Ako pozerám, už to bude skoro pol roka, čo som sem niečo dal. Neznamená to ale, že by som na modeli nepracoval. Hoci s menšími prestávkami, ale venoval som hlavne kresleniu motora, čo ma ale okolo Vianoc prestalo baviť. Podarilo sa mi tú nechuť prekonať tým, že som odskočil a začal kresliť nejaké úplne iné časti auta (budem ich potrebovať tak-či onak) a následne som sa vrátil aj k motoru, aby som dorobil aj zvyšné diely. Diely samotného motora a chladičov vyšli na 2,5 stany A4 (ešte chýbajú nejaké prepojovacie trubky):
Motor má koncernové označenie Paccar PX-7 (6-valec, so zvihovým objemom 6,7 litra a výkonovými verziami 164, 186, 208 a 231 kW), pričom je to vlastne "prebal" motora Cummins QSB/ISB/B 6.7 (neviem, či to bol spoločný vývoj alebo jednoducho použili motor od veľkého výrobcu). Ako vynikajúci podklad mi poslúžil
3D model toho motora Cummins a hoci ten môj má niektoré agregáty a časti iné, základ je stále rovnaký. Samozrejme takéto príliš kvalitné podklady môžu spôsobovať aj dilemu, ako detailne to spraviť, a tak návrh motora v papierovej podobe boli neustále kompromisy, medzi detailnosťou a zlepiteľnosťou.. Každopádne som sa snažil znázorniť hlavné rysy jednotlivých dielov a zachovať proporcie.
Ale aby som len nekecal, uvádzam prvú várku dielov motora, ktoré mám zlepené - blok (foto 1, 2), olejová vaňa (foto 3, 4), kryt olejového čerpadla (foto 5); rozvod motora (foto 6), zotrvačníková skriňa (foto 7-10); hlava valcov (foto 11, 12), kryt ventilov (foto 13, 14) a zostava týchto dielov s pomerovou euromincou (foto 15):
Poznámka na záver: Doteraz som lepil iba ťažké nákladiaky a celkom ma prekvapujú relatívne malé rozmery motora aj v modelovej podobe.