Čaute,
keďže rád lepím aj v tejto kategórii, tak po dokončení kombajnu som sa rozhodol zlepiť niečo z prostredia F1. Už dlhé roky som fanúšik Kimiho Räikkönena a nezlepil som poriadne žiaden model v ktorom pretekal. Rozhodol som sa začať postupne ako Kimi začínal v F1.
Kimi Räikkönen
Fín mal pri svojom debute počas Veľkej ceny v Austrálii v roku 2001 za sebou iba 23 automobilových pretekov! Samozrejme, že aj on začínal na motokárach. Stalo sa tak v jeho siedmich rokoch v Espoo. Zo začiatku získaval úspechy len sporadicky a medzi európsku, či svetovú špičku sa prepracoval až v roku 1998, keď žil v Holandsku. Nasledujúci rok presedlal na britských ostrovoch na Formulu Ford, no nakoniec mu najviac zavoňala dvojlitrová Formula Renault. A tam sa konečne presadil – vyhral štvordielnú zimnú sériu, dva preteky Eurocupu a aj celý britský šampionát.
Jeden z britských hľadačov mladých talentov spomenul Räikkönenovo meno Petrovi Sauberovi a Švajčiar mu v Mugelle ponúkol svoj monopost na testovanie. Na konci testov si majiteľ tímu spokojne zapálil dútnik. Škrt cez rozpočet mu však spravila Medzinárodná automobilová federácia (FIA), ktorej sa nepáčila predstava, že by sa mal na štart veľkej ceny postaviť neskúsený blonďáčik. A keďže sa Räikkönen nemohol pochváliť žiadnym výrazným úspechom, ktorý by mu zaručil automatický zisk superlicencie, musel teda pred komisármi FIA na trati neďaleko Florencie odkrúžiť 1 034 testovacích kilometrov. Všetko sa to udialo za prítomnosti Michaela Schumachera, ktorý v tom čase na rovnakom okruhu testoval svoje Ferrari.
Po testoch síce povolenie na štart v otváracích pretekoch dostal, ale s jednou podmienkou. Len na štyri preteky! Fín to však vyriešil po svojom a všetkým komisárom, ktorí neverili jeho talentu zavrel ústa šiestym miestom hneď vo svojich debutových pretekoch. Stal sa tak 48. jazdcom v celej histórii Formuly 1, ktorý bodoval hneď pri svojom prvom štarte, čo stačilo na to, aby získal od FIA superlicenciu na celý zvyšok sezóny.
Aby som nezabudol, druhým jazdcom bol Nick Heidfeld.
Pretekársky monopost formuly 1 s motorom Petronas 01A (upravený motor Ferrari F1 z roku 2000). Sedemstupňová prevodovka Sauber, karoséria z karbónu, spojka a pérovanie Sachs Race Engineering, brzdy Brembo, kolesá BBS, pneumatiky Bridgestone vpredu 265/55R13 a vzadu 325/45R13. Sauber postavil sedem vozidiel C20.
Sauber podpísal trojročnú sponzorskú zmluvu s veľkou švajčiarskou bankou Credit Suisse a jeho mladí jazdci získali celkom 21 bodov a tím obsadil štvrté miesto v pohári konštruktérov, čo bol jeho najväčší úspech od roku 1993, keď vstúpil do F1. V sezóne 2001 jazdili s vozidlami Nick Heidfeld (Nemecko, 17 pretekov a získal 12 bodov) a Kimi Räikkönen (Fínsko, 17 pretekov, 9 bodov). Najlepším výsledkom bolo jedno tretie miesto, ktoré dosiahol Heidfeld na GP Brazílie.
Pár fotiek skutočnej formuly:
Tak som sa pustil do papierového modelu:
Náhľad vystrihovačky. Model je z ABC, takže trocha bude boj s papierom, ale na druhú stranu je to história. Budem na papier jemnejší.
1. chyba - pri podlepovaní dielov som našiel drobnú chybu v textovom návode. V texte na podlepovanie kancelárskym papierom chýbal diel č. 49 (diel zadného krídla - modré číslovanie).
Brzdy, kotúče, kolesá:
2. chyba - na prvom obrázku (diel č. 14 - vpravo - modré číslovanie) je naopak. Ja som si ten diel otočil a vyrezal otvor na druhej strane dielu. Druhá možnosť je vyrezať si obdĺžnikový otvor. Vo výsledku to nebude vidno vôbec.
Podlaha:
Zadné a predné krídlo:
Predné deflektory:
Kokpit:
Predný nos:
Komín a predné závesy nasucho:
3. chyba - pri podlepovaní v texte chýba diel č. 37 (žlté číslovanie).
4. chyba - neviem, či to nazvať chybou, ale mne to prišlo rozumnejšie. Keďže sa závesy len podlepovali a z druhej strany začierňovali, vo vystrihovačke som si vymenil predné zavesenie, a to diel č. 35 (ľavá strana - žlté číslovanie) za diel č. 39 (pravá strana - žlté číslovanie), aby bola originál tlačená strana na vrchnej pohľadovej strane a začiernená na spodnej.
Predné závesy napevno, zadné závesy len na sucho (aktuálne na stole):
Idem pokračovať ďalej.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Moderátor: iconmaster
Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Naposledy upravil/-a majo v 11 Dec 2021 14:33, upravené celkom 4 krát.
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Perfektná voľba, tiež som Kimiho fanúšik a tento model som zlepil 2x . Vždy som mal v obľube aj stajňu Sauber a tento monopost považujem za jeden z ich najkrajších. No ale dosť rečí, "I will leave you alone", len pekne lep
Live hard, ride easy.
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Pekný a podrobný report. Tiež ho mám v archíve, čiže vyzdvihnuté chyby sa zídu.
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Paradna roboticka, kolieska su super
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Ďakujem za reakcie
Ja som na tom podobne. V budúcnosti by som možno tento krásny Sauber zlepil ešte raz, ale model by som skúsil vytlačiť. Oživilo by to farby.
Teší ma to, sú to také drobné chybičky.
Ďakujem. Ešte miestami doladím retuš, na fotkách to sem tam svieti. Ale to si nechám na koniec, keďže teraz ich ešte obchytkávam.
Včera som pokračoval zadnými závesmi. Nalepené na celok:
Paly napísal:Perfektná voľba, tiež som Kimiho fanúšik a tento model som zlepil 2x . Vždy som mal v obľube aj stajňu Sauber a tento monopost považujem za jeden z ich najkrajších. No ale dosť rečí, "I will leave you alone", len pekne lep
Ja som na tom podobne. V budúcnosti by som možno tento krásny Sauber zlepil ešte raz, ale model by som skúsil vytlačiť. Oživilo by to farby.
marcello napísal:Pekný a podrobný report. Tiež ho mám v archíve, čiže vyzdvihnuté chyby sa zídu.
Teší ma to, sú to také drobné chybičky.
LuPa napísal:Paradna roboticka, kolieska su super
Ďakujem. Ešte miestami doladím retuš, na fotkách to sem tam svieti. Ale to si nechám na koniec, keďže teraz ich ešte obchytkávam.
Včera som pokračoval zadnými závesmi. Nalepené na celok:
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Nádhera...tie dezény a vyrezaný vzduch v diskoch sú úplne super...
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
stano napísal:Nádhera...tie dezény a vyrezaný vzduch v diskoch sú úplne super...
Ďakujem
Ďalej ma čakali chladiče a bočnice. Pri bočniciach som odrezal chlopne a lepil natupo, k hrane som podlepil tenký prúžok 0,5 mm papiera, aby sa to lepšie prilepilo:
5. chyba - v textovom návode je chyba v označení (chybne napísaný diel č. 176 - správne je diel č. 17). Nemá to žiaden vplyv na model.
Všetky časti priložené nasucho:
Bočnice prilepené k celku. Pridané aerodynamické prvky a výduchy chladenia. Kde sú biele hrany, tak to budem retušovať na koniec, keďže stále obchytkávam model pri práci:
Posledné diely na modely. Ešte jedno sedenie
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Pri nasadzovaní kolies na celok sa mi nezdal rozchod zadných a predných kolies. Tak som si našiel skutočný rozchod kolies a prepočítal do mierky. Vyšlo mi, že je to na jednu poloos dlhšie o 2 mm.
6. chyba - 1. fotka - diel č. 30 (modré označenie), nedával som na model vôbec, kvôli spomínaným rozmerom, 2. fotka - správny rozmer rozchodu zadných kolies.
Sauber Petronas C20 mám hotový. Rozmýšľam ešte nad lakom, ale musím vyskúšať nejaké technológie mimo modelu, aby mi nepresvitali na bielej farbe písmenká z druhej strany.
Zatiaľ hotový model bez laku.
6. chyba - 1. fotka - diel č. 30 (modré označenie), nedával som na model vôbec, kvôli spomínaným rozmerom, 2. fotka - správny rozmer rozchodu zadných kolies.
Sauber Petronas C20 mám hotový. Rozmýšľam ešte nad lakom, ale musím vyskúšať nejaké technológie mimo modelu, aby mi nepresvitali na bielej farbe písmenká z druhej strany.
Zatiaľ hotový model bez laku.
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
- developer10 | 38
- Príspevky: 1006
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
Gratulujem ku dokonceniu, vyzera to naozaj skvelo a skoda ze zajtra to bude Kimiho posledny pretek…
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Hrdý na tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a aktuálne frčím na tomto technikovi plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Sauber Petronas C20, Kimi Räikkönen / ABC / 1:24
developer10 napísal:Gratulujem ku dokonceniu, vyzera to naozaj skvelo a skoda ze zajtra to bude Kimiho posledny pretek…
Ďakujem To áno, ale tak už si svoje odjazdil a mladí jazdci sa tlačia. Kimi končí, ja som začal v lepení monopostov v ktorých jazdil.
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných