Williams FW16 GP France/Pacific/Imola / M.Fabian - F1 Fabian / 1:24
Napísané: 15 Jan 2022 22:41
Ahojte, tak ako svoju prvú prezentáciu na tomto fóre som si zvolil neslávne známy voz Franka Williamsa z roku 1994 o ktorom asi nemusím veľa písať.
Pôvodne som som mal v pláne zložiť verziu N.Mansella no nakoľko vlastním všetky 3 verzie od M.Fabiana, v istej fáze lepenia, resp. nasranosti - rozhodol som sa zlepiť všetky 3, len aby som vychytal muchy z tejto prvej verzie A ak boh dá, Rothmans ságu dokončím verziou FW18 od Forum Teamu.
Formulku skladám už od nejakej polky decembra no medzitým sa nám narodil syn tak prispievanie sem a update som odkladal na dobu, keď budem mať troošičku viac času
Stavbu som ale postupne poctivo fotil.
Náhľad na origoš.
Začal som mojimi obľúbenými kolesami.
Tie som čiastočne zmodifikoval, časy ked sa behúň lepil s chlopňami su myslím dávno preč tak ako platit šeky na pošte, takže došlo k ich odstráneniu, z kartónu som si spravil pomocné bočnice na ktoré som navinul behúň, potom nalepil nabombírované bočnice. Disky dostali obvodový ráfik aby dodali trošku 3D efekt. No a nakoniec som ich pretrel tzv. Braunerovou metódou, revellkou č.9 a prestrekol matným sprejom. Ostal som trošku sklamaný pretože som použil iný štetec na aký som bol zvyknutý a vznikli mi nepekné ťahy a mapy. Rovnakým spôsobom som totiž robil aj McLaren MP4/5B a tam veru maju krásny jednoliaty celok.
No mám pocit že to nebolo viac štetcom ale tým že som farbu skoro vôbec neriedil. Každopádne, poriešil som si úplne najzákladnejší airbrush od Revellu tak ďalšie vyskúšam streknúť, čo na to povedia kolesá.
Ďalší na rad prišiel sedačka a kokpit. Tu som vyupgrejdoval volant štandardným tesniacim krúžkom, aj keď mám rád papierové modifikácie, papierový okrúhly volant mi proste vadí a takto tomu pridá ten správny šmnrc.
Pokračoval som hlavnou časťou karosérie - vonkajšia časť kokpitu a predok. Tu som bol velmi milo prekvapený príjemnou úrovňou obtiažnosti lepenia jednotlivých dielov, hlavne prednej nosovej časti kde som takmer pri každom modely chytil vačšiu či menšiu vrtulku. FW16tka zatial bez vrtule. Môj prvý model od p.Fabiana a konštatujem že velmi dobre. Všetko sadlo tak jak malo, dokonca aj retuš som ako tak trafil a postupne som celú časť skompletizoval spodnú čast nosu aj s podlahou a časťou prednej nápravy.
Pri podlahe prišiel ďalší upgrejd, kde spodnú časť uzatvorenia karosérie som odrezal a podlepil kartónom a ako samostatnú časť som ju pak nalepil na diel podlahy ako celkové spevnenie a minimalizovanie skrútenia podlahy. Podobne som upravil bočné pomocné chlopňe 24 a 25, spravil som z nich samostatné kartónom podlepené dielce o ktoré nalepím pak bočnice a zároveň minimalizujú skrútenie podlahy.
A celkovo celú podlahu som podlepil akvarelovým papierom a lepil suchým tyčinkovým lepidlom. Podlaha ostala krásne rovná a pevná tak jak sa má správny kompozit správať
Pôvodne som som mal v pláne zložiť verziu N.Mansella no nakoľko vlastním všetky 3 verzie od M.Fabiana, v istej fáze lepenia, resp. nasranosti - rozhodol som sa zlepiť všetky 3, len aby som vychytal muchy z tejto prvej verzie A ak boh dá, Rothmans ságu dokončím verziou FW18 od Forum Teamu.
Formulku skladám už od nejakej polky decembra no medzitým sa nám narodil syn tak prispievanie sem a update som odkladal na dobu, keď budem mať troošičku viac času
Stavbu som ale postupne poctivo fotil.
Náhľad na origoš.
Začal som mojimi obľúbenými kolesami.
Tie som čiastočne zmodifikoval, časy ked sa behúň lepil s chlopňami su myslím dávno preč tak ako platit šeky na pošte, takže došlo k ich odstráneniu, z kartónu som si spravil pomocné bočnice na ktoré som navinul behúň, potom nalepil nabombírované bočnice. Disky dostali obvodový ráfik aby dodali trošku 3D efekt. No a nakoniec som ich pretrel tzv. Braunerovou metódou, revellkou č.9 a prestrekol matným sprejom. Ostal som trošku sklamaný pretože som použil iný štetec na aký som bol zvyknutý a vznikli mi nepekné ťahy a mapy. Rovnakým spôsobom som totiž robil aj McLaren MP4/5B a tam veru maju krásny jednoliaty celok.
No mám pocit že to nebolo viac štetcom ale tým že som farbu skoro vôbec neriedil. Každopádne, poriešil som si úplne najzákladnejší airbrush od Revellu tak ďalšie vyskúšam streknúť, čo na to povedia kolesá.
Ďalší na rad prišiel sedačka a kokpit. Tu som vyupgrejdoval volant štandardným tesniacim krúžkom, aj keď mám rád papierové modifikácie, papierový okrúhly volant mi proste vadí a takto tomu pridá ten správny šmnrc.
Pokračoval som hlavnou časťou karosérie - vonkajšia časť kokpitu a predok. Tu som bol velmi milo prekvapený príjemnou úrovňou obtiažnosti lepenia jednotlivých dielov, hlavne prednej nosovej časti kde som takmer pri každom modely chytil vačšiu či menšiu vrtulku. FW16tka zatial bez vrtule. Môj prvý model od p.Fabiana a konštatujem že velmi dobre. Všetko sadlo tak jak malo, dokonca aj retuš som ako tak trafil a postupne som celú časť skompletizoval spodnú čast nosu aj s podlahou a časťou prednej nápravy.
Pri podlahe prišiel ďalší upgrejd, kde spodnú časť uzatvorenia karosérie som odrezal a podlepil kartónom a ako samostatnú časť som ju pak nalepil na diel podlahy ako celkové spevnenie a minimalizovanie skrútenia podlahy. Podobne som upravil bočné pomocné chlopňe 24 a 25, spravil som z nich samostatné kartónom podlepené dielce o ktoré nalepím pak bočnice a zároveň minimalizujú skrútenie podlahy.
A celkovo celú podlahu som podlepil akvarelovým papierom a lepil suchým tyčinkovým lepidlom. Podlaha ostala krásne rovná a pevná tak jak sa má správny kompozit správať