Pustil som sa do novej série, tentokrát je to Ensign. Pôvodne som zo šanónov vybral 12 stavebníc od Yanna a Špinlera, ale po ich preštudovaní som to zredukoval. Dve stavebnice N176 z GP Belgicka boli identické. U strojov zo sezóny 1978 sú nejaké chyby, a tak som z pôvodných šiestich stavebníc vybral a upravil iba tri. Boli mi poskytnuté dva originály stavebníc , tie som za pomoci priateľov upravil a jednu som si dal dokopy sám. Obidve úpravy by mali byť dostupné a odprezentujem to počas stavby. Tu je súpis stavebníc a potom budem komentovať stavby už iba podľa čísla.
1. N175 Gijs Van Lennep GP Francúzska 1975 Yanno06
2. N176 Chris Amon GP Belgicka 1976 Yanno01
3. N176 Chris Amon GP GB 1976 Yanno02
4. N177 Clay Regazzoni GP Brazílie 1977 Špinler 109
5. Boro 001/Ensign N175/ Brian Henton GP Holandska 1977 Yanno41
6. N177 Patrick Tambay GP Kanady 1977 Špinler 155
7. N177 Jacky Ickx GP Belgicka 1978 Yanno05
8. N177 Harald Ertl GP Rakúska/pôvodne Nemecka/ 1978 Yanno11
9.N177 Derek Daly GP Holandska 1978 Yanno03
Kolesá mám hotové, trocha som si ich poupravoval a farebne zladil.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Moderátor: iconmaster
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78
Kolieska paradne a ako poznam z minulosti aj hotove auta budu krasne kusky, tak sa tesim uz teraz Z lucov v diskoch si iba vyrezal vzduch a podlepil, ci...? Posobia dost plasticky z fotky, preto ta otazka
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78
Okopíroval som to na chrómovú fóliu, podlepil hrubým strieborným papierom a samozrejme vyrezal vzduch a ešte je tam matička.
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Ako prvý som si strihol model č.7 Jackyeho Ickxa , ktorý som upravoval svojpomocne, aby som si overil či je to OK . Okopíroval som si diely z upravenej stavebnice a použil som ich pri oprave. U všetkých šiestich modelov N177 od Yanna zo sezóny 1978 sa opakujú dve chyby. Prvou je chýbajúci lem čísla na bokoch, čo nieje až tak vidno, takže niekoho to možno nemusí trápiť. Tou druhou je zlý tvar bočníc pred zadným kolesom. Vyriešil som to iba nalepením novej bočnice pred pôvodnú.
Pôvodná bočnica
Nová upravená.
Foto na porovnanie.
Ešte sú tu prehodené farby na reklame Champion, na to som sa vybodol, keď sa na to nesústredím tak si to ani nevšimnem .
Pôvodná bočnica
Nová upravená.
Foto na porovnanie.
Ešte sú tu prehodené farby na reklame Champion, na to som sa vybodol, keď sa na to nesústredím tak si to ani nevšimnem .
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Trocha som to v poslednej dobe flákal, nemal som veľmi chuť ani čas na lepenie, ale konečne som sa donútil niečo urobiť. Pokračoval som dvoma strojmi, ktoré sa prerobili , lebo rozdiely ktoré sa objavili sú zásadnejšie. Ako prvý je to stroj č.8 H.Ertla . Upravili sa už spomínaný lem na štartovom čísle a bočnice. Asi naj problémom je reklama Tissot na čumáku. Potom je to ešte chýbajúci červený pásik na kokpite a prehodené farby na reklame Champion.Problém bola aj tá malá reklama na skle vpredu ,ale v GP Rakúska štartoval bez nej tak sa to urobilo v tejto podobe.
Druhý stroj je č.9 D.Daly. Tak ako je v pôvodnej stavebnici sedí na tréning. V samotnej GP mal reklamu Fina na bokoch kokpitu a čumáku a vpredu na skle trojlístok a iné zadné krídlo. Na ľavej strane prehodené farby reklamy Champion. No a lem a bočnice. Ešte taká maličkosť, ale prehodil som chladiče na bokoch,lebo žalúzie má Ertl a Daly nie. V stavebniciach je to naopak. To som si bohužiaľ všimol až potom keď som začal lepiť :oops:
Pre tých ,ktorí tieto dve stavebnice vlastnia a ešte ich nerobili, je možnosť si to doobjednať na yankiemodels@gmail.com .
Druhý stroj je č.9 D.Daly. Tak ako je v pôvodnej stavebnici sedí na tréning. V samotnej GP mal reklamu Fina na bokoch kokpitu a čumáku a vpredu na skle trojlístok a iné zadné krídlo. Na ľavej strane prehodené farby reklamy Champion. No a lem a bočnice. Ešte taká maličkosť, ale prehodil som chladiče na bokoch,lebo žalúzie má Ertl a Daly nie. V stavebniciach je to naopak. To som si bohužiaľ všimol až potom keď som začal lepiť :oops:
Pre tých ,ktorí tieto dve stavebnice vlastnia a ešte ich nerobili, je možnosť si to doobjednať na yankiemodels@gmail.com .
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Pišta dúfam, že nevadí, ak zneužijem toto vlákno na nejakú súťaž o model? Zostal mi jeden Ensign N175 Boro 001 tlačený na kriedovom papieri, (výborný lesk), a keďže je to iná kvalita papiera ko je ten v bežnom predaji tak ho sem šupnem ako darček za nejakú vedomosť... a napadla ma hneď jedna otázka, resp. tri v jednej! V ktorom roku sa Ensign N175 objavil na poslednej veľkej cene a aká bola? Kto bol za volantom? a Aký bol názov stajne za akú išiel? Kto to zodpovie správne ako prvý má u mňa model.
Bogatyr
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Ja teda neviem, mal som za to, že N175 bola záležitosť roku 1975, vidím, že mám v histórii veľké medzery, ale ak som dohľadal správne, tak by to mal byť rok 1978, British GP, pilot by mal byť Geoff Lees a stajňa Mario Deliotti Racing...
Re: Ensign N175, N176, N177 1975-76-77-78 / Yanno, Špinler / 1:24
Áno, máš u mňa model, pošli mi adresu na yankiemodels@gmail.com a ja ti obratom pošlem model čierneho Ensignu. V roku 1978 sa Geoff Lees nekvalifikoval a bola to posledná GP pre verziu 175. Okrem rokov 1975 jazdila aj v sezóne ´76, ´77 z ktorej je aj model.
Bogatyr
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný