ak som raz pri multiprojekte tatríc hovoril o plnení si snov a cieľom, tak jedným nich je ripperovská séria vozidiel Hasičského záchranného sboru Správy železniční dopravní cesty. Štyri nádherné kúsky, z toho dve osemkolky



A u pár záberov z Ostravy, ktoré ma ešte viac utužili v mojej túžbe:
Takže poďme ku predstaveniu prvého z tejto série - technického vozu, ktorý je vyrobený zákazkovo na tento účel na základe vojenského ťahača.
Vojenský ťahač, ktorý konštrukčne vychádza z typu T-815 VVN 8x8. Pri prekonávaní ťažkého terénu je v priebehu jazdy možné meniť pretlak v pneumatikách. Má zabudované prídavné zariadenie na prácu so snehovým pluhom, s buldozérovou radlicou a na vyťahovanie je vybavený navíjacím zariadením. Navijak tvorí 85 metrov oceľového lana s priemerom 23,6 mm, ťažná sila je 117,7 kN. Ťahač je vybavený dvanásťvalcovým, preplňovaným, viacpalivovým, vzduchom chladeným motorom. Má štvordverovú kabínu, v jej strednej časti sú v protismere umiestnené ďalšie dve sedadlá, ktoré je možné rozložiť na provizórnu lôžkovú úpravu. Provizórne lôžko je možné zavesiť nad predné sedadlá. Rošt valníkovej plošiny je prispôsobený na upevnenie stálej záťaže potrebnej na ťahanie ťažkých prívesov. Armáda Českej republiky časť ťahačov T-815 VT zdedila po československej armáde. Zvyšok prevádzkovaných vozidiel tohto typu bol dokúpený v polovici deväťdesiatych rokov. Medzi rokmi 1995 až 1997 mali byť obstarané vozidlá T-815 VT za čiastku 345,5 miliónov Kč.
Prestavba vojenského automobilu na požiarny špeciál CAS32 - vozidlo zaradené u JSDH Hrušky.
Pôvodná nadstavba (valník) nahradená požiarnou nadstavbou, ktorá obsahovala nádrž na 8.200 l vody a 200 l penidla, dve skrine na vybavenie, vzadu umiestnený rýchlozásahový navijak s hadicou a ovládanie čerpadiel. Hore dve hlinkové debny na náradie, lafeta s nastaviteľným výkonom až 3.200 l/min, osvetľovací stožiar 2 x 1.000W a miesto na umiestnenie elektrocentrály.
Okrem nadstavby zostalo všetko zachované (navijak, kolesá...).
Ku aktuálnemu modelu, teda jeho predlohe, sa toho veľa nájsť nedá, a pri pátraní som sa zasekol na tom, že tam skrátka musím ísť pozrieť a stiahnuť so sebou aj ďalších autorov modelov, lebo oni sú asi zaťažení na osemkolky a špeciálne kúsky... Tak napríklad vyprošťovacia gigantická Scania VYA-91, nad ktorou slintala polovica skupiny o požiarnych vozidlách na fejkbúku, tak tá je práve tam... Ale o tom už bude iný príbeh, venujme sa teda prvému kúsku z tejto krásnej červenej ságy! Vidíme sa nabudúce! Trimce še!