Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Moderátor: iconmaster
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
toto je strop
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Plast napatinovať ako keby to je z papiera, no i tak še dá
ale nie, klobúk dolu, neprestávam slintať
ale nie, klobúk dolu, neprestávam slintať
Armin is the best
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7433
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Ďakujem všetkým za príjemné reakcie!
Vďaka! Dvojeurovka je regulérna, žiadny resiznutý falzifikát
Brm-brm to robiť nebude, ale modelárovi to nie je zakázané
A správne robíš, lebo nemá
Fúha, to je veru dobrá otázka, lebo toto nijako neevidujem a rátať sa mi tiež nechce.
Podvozok má ziatiaľ okolo 60 častí (ktoré sa skladajú z rôzneho počtu dielov) a motor 42 (ešte tam chýbajú nejaké trubky a tak). Čo bolo zatiaľ odprezentované, vychádza na cca. 15 strán A4.
Musím ale doplniť, že môj- a dnešný strop. Čo teda znamená, že niekto iný môže tú latku posunúť aj vyššie už dnes alebo aj ja v budúcnosti.
Pokračujem prevodovkou, ktorej časti som zlepil ešte v priebehu apríla. Rozsahovo to nie je taký zložitý celok ako motor, diely vychádzajú na trochu viac než pol strany A4.
Ako je to bežné vo všetkých DAFoch, nevyrábajú vlastné prevodovky ale montujú ich od ZF. Toto konkrétne auto je vybavené manuálnou 9-rýchlostnou prevodovkou ZF Ecomid, typ 9S1110 DD s max. vstupným krútiacim momentom 1100 Nm a rozsahom prevodových rýchlostí 12,73-1,00.
Na svoje rozmery je tá prevodovka dosť členitá a komplexná - proste taká typicky nemecká Modelárovi to potom urobí vrásky na čele, ako to vôbec začať a napodobniť z papiera. Niektoré detaily z tých odliatkov som musel zjednodušiť, iné zas išli celkom dobre naznačiť použitím kúskov plastových tyčiek, bužíriek a pod. Prišla vhod aj kus sieťky proti komárom, ktorou sa dalo napodobniť mriežkovanú štruktúru na ľavom boku.
Na prvej fotke je "zvon" - teda príruba ktorou sa sprája prevodovka s motorom a kde je umiestnená spojka. Potom na ďalších fotkách je stredná, hlavná časť prevodovky (foto 2 a 3), kde sa nachádzajú prevody jednotlivých stupňov a potom zadná časť (foto 4 a 5) s planétovým prevodom a výstupom na kardan a prípadné pomocné pohony (PTO), ktoré ale tento nákladiak nemá.
V druhom riadku je možné vidieť kulisu prevodovky (foto 6 a 7), servovalec ovládania radenia (foto 8) a ďalšie detaily, ako spojkový valec či ramená a držiak, na ktoré sú pripojené lanká od radiacej páky (foto 9). Na poslednej fotke sú všetky diely prevodovky na kope pred montážou:
A tu je už možné vidieť zloženú prevodovku (niektoré časti zatiaľ provizórne, uvidím ešte, ako ich budem farbiť) a na poslednej fotku s motorom:
Zatiaľ to je všetko, čo mám. Aby som mal podvozok kompletne spracovaný, ešte by som potreboval nakresliť nejaké drobnosti a hlavne časti vzduchovej sústavy, do ktorých sa mi zvyčajne nechce.
developer10 napísal:Prosím Ťa Peťo kde si zohnal takú veľkú dvojeurovku? Veď tie detaily sú aj na M1:25 brutálne, rozložené to bola pecka ale takto... Bude to robiť aj brm brm? Paráda!
Vďaka! Dvojeurovka je regulérna, žiadny resiznutý falzifikát
Brm-brm to robiť nebude, ale modelárovi to nie je zakázané
Fito napísal:Nuda, neverím že tam má piesty.
A správne robíš, lebo nemá
martin1807 napísal:Koľko to má teraz dielov?
Fúha, to je veru dobrá otázka, lebo toto nijako neevidujem a rátať sa mi tiež nechce.
Podvozok má ziatiaľ okolo 60 častí (ktoré sa skladajú z rôzneho počtu dielov) a motor 42 (ešte tam chýbajú nejaké trubky a tak). Čo bolo zatiaľ odprezentované, vychádza na cca. 15 strán A4.
tom napísal:toto je strop
Musím ale doplniť, že môj- a dnešný strop. Čo teda znamená, že niekto iný môže tú latku posunúť aj vyššie už dnes alebo aj ja v budúcnosti.
Pokračujem prevodovkou, ktorej časti som zlepil ešte v priebehu apríla. Rozsahovo to nie je taký zložitý celok ako motor, diely vychádzajú na trochu viac než pol strany A4.
Ako je to bežné vo všetkých DAFoch, nevyrábajú vlastné prevodovky ale montujú ich od ZF. Toto konkrétne auto je vybavené manuálnou 9-rýchlostnou prevodovkou ZF Ecomid, typ 9S1110 DD s max. vstupným krútiacim momentom 1100 Nm a rozsahom prevodových rýchlostí 12,73-1,00.
Na svoje rozmery je tá prevodovka dosť členitá a komplexná - proste taká typicky nemecká Modelárovi to potom urobí vrásky na čele, ako to vôbec začať a napodobniť z papiera. Niektoré detaily z tých odliatkov som musel zjednodušiť, iné zas išli celkom dobre naznačiť použitím kúskov plastových tyčiek, bužíriek a pod. Prišla vhod aj kus sieťky proti komárom, ktorou sa dalo napodobniť mriežkovanú štruktúru na ľavom boku.
Na prvej fotke je "zvon" - teda príruba ktorou sa sprája prevodovka s motorom a kde je umiestnená spojka. Potom na ďalších fotkách je stredná, hlavná časť prevodovky (foto 2 a 3), kde sa nachádzajú prevody jednotlivých stupňov a potom zadná časť (foto 4 a 5) s planétovým prevodom a výstupom na kardan a prípadné pomocné pohony (PTO), ktoré ale tento nákladiak nemá.
V druhom riadku je možné vidieť kulisu prevodovky (foto 6 a 7), servovalec ovládania radenia (foto 8) a ďalšie detaily, ako spojkový valec či ramená a držiak, na ktoré sú pripojené lanká od radiacej páky (foto 9). Na poslednej fotke sú všetky diely prevodovky na kope pred montážou:
A tu je už možné vidieť zloženú prevodovku (niektoré časti zatiaľ provizórne, uvidím ešte, ako ich budem farbiť) a na poslednej fotku s motorom:
Zatiaľ to je všetko, čo mám. Aby som mal podvozok kompletne spracovaný, ešte by som potreboval nakresliť nejaké drobnosti a hlavne časti vzduchovej sústavy, do ktorých sa mi zvyčajne nechce.
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Pusti sa do nejakej veľkej lokomotívy... až to vyjde, bude to posledný model, ktorý kúpim, s istotou že ho budem lepiť až do smrti
A bude to vydané v troch 2 cm hrubých zošitoch, odhadom každý s 60timi stranami
Parádne kúsky robíš, klobúk dolu, aj keď idúce mimo môjho modelárskeho záujmu. Obdivuhodné.
A bude to vydané v troch 2 cm hrubých zošitoch, odhadom každý s 60timi stranami
Parádne kúsky robíš, klobúk dolu, aj keď idúce mimo môjho modelárskeho záujmu. Obdivuhodné.
"Celý problém ľudstva je v tom, že hlupáci a fanatici sú si vždy istí sami sebou, a múdri ľudia plní pochybností." - Bertrand Russell
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Na stole: London L.C.C. 106 (Occre), Kafemlejnek (A.Cupák)
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Peter, to je hodně luxusní práce
Tak nějak přestávám mít chuť lepit když to vidím poslední kousek co přilepím bude moje saňka
Tak nějak přestávám mít chuť lepit když to vidím poslední kousek co přilepím bude moje saňka
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Máš to super ale asi to prestanem sledovať bo strácam chuť do lepenia keď to vidím....
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Vaaav Tak toto je riadna precíznosť modelárstva. Veľmi dobre sa pozerá na tie fotky. Pre mňa je to motivujúce priučiť sa nové veci a zlepšovať. Obdivujem ako Ti to ide.
"Ži preto, aby si niečo dokázal.
Dokáž niečo, aby vedeli, že si žil."
Re: DAF LF 260 / iconmaster / 1:25
Ja by som mal jednu otázku. Prečo robíš prerušovanú čiaru a nie plnú? Síce pri prefarbovaní to nehrá asi žiadnu úlohu, ale pomáha ti to nejak?
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní