Odkedy som dokončil môj prvý development na Citroene HY som sa pohrával s myšlienkou preformátovať a vyšperkovať nejaký iný menší model, a odkedy som sa viac priklonil ku mierke 1:43 (začala to Praga AN a pokračovalo Bisonom, ktorý tu ešte furt nie je zavesený a ďalej ďalšími šiestimi peknými skladačkami) tak aj so zmenou mierky ku tejto hranici to bolo prijateľnejšie, veď oči mám ešte dobré a prsty ako-tak poslúchajú, a nezaberie to toľko miesta na polici.. Behom posledných mesiacov som naďabil na jeden celkom neokukaný modelík od PMHT, ktorý je voľne dostupný tu, a keďže jeho spracovanie je také škatulkové, všelijaké a nijaké, čom by som sa s tým trošku nepohral a nepotrénoval a neinovoval a nedevelopoval a... nepustil doňho. Navyše zapadá do môjho plánu podkladať čo najviac modelov z knihy o hasičských autách, ktorú si malý tak rád číta a vyberá, čo mám zohnať a postaviť.
Čosi v krátkosti ku zaujímavej predlohe: Obrnený transportér OT-64 SKOT (skr. Stredný Kolesový Obrnený Transportér, resp. poľsky Średni Kołowy Opancerzony Transporter) bol spoločný česko-slovensko-poľský projekt obojživelného kolesového obrneného transportéru, ktorý patril v čase svojho vzniku ku svetovej špičke. Stroje boli používané predovšetkým počas studenej vojny. Prvá práca na vývoji začala v roku 1959. Nové vozidlo malo byť ekvivalentom sovietskeho BTR-60. V tomto roku bol postavený prvý prototyp ktorý dostal názov SKOT. Prvá skúšobná séria bola vyrobená v roku 1961 a do armád obidvoch spolupracujúcich štátov bol stroj zaradený roku 1964. Výroba prebiehala v Poľsku, mnohé súčiastky (napr. motor Tatra, prevodovka Praga a podvozok) bola dodávané z Česko-Slovenska. Postupné vyradzovanie strojov zo záloh armád ČR a SR viedlo ku ich početným prestavbám pre osobitné určenia niektorých zložiek Ministerstva vnútra, najmä HaZZ. Miestne určenie pre hasičskú techniku bolo pre prevoz osôb (1+1) a techniky na hasenie požiarov vo veľmi ťažko dostupnom teréne s vysokým rizikom ohrozenia zdravia osôb, načo sa táto obrnená obojživelná technika výnimočne hodí.
Základná charakteristika:
Posádka 2+10 (podľa verzie)
Dĺžka 7,45 m
Šírka 2,5 m
Výška 2,7 m
Hmotnosť 13 000 kg (verzia ZDRAV kvôli chýbajúcej veži o 400kg menej)
Pohon a pohyb:
Pohon 12-valcový Diesel Tatra T-928-14 132 kW (180 k)
Odpruženie vinuté valcové pružiny
Max. rýchlosť 100 km/h na ceste
10 km/h na vode
Pomer výkon/hmotnosť 13,846 k/tona
Dojazd 740 km (na ceste)
Tento modelík je v origináli celkom easy v mierke 1:72, oproti predlohe z knihy (prestavaný OT-64-ZDRAV) je to verzia 64A upravená pre SDH Káraný, a teda ostala zachovaná veža (zmenil sa len účel dela) a nemá tie smiešne kukadlá ako verzia zo Štósu. Nebude to až taká úplná čistostavba ako je u mňa zvykom, keďže model je vytlačený na kvalitnom laseri, budem papier po naryhovaní impregnovať lakom a neobídem ani bombírovanie kolies, takže určite sa dotknem aj štetca o niečo viac ako pri bežnej retuši... Plášť sa budem snažiť čo najviac modelovať, preto je na fotke vidieť trochu viac výtlačkov, keby sa niečo pokazilo
No a s kolieskami to bude tiež veselé, preto začnem nimi. Pekne som si krasorisom úhľadne načrtol koľko čoho budem potrebovať:
Už podľa nákresu to vyzerá na piplačku, a to ešte si idem robiť aj vlastné dezény, tak držte prsty, nech to tu zachvíľku nezmažem Trimce še!