TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Moderátor: iconmaster

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 38
Príspevky: 952
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa developer10 » 20 Nov 2023 11:40

Ahojte papierníci,

ak som raz pri multiprojekte tatríc hovoril o plnení si snov a cieľom, tak jedným nich je ripperovská séria vozidiel Hasičského záchranného sboru Správy železniční dopravní cesty. Štyri nádherné kúsky, z toho dve osemkolky :vicotry: :money: :girl: , jeden krajší ako druhý (až na povinnú jazdu v podobe podvalníka s iba pár kolieskami), na záver doplním ešte o čln MO-634, ktorý mierne farebne upravím do verzie blízkej tomu, čo sme našli v ostravskom záchrannom útvare. Inak by mali byť modely v pôvodnej verzii samozrejme so všetkými odporúčanými upgradami. Túto stavbu si idem hlavne užiť, takže ju budem striedať s minipidi betami, aby to čaro kvalitného dizajnu nevyprchalo ani u jedného autora, a možno to príležitostne preložím niečím iným, nech to nie je len o tatrovkách. Takže tu pár obrázkov zo stola a stránky autora, čo ma čaká:


A u pár záberov z Ostravy, ktoré ma ešte viac utužili v mojej túžbe:


Takže poďme ku predstaveniu prvého z tejto série - technického vozu, ktorý je vyrobený zákazkovo na tento účel na základe vojenského ťahača.
Vojenský ťahač, ktorý konštrukčne vychádza z typu T-815 VVN 8x8. Pri prekonávaní ťažkého terénu je v priebehu jazdy možné meniť pretlak v pneumatikách. Má zabudované prídavné zariadenie na prácu so snehovým pluhom, s buldozérovou radlicou a na vyťahovanie je vybavený navíjacím zariadením. Navijak tvorí 85 metrov oceľového lana s priemerom 23,6 mm, ťažná sila je 117,7 kN. Ťahač je vybavený dvanásťvalcovým, preplňovaným, viacpalivovým, vzduchom chladeným motorom. Má štvordverovú kabínu, v jej strednej časti sú v protismere umiestnené ďalšie dve sedadlá, ktoré je možné rozložiť na provizórnu lôžkovú úpravu. Provizórne lôžko je možné zavesiť nad predné sedadlá. Rošt valníkovej plošiny je prispôsobený na upevnenie stálej záťaže potrebnej na ťahanie ťažkých prívesov. Armáda Českej republiky časť ťahačov T-815 VT zdedila po československej armáde. Zvyšok prevádzkovaných vozidiel tohto typu bol dokúpený v polovici deväťdesiatych rokov. Medzi rokmi 1995 až 1997 mali byť obstarané vozidlá T-815 VT za čiastku 345,5 miliónov Kč.

Technické detaily

Názov: Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
Originálny názov: Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
Kategória: ťahač prívesov
Výrobca: Tatra n.p., Kopřivnice /
Obdobie výroby: DD.MM.198R-DD.MM.1997 (?)
Počet miest na sedenie: 1 + 5
Technické údaje:
Náhon: 8x8
Pohotovostná hmotnosť: 15700 kg
Užitočné zaťaženie: 10000 kg
Celková hmotnosť: 25700 kg
Prípojná hmotnosť: 70000 kg
Celková hmotnosť s prívesom/návesom: 95700 kg
Celková dĺžka: 9340 mm
Celková šírka: 2500 mm
Celková výška: 3650 mm
Svetlá výška: 410 mm
Rázvor: 1650 mm - 2970 mm - 1450 mm
Rozchod: 2044 mm - predné nápravy
1988 mm - zadné nápravy
Elektrický systém: napätie elektrickej siete: 24 V
ukostrený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 60 A
Pneumatiky: 15,00-21 TO3
Pohon:
Typ: Tatra T3-930-51
- vznetový, vidlicový, vzduchom chladený, preplňovaný
- počet valcov: 12
- vŕtanie: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem valcov: 19 000 cm3
- maximálny krútiaci moment: 1295 Nm pri 1400 ot/min
- maximálny výkon: 265 kW pri 2200 ot/min
Prevodovka: 5+1; radenie mechanické s pneumatickým posilňovačom, normálny a redukovaný chod
Spojka: jednolamelová s priemerom 420 mm s membránovou pružinou, ovládanie hydraulické so vzduchovým posilňovačom
Výkony:
Rýchlosť na ceste: 80 km/h
Rýchlosť v teréne: ? km/h
Spotreba paliva: 45 l/100 km
Jazdný dosah po ceste: 1000 km
Jazdný dosah v teréne: ? km
Prekonávanie prekážok:
Nájazdový uhol predný/zadný: 32° / 35°
Svah: 29 °
Bočný náklon: ? °
Prekročivosť: 2 m
Výstupnosť: 0,6 m
Brodivosť: 1,4 m

Zdroj foto a textu: Valka.cz


Prestavba vojenského automobilu na požiarny špeciál CAS32 - vozidlo zaradené u JSDH Hrušky.
Pôvodná nadstavba (valník) nahradená požiarnou nadstavbou, ktorá obsahovala nádrž na 8.200 l vody a 200 l penidla, dve skrine na vybavenie, vzadu umiestnený rýchlozásahový navijak s hadicou a ovládanie čerpadiel. Hore dve hlinkové debny na náradie, lafeta s nastaviteľným výkonom až 3.200 l/min, osvetľovací stožiar 2 x 1.000W a miesto na umiestnenie elektrocentrály.
Okrem nadstavby zostalo všetko zachované (navijak, kolesá...).


Ku aktuálnemu modelu, teda jeho predlohe, sa toho veľa nájsť nedá, a pri pátraní som sa zasekol na tom, že tam skrátka musím ísť pozrieť a stiahnuť so sebou aj ďalších autorov modelov, lebo oni sú asi zaťažení na osemkolky a špeciálne kúsky... Tak napríklad vyprošťovacia gigantická Scania VYA-91, nad ktorou slintala polovica skupiny o požiarnych vozidlách na fejkbúku, tak tá je práve tam... Ale o tom už bude iný príbeh, venujme sa teda prvému kúsku z tejto krásnej červenej ságy! Vidíme sa nabudúce! Trimce še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Nedávno zbúchaný tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a špatnokrásny K-MAX plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku

Užívateľov profilový obrázok
iconmaster | 35
Last man standing
Príspevky: 7353
Meno: Peter Jankovič
Bydlisko: Želiezovce
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa iconmaster » 20 Nov 2023 18:59

Akurát včera som na teba spomínal, reku či si nevyhorel po "Multiscale" projekte, lebo od Nitry si sa prezentoval iba v sekcii Minibox :P

Ale som rád, že to tak nie je a púšťaš sa do ďalšieho multi projektu! Držím teda palce a budem to rád sledovať :victory:

Užívateľov profilový obrázok
martin1807 | 29
2K+
Príspevky: 2505
Meno: Martin Bilý
Bydlisko: Medzilaborce/ Praha

Re: TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa martin1807 » 21 Nov 2023 00:37

:girl: :money: :money:
S výberom som samozrejme spokojný a model, ktorý si začal ako prvý sa mi tiež páči najviac. Budem ti to tu poctivo sledovať :victory: :still dreaming:
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080

Martin1807

Užívateľov profilový obrázok
tom | 28
Príspevky: 1290
Bydlisko: Prešov

Re: TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa tom » 21 Nov 2023 16:30

Super červený výber, budem sledovať a držim palce. :victory:

Užívateľov profilový obrázok
spider | 32
Príspevky: 930
Meno: Stano
Bydlisko: Trenčín

Re: TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa spider » 21 Nov 2023 16:31

Som zvedavý na ten VT-55A. Červený tak sme tu asi ešte nemali :wink:
...Consume less, create more...
Working on: Kraz 255b

Užívateľov profilový obrázok
developer10 | 38
Príspevky: 952
Meno: Peter
Bydlisko: Spišská Nová Ves
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA T815 TA 26 265 8x8.1R / Ripper-works / 1:32

Príspevokod užívateľa developer10 » 08 Dec 2023 01:22

Ďakujem pekne chalani, aj ja sa teším, aj keď po šiestich dňoch prípravných prác som stihol zbúchať akurát tak nosný rám :D

V úvodnom príspevku som zabudol uviesť počet dielov, tak tých je vyše 1600, pričom len tie na podlepenie sa vošli na päť aršikov kartónu. Brutál, takýmto tempom sa Spider dočká svojho tanku o dva roky…

Takže tu sú tie fotešky a nabudúce snáď už viac. Trimce še!

...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Nedávno zbúchaný tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a špatnokrásny K-MAX plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku

Návrat na "Automobily verejných služieb // Public Services' Vehicles"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný