Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Moderátor: iconmaster
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Tak ono to zas tolik papíru na tu rouru neybylo. Je pravda, že hmotnost se zvýší, ale nemyslím si, že by toto zvýšení mělo výrazny vliv na výsledný model.
Dodělal jsem z velké části podvozek a přidal drátek spojující přední disky.
Z výsledke podvozku jsme docela spokojen. Až vše pořádne proschne přijdou na řadu detaily a opravy chyb způsobených manipulací. Musím dolepit ulámané matky, natřít drát spojující přední disky, zaretušovat místa, kde došlo k otření barvy při manipulaci. Dále plánuji dodělat ještě několik detailů na převodovku. Nejhorší bylo udržet geometrii a konečně jsem pochopil, proč stavba začíná rámem a ne rovnou podvozkem.
Ještě chvilku budu dělat černé díly a potom konečně začnou žluto-hnědé součástky.
Dodělal jsem z velké části podvozek a přidal drátek spojující přední disky.
Z výsledke podvozku jsme docela spokojen. Až vše pořádne proschne přijdou na řadu detaily a opravy chyb způsobených manipulací. Musím dolepit ulámané matky, natřít drát spojující přední disky, zaretušovat místa, kde došlo k otření barvy při manipulaci. Dále plánuji dodělat ještě několik detailů na převodovku. Nejhorší bylo udržet geometrii a konečně jsem pochopil, proč stavba začíná rámem a ne rovnou podvozkem.
Ještě chvilku budu dělat černé díly a potom konečně začnou žluto-hnědé součástky.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
K dokončení podvozku mi chybí ještě několik detailů. Jedním z nich jsou torzní tyče. Zakoupil jsem několik profilů Evergreen, zejména pro výrobu žebříku a potrubí u cisterny. Použil jsem průměr 1,6 mm i na torzní tyče (v návodu je uvedne průměr 1,5 mm, ale myslím, že ta desetina není znatelný rozdíl). Nyní potřebuji chytit lepší odstín černé a tyče nabarvit.
Když sjem dokončil hrubou stavbu podvozku (stále se mi nepozdávala geometrie, tak jsem kousek musel rozlepit a znovu spojit), tak jsem se vrhl na připevnění již hotového rámu. Jak jsem již několikrát uvedl, jde po dlouhé době o první model a první komplexnější model, bohužel rám to odnesl asi nejvíce.
Retuš = hrůza, přesnost = hrůza, řez= hrůza
Rám jsme stavěl podle návodu již na začátku stavby a musím uznat, že nyní po slepení podvozku bych ho udělal již úplně jinak. Ono se to možná zkušeným modelářům nezdá, ale i malý trénink je opravdu znát. Asi největší chyba, kterou jsem u rámu děla byla při retuši. Nejdříve jsem díly slepil a následně retušovat, no není to dobré. A aby toho nebylo málo, tak nedávno jsem rám opravoval a vyklozl mi z ruky. Reflex je reflex, bohužel jsem ho chytil stehny a jednu stranu malinko zdeformoval, ale naštěstí to není skoro vidět.
Chytit odstín hnědé barvy bude opravdu oříšek, ale snad se zadaří.
Nyní mě čeká výroba tlakových nádob, musím říct, že z vrchlíků má opravdu respekt. Dále dodělat poslední doplňky k podvozku. Místy je retuš odřená, ale to je zejména důsledkem manipulace, takže musím opravit i tyto hrany.
Když sjem dokončil hrubou stavbu podvozku (stále se mi nepozdávala geometrie, tak jsem kousek musel rozlepit a znovu spojit), tak jsem se vrhl na připevnění již hotového rámu. Jak jsem již několikrát uvedl, jde po dlouhé době o první model a první komplexnější model, bohužel rám to odnesl asi nejvíce.
Retuš = hrůza, přesnost = hrůza, řez= hrůza
Rám jsme stavěl podle návodu již na začátku stavby a musím uznat, že nyní po slepení podvozku bych ho udělal již úplně jinak. Ono se to možná zkušeným modelářům nezdá, ale i malý trénink je opravdu znát. Asi největší chyba, kterou jsem u rámu děla byla při retuši. Nejdříve jsem díly slepil a následně retušovat, no není to dobré. A aby toho nebylo málo, tak nedávno jsem rám opravoval a vyklozl mi z ruky. Reflex je reflex, bohužel jsem ho chytil stehny a jednu stranu malinko zdeformoval, ale naštěstí to není skoro vidět.
Chytit odstín hnědé barvy bude opravdu oříšek, ale snad se zadaří.
Nyní mě čeká výroba tlakových nádob, musím říct, že z vrchlíků má opravdu respekt. Dále dodělat poslední doplňky k podvozku. Místy je retuš odřená, ale to je zejména důsledkem manipulace, takže musím opravit i tyto hrany.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Tak jsem po delší době opět pokročil ve stavbě Tatrovky.
Sestavil jsem přední blatníky a připravil jsem si "tyčinky" na uchycení blatníků k rámu. Blatníky jsou zatím pouze nasunuty. Na pravém blatníku ještě chybí dodělat několik nádobek. Blatníky přilepím napevno a přidám tyto detaily až ev chvíli, kdy budu dělat zadní konstrukci a kabinu. Nerad bych je přilepil v jiném úhlu, než v jakém budou potřeba. Při lepení blatníků nenastal žádný problém, vše šlo přesně podle návodu.
kromě blatníku jsou přidělané také přední schůdky pro řidiče a spolujezdce. Zde šlo také lepení bez problémů. Jestli jsem nikde neudělal chybu, tak je opačné označení dílků potřebných pro lepení schůdků. Dílky 9kR a 9mR po naohýbání sedí na levou stranu rámu (předpokládám, že strany se určují podle směru jízdy - u řidiče L) a dílky 9kL a 9mL zase na druhou stranu.
Blatníky je třeba ještě zaretušovat.
Jako další je podle návodu na řadě motor. Zatím jsme sestavil tělo motoru (dílky s číslem 11). Při lepení nenastal žádný problém, vše přesně sedí a dobře se lepí. Na zkoušku ej umístěna osička o průměru 1,5 mm. Písty přijdou ještě přemalovat, aby zde nebyla oranžová barva.
Nyní je potřeba dodělat motor, výfuk a vše usadit do rámu.
Sestavil jsem přední blatníky a připravil jsem si "tyčinky" na uchycení blatníků k rámu. Blatníky jsou zatím pouze nasunuty. Na pravém blatníku ještě chybí dodělat několik nádobek. Blatníky přilepím napevno a přidám tyto detaily až ev chvíli, kdy budu dělat zadní konstrukci a kabinu. Nerad bych je přilepil v jiném úhlu, než v jakém budou potřeba. Při lepení blatníků nenastal žádný problém, vše šlo přesně podle návodu.
kromě blatníku jsou přidělané také přední schůdky pro řidiče a spolujezdce. Zde šlo také lepení bez problémů. Jestli jsem nikde neudělal chybu, tak je opačné označení dílků potřebných pro lepení schůdků. Dílky 9kR a 9mR po naohýbání sedí na levou stranu rámu (předpokládám, že strany se určují podle směru jízdy - u řidiče L) a dílky 9kL a 9mL zase na druhou stranu.
Blatníky je třeba ještě zaretušovat.
Jako další je podle návodu na řadě motor. Zatím jsme sestavil tělo motoru (dílky s číslem 11). Při lepení nenastal žádný problém, vše přesně sedí a dobře se lepí. Na zkoušku ej umístěna osička o průměru 1,5 mm. Písty přijdou ještě přemalovat, aby zde nebyla oranžová barva.
Nyní je potřeba dodělat motor, výfuk a vše usadit do rámu.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
- Štefan Húska | 42
- 2K+
- Príspevky: 2624
- Meno: Štefan Húska
- Bydlisko: Saalbach Österreich
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Pekná čistá práca len tak ďalej
Keď je model hotový, môžete ho postúpať :#)
Musím lepiť kým mám slinu
Musím lepiť kým mám slinu
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Ano,ano aj mne sa velmi paci,len tak dalej.......
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Děkuji, kladné ohlasy vždy dodají energii do další práce
Výrobou výfukového potrubí jsem dokončil celý motor a umístil motor do rámu.
Už od začátku jsem věděl, že výfukové potrubí (díl 14i) určitě budu chtít vyměnit za něco reálnějšího, než je papírový proužek. Protože na nástavbě cisterny bude mnoho doplňků, které jsou vyráběny z "drátů" (schody, potrubí) tak jsem si chtěl vyzkoušet pravá na výfukovém potrubí práci s profily Evergreen, které plánuji použít na celém modelu.
Profily se dobře dají řezat (odlamovacím nožem), následně nad svíčkou je lze velmi jednoduše ohnout a k lepením jsem používal vteřinové lepidlo. S lepením byl asi největší problém. U schůdků, které budou hned na očích budu muset lépe profily brousit, aby při lepení šla plocha na plochu a nevznikala mezera. Po slepení výsledného tvaru potrubí jsem ho celé nastříkal základní šedou barvou.
Výsledná barvená úprava potrubí je provedena tmavě šedou barvou, následně pomocí laku na vlasy je připevněna sůl a celý díl je nastříkán hnědou barvou. Po kompletním uschnutí hnědé barvy je odlámána sůl a vytvořen opotřebovaný efekt. Lepené spoje jsou velmi křehké.
Motor je následně dokončena a vlepen do základního rámu. Motor se lepil dobře. Nyní je potřeba dodělat zbytek výfuku, nádrže a další detaily k dokončení motoru a podvozku.
Výrobou výfukového potrubí jsem dokončil celý motor a umístil motor do rámu.
Už od začátku jsem věděl, že výfukové potrubí (díl 14i) určitě budu chtít vyměnit za něco reálnějšího, než je papírový proužek. Protože na nástavbě cisterny bude mnoho doplňků, které jsou vyráběny z "drátů" (schody, potrubí) tak jsem si chtěl vyzkoušet pravá na výfukovém potrubí práci s profily Evergreen, které plánuji použít na celém modelu.
Profily se dobře dají řezat (odlamovacím nožem), následně nad svíčkou je lze velmi jednoduše ohnout a k lepením jsem používal vteřinové lepidlo. S lepením byl asi největší problém. U schůdků, které budou hned na očích budu muset lépe profily brousit, aby při lepení šla plocha na plochu a nevznikala mezera. Po slepení výsledného tvaru potrubí jsem ho celé nastříkal základní šedou barvou.
Výsledná barvená úprava potrubí je provedena tmavě šedou barvou, následně pomocí laku na vlasy je připevněna sůl a celý díl je nastříkán hnědou barvou. Po kompletním uschnutí hnědé barvy je odlámána sůl a vytvořen opotřebovaný efekt. Lepené spoje jsou velmi křehké.
Motor je následně dokončena a vlepen do základního rámu. Motor se lepil dobře. Nyní je potřeba dodělat zbytek výfuku, nádrže a další detaily k dokončení motoru a podvozku.
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Mas to pekne rozbehnute, cista praca
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Tak přidám zase něco málo z postupu.
Nejdříve jsem udělal výfuk. Použil jsem papírový originál + profily evergreen. Po nástřiku zákldovkou následovat nástřik stříbrnou barvou. Výfuk se lepil dobře a vše dobře pasuje. Následovala příprava nádrže. Na první fotografii pouze provizorně umístěná na podvozku, abych si ověřil rozměry.
Další velmi obtížný krok bylo čelo nádrže. Zatím mám pouze jedno. Musím říci, že z toho mám rozpačitý pocit. Bylo to zatím to nejsložitější co jsem z papíru dělal, ale šlo to určitě zvládnout lépe
Z normálního pohledu (1m od modelu) to vypadá uspokojivě - z obou stran i přesně navazují hnědé pruhy a části. Když jde člověk blíže, tak by to nejraději vzal a přiložil tím. Snad se mi zadní čelo povede lépe. Přední čelo je takové nepravidelné a trochu více pomuchlané (3x jsem to přelepoval)
Nyní už je jasné, že do cisterny se dlouho pouštět nebudu...
Nejdříve jsem udělal výfuk. Použil jsem papírový originál + profily evergreen. Po nástřiku zákldovkou následovat nástřik stříbrnou barvou. Výfuk se lepil dobře a vše dobře pasuje. Následovala příprava nádrže. Na první fotografii pouze provizorně umístěná na podvozku, abych si ověřil rozměry.
Další velmi obtížný krok bylo čelo nádrže. Zatím mám pouze jedno. Musím říci, že z toho mám rozpačitý pocit. Bylo to zatím to nejsložitější co jsem z papíru dělal, ale šlo to určitě zvládnout lépe
Z normálního pohledu (1m od modelu) to vypadá uspokojivě - z obou stran i přesně navazují hnědé pruhy a části. Když jde člověk blíže, tak by to nejraději vzal a přiložil tím. Snad se mi zadní čelo povede lépe. Přední čelo je takové nepravidelné a trochu více pomuchlané (3x jsem to přelepoval)
Nyní už je jasné, že do cisterny se dlouho pouštět nebudu...
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
v čom bol problém s lepením čela? ak by si si mohol zohnať tvarovátko (tyčku na guľke, alebo aspoň oblý koniec rúčky štetca), môžeš skúsiť tie "lupene" najprv vaľkať na gume, aby sa ti to zaoblilo a lepšie sa lepilo na tupo, potom to ešte cez spoj prejsť tým zaobleným, aby si mal hrany pekne zarovno a hlavne to skús robiť pomaly, času máš dosť
držím palce, nech sa darí
držím palce, nech sa darí
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Problém byl hlavně v tom, že se mi nedařilo dostat ten správný tvar.
Už se těším na víkend, až vyzkouším zadní čelo. Ze začátku se mi nechtělo ani pokračovat, ale s odstupem času to beru jako výzvu a chci se pokusit o co nejlepší výsledek. Zrovna před chvilkou mi PPL přivezla pomůcku, kterou na čelo yvužiji.
https://e441.ecdn.cz/img/big/982.jpg
Už se těším na víkend, až vyzkouším zadní čelo. Ze začátku se mi nechtělo ani pokračovat, ale s odstupem času to beru jako výzvu a chci se pokusit o co nejlepší výsledek. Zrovna před chvilkou mi PPL přivezla pomůcku, kterou na čelo yvužiji.
https://e441.ecdn.cz/img/big/982.jpg
Aktuálně na stole: Tatra 815 - CAS11 /RW/ 1:32
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných