže som podokončoval všetko okolo náprav, mohol som ich konečne prichytiť k rámu. Predná náprava je vcelku v pohode, stačí si kontrolovať aby rám nebol naklonený na jednu stranu, výška rámu od "zeme" nehrá nejakú rolu, vyjde viac-menej tak ako má a zadná náprava sa k tomu už dopasuje. A práve to bol dosť komplikovaný proces pri 1985, preto som si to tentoraz troška uľahčil a vyrobil som si ďalšiu šablónu. Narysoval som si na ňu mriežky a prilepil a vzájomne zrovnal úchyty nápravy a rámu. Tak, aby bol v rovine a neskláňal sa dopredu alebo dozadu - ak niekoho napadne, že šablónou je podložená len zadná náprava a vznikne rozdiel - bol to môj zámer, pretože rozdiel v priemere bubnov prednej a zadnej nápravy je presne 0,5 mm a toľko je aj hrúbka použitého kartónu na šablónu . Na nápravu som teda prilepil listové pružiny /opäť pomohla mriežka/ a po usadení rámu do šablóny som pružiny prilepil do ich úchytov. Následne som pridal štvoricu tlmičov, ktoré budú niesť celú hmotnosť modelu. Po malom teste som bol spokojný - všetky kolesá sú pekne na zemi. Pridal som ešte priečne stabilizátory náprav.
Ešte som si vyrobil zdvojené zásterky spolu s malými úchytmi z drôtu, ktoré budú pripevnené na niť. V reále to bol vlastne spôsob, ako mať dlhšie zásterky a pritom si ich pri cúvaní v piesčitom alebo aj inom teréne neodtrhnúť vlastnými kolesami.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Moderátor: iconmaster
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Live hard, ride easy.
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Pecka ten rám a tiež pekný prípravok! Podobne zvyknem zostrovať také zostavy, kde je potrebná vyššia presnosť, akurát moje prípravky nie sú také profesionálne a jednoúčelové, ale skôr len nejaké kovové hranoly, kocky, nejaké pliešky a tak.
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
super. napravy ostanu biele?
raz som cital ze nejaku liazku z dakaru nasli v cechach na smetisku,niekto si ju zrenovoval ,je ako nova.je to tato alebo ina?
keby autor stavebnice chcel spravit zaujimavy model liazky mohol by prerobit liazku na vojensku od indonezkeho namornictva,
https://www.modelforum.cz/viewtopic.php ... 8#p2348388
raz som cital ze nejaku liazku z dakaru nasli v cechach na smetisku,niekto si ju zrenovoval ,je ako nova.je to tato alebo ina?
keby autor stavebnice chcel spravit zaujimavy model liazky mohol by prerobit liazku na vojensku od indonezkeho namornictva,
https://www.modelforum.cz/viewtopic.php ... 8#p2348388
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Áno, nápravy, motor aj ostatné serepetičky boli biele /ešte musím skúsiť pohľadať či bolo biele aj servo, ak to nikde nenájdem nechám ho tak, aj tak si ho vyrábam sám/.
Ten Liaz ktorý myslíš bol 100.55D ktorý som lepil predtým. Zrenovoval a vlastní ho Tomáš Pour, je to nádherný stroj
Ten Liaz ktorý myslíš bol 100.55D ktorý som lepil predtým. Zrenovoval a vlastní ho Tomáš Pour, je to nádherný stroj
Live hard, ride easy.
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Na rade bolo spracovanie motora, nikdy túto časť neobľubujem, ale nejako to dopadlo . Troška horšie to už bolo s jeho umiestnením v ráme, hodnú chvíľu som sa s tým pasoval, pričom pri Liaze 1985 si nepamätám, aby som sa nad tým toľko potil, takže možno som spravil niekde drobnú chybičku ale podsatné je, že tam nakoniec sadol tak ako mal. Keďže pri predošlej stavbe si niekto všimol, že potrubia od motora a turba vedú nelogicky, tak som to prerobil a teraz je turbo správne prepojené s intercoolerom a až z neho ide ochladený vzduch späť do motora. Vyžadovalo si to vyrobiť pár celkom nových potrubí, ale nebolo to nič strašné. Zostáva k rámu pridať pár ďalších detailov a keď sa pozrieme na stavbu modelu veľmi zhruba, ostáva predný nárazník a korba .
Hotový motor s prevodovkou, pridal som pár trubiek a káblikov naviac:
Potrubia na prepojenie chladiča s motorom - v skutočnosti sú poprepájané gumovými "rukávmi" a dotiahnuté kovovými sťahovacími páskami, tak som to tam trocha naznačil, nech to nepôsobí príliš celistvo.
Motor, prevodovka a chladič v ráme, všetko poprepájané potrubiami a kardanmi:
Hotový motor s prevodovkou, pridal som pár trubiek a káblikov naviac:
Potrubia na prepojenie chladiča s motorom - v skutočnosti sú poprepájané gumovými "rukávmi" a dotiahnuté kovovými sťahovacími páskami, tak som to tam trocha naznačil, nech to nepôsobí príliš celistvo.
Motor, prevodovka a chladič v ráme, všetko poprepájané potrubiami a kardanmi:
Live hard, ride easy.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
No parádne ti to pribúda. Hlavne keď si to už poskladal takto dokopy tak je vidieť väčší postup.. Takže neflakaj sa a davaj lep ďalej-
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Stavba opäť trocha pokročila
Doplnené ťažné zatiadenie - jedinou úpravou bolo prevŕtanie drôtu a doplnenie spodnej závlačky:
Výroba predného nárazníka:
Ešte som doplnil servoriadenie, ktoré model neobsahuje a nakoľko som ho pri 1985 vyrábal "na kolene" a nenechal si poznamenané žiadne rozmery, tak som si to tentokrát len odmeriaval z hotového modelu. Toto je zároveň posledný doplnok "naviac", ktorý bude model obsahovať.
Doplnené ťažné zatiadenie - jedinou úpravou bolo prevŕtanie drôtu a doplnenie spodnej závlačky:
Výroba predného nárazníka:
Ešte som doplnil servoriadenie, ktoré model neobsahuje a nakoľko som ho pri 1985 vyrábal "na kolene" a nenechal si poznamenané žiadne rozmery, tak som si to tentokrát len odmeriaval z hotového modelu. Toto je zároveň posledný doplnok "naviac", ktorý bude model obsahovať.
Live hard, ride easy.
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2543
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
Ten prevrtaný čep
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LIAZ 111.154 D, Dakar 1988 /Spidamodels/ 1:25
super, rád si vychutnávam takéto pekné detaily
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní