Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Moderátor: iconmaster
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2540
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Ahoj chlapi.
Určite už väčšina z vás zaregistrovala novinku od Ripper Works. Tentokrát to nie je tatra ale Praga S5T-3 SV-1.
Ani neviete ako som sa tešil, kedy konečne budem môcť odprezentovať túto stavbu. Ako je o mne známe, Ripperov som už "pár" zlepil a tento štýl mi sedí. No dovolím si tvrdiť, že práve tento model bol jeden z najzaujímavejších modelov od Rippera, aké som lepil. Aj preto ma stavba mimoriadne bavila.
Niečo o predlohe:
Iba pár vlastných slov o predlohe. Nejedná sa o obyčajnú fekálnu cisternu, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Na svoju dobu je to mimoriadne vyspelé vozidlo. Vozidlo predstavovať nebudem. Podvozok je klasická konštrukcia Pragy S5T so zadnou hnacou nápravou. Motor je zase motor T912-3 od tatry.
Pod kapotou sa okrem motora nachádza vodné čerpadlo, výveva a ďalšia prídavná prevodovka na rozvody čerpadiel. Cisterna samotná je rozdelená do dvoch častí. V jednej časti je voda, ktorá je napojená jak na čerpadlo, tak na naviják vody s hadicou na ľavej strane vozidla. Druhá časť je určená na kal a táto časť je prepojená s vývevou, a so sacím ramenom. Sacie rameno má ponor do 4,5 metra pod povrch. Okrem ramena môže byť kal odsávaný aj pomocou hadice pripojenej k zadnému ventilu.Na pravej strane je aj malý žeriav, ktorý slúži na zdvíhanie kanálových poklopov. Cisterna je sklopná a zadné čelo je taktiež otváracie hydraulicky.
No a teraz už sa presunieme k stavbe samotnej.
Stavbu som začal motorom.
Ako som spomínal jedná sa o motor Tatra 912-3. Je to vlastne "polovica" motora z tatry 111. Tu si myslím,že nie je potrebný ďalší komentár, návodné kresby sú dostačujúce a motor je detailne spracovaný.
Podvozok:
Jedna z vecí, ktoré sa mi na tomto modely páčia je aj fakt, že podvozok je vo farbe vozidla a nie šedý. Takto vynikne nejeden detail viac ako na šedom podvozku. Odpruženie je riešené listovými perami. Ako som spomenul vyššie hnacia je zadná náprava.
Do rámu som vložil motor. Motor nie je usadený v robine, ale smerom dozadu motor padá.
Čerpadlá a potrubia:
Tu začala tá zaujímavejšia časť. Prídavné čerpadlo, výveva, prevodovka, ktoré sú umiestnené pred motorom pod kapotou.
No a ďalej to bolo o potrubiach. Je ich dosť. Majú rôzne priemery, rôzne tvary a celkovo je to zdĺhavá robota. Ale výsledok stojí zato. Od vývevy smerujú dve potrubia k štvorcestnému ventilu, od vodného čerpadla k navijáku na hadicu, dve potrubia idú až dozadu na blatníky a jeden vývod je dopredu pod nárazník. Už si to presne nepamätám, ale všetko je podrobne popísané v návode. V tejto časti som lepil aj zadné blatníky a auto začalo dostávať prvé tvary.
Kolesá:
Zlepil som kolesá a auto bolo autom.
Určite už väčšina z vás zaregistrovala novinku od Ripper Works. Tentokrát to nie je tatra ale Praga S5T-3 SV-1.
Ani neviete ako som sa tešil, kedy konečne budem môcť odprezentovať túto stavbu. Ako je o mne známe, Ripperov som už "pár" zlepil a tento štýl mi sedí. No dovolím si tvrdiť, že práve tento model bol jeden z najzaujímavejších modelov od Rippera, aké som lepil. Aj preto ma stavba mimoriadne bavila.
Niečo o predlohe:
Iba pár vlastných slov o predlohe. Nejedná sa o obyčajnú fekálnu cisternu, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Na svoju dobu je to mimoriadne vyspelé vozidlo. Vozidlo predstavovať nebudem. Podvozok je klasická konštrukcia Pragy S5T so zadnou hnacou nápravou. Motor je zase motor T912-3 od tatry.
Pod kapotou sa okrem motora nachádza vodné čerpadlo, výveva a ďalšia prídavná prevodovka na rozvody čerpadiel. Cisterna samotná je rozdelená do dvoch častí. V jednej časti je voda, ktorá je napojená jak na čerpadlo, tak na naviják vody s hadicou na ľavej strane vozidla. Druhá časť je určená na kal a táto časť je prepojená s vývevou, a so sacím ramenom. Sacie rameno má ponor do 4,5 metra pod povrch. Okrem ramena môže byť kal odsávaný aj pomocou hadice pripojenej k zadnému ventilu.Na pravej strane je aj malý žeriav, ktorý slúži na zdvíhanie kanálových poklopov. Cisterna je sklopná a zadné čelo je taktiež otváracie hydraulicky.
No a teraz už sa presunieme k stavbe samotnej.
Stavbu som začal motorom.
Ako som spomínal jedná sa o motor Tatra 912-3. Je to vlastne "polovica" motora z tatry 111. Tu si myslím,že nie je potrebný ďalší komentár, návodné kresby sú dostačujúce a motor je detailne spracovaný.
Podvozok:
Jedna z vecí, ktoré sa mi na tomto modely páčia je aj fakt, že podvozok je vo farbe vozidla a nie šedý. Takto vynikne nejeden detail viac ako na šedom podvozku. Odpruženie je riešené listovými perami. Ako som spomenul vyššie hnacia je zadná náprava.
Do rámu som vložil motor. Motor nie je usadený v robine, ale smerom dozadu motor padá.
Čerpadlá a potrubia:
Tu začala tá zaujímavejšia časť. Prídavné čerpadlo, výveva, prevodovka, ktoré sú umiestnené pred motorom pod kapotou.
No a ďalej to bolo o potrubiach. Je ich dosť. Majú rôzne priemery, rôzne tvary a celkovo je to zdĺhavá robota. Ale výsledok stojí zato. Od vývevy smerujú dve potrubia k štvorcestnému ventilu, od vodného čerpadla k navijáku na hadicu, dve potrubia idú až dozadu na blatníky a jeden vývod je dopredu pod nárazník. Už si to presne nepamätám, ale všetko je podrobne popísané v návode. V tejto časti som lepil aj zadné blatníky a auto začalo dostávať prvé tvary.
Kolesá:
Zlepil som kolesá a auto bolo autom.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- martin1807 | 29
- 2K+
- Príspevky: 2540
- Meno: Martin Bilý
- Bydlisko: Medzilaborce/ Praha
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Nárazník a blatníky:
ďalej som sa pustil do detailov, ktoré sú na tomto vozidle snáď najvýraznejšie. Predný nárazník má jednoduchú konštrukciu a nenatrafil som tam na problém. Čo sa blatníkov týka, vymyslel som si menší zlepšovák. Po vyrezaní a zaretušovaní som riešil, ako dosiahnuť ideálny tvar jak pre samotné zahnutie blatníky tak hlavne pre bočnú hranu. Riešenie je jednoduchšie ako by sa zdalo Použil som fľaštičku z malého herkulesa. jednak ten priemer je tak akurát a herkules je v spodnej časti zaoblený tak, že so pekne stačilo na vytvarovanie bočnej hrany. Čo sa týka zaoblenie predného lemu na maske, tak pri tejto S5T je to o niečo jednoduchšie ako v prípade valníka. Pri valníku je tento diel v celku sa preto sa aj horšie tvaruje. Tu je stredná časť masky vysunutá kvôli vybaveniu pred motorom a preto je jednoduchšia aj maska.
Kabína a kapota:
Čo napísať ku kabíne. Po vydaní valníku dosť kontroverzná téma a nie každému sa páči. No ja si dovolím tvrdiť, že tvarovo je vierohodná a konštrukčne zvládnutelná. Po tom, ako som lepil kabínu na alfa stavbe na valníku, sa mi táto lepila už o niečo lepšie a myslím si, že s ďalšou to bude opäť lepšie. A to som ešte nelepil túto kabínu z ofsetu, kde by to malo byť ešte jednoduchšie ako v prípade laserovej bety Na kapote je spodná hrana čierna ( imitácia tesnenia, preto sa môže zdať, že na blatníky nedosadá správne, ale sedí tak ako má.
Nástavba:
Samotná cisterna opäť nie je iba obyčajná bandaska. Na cisterne je hromada vývodov a potrubí. Ja som na znázornenie vodoznakov použil priesvitnú bužírku príslušného priemeru. Cisterna je sklopná, zadné čelo otvárateľné a rameno funkčné.
Hotovo:
No a tu už máme finálne fotky vozidla, ktoré môžete vidieť aj na obálke.
A čo povedať na záver? Väčšinu som popísal vyššie. Ako som spomenul na začiatku, tento model považujem za jeden z najzaujímavejších predloh, aké som kedy lepil. Som veľmi rád, že za prvé dva dni od vydania som videl hromadu pozitívnych ohlasov na tento model. Veľmi ma to teší a svojím spôsobom motivuje do ďalšej práce. Myslím si, že pozitívne ohlasy tešia rovnako tak aj autora.
Stavba samotná prebiehala na jar 2021 zhruba dva a pol mesiaca. Dúfam, že tento report pomôže ďalším staviteľom. Vidíme sa pri ďalších stavbách.
ďalej som sa pustil do detailov, ktoré sú na tomto vozidle snáď najvýraznejšie. Predný nárazník má jednoduchú konštrukciu a nenatrafil som tam na problém. Čo sa blatníkov týka, vymyslel som si menší zlepšovák. Po vyrezaní a zaretušovaní som riešil, ako dosiahnuť ideálny tvar jak pre samotné zahnutie blatníky tak hlavne pre bočnú hranu. Riešenie je jednoduchšie ako by sa zdalo Použil som fľaštičku z malého herkulesa. jednak ten priemer je tak akurát a herkules je v spodnej časti zaoblený tak, že so pekne stačilo na vytvarovanie bočnej hrany. Čo sa týka zaoblenie predného lemu na maske, tak pri tejto S5T je to o niečo jednoduchšie ako v prípade valníka. Pri valníku je tento diel v celku sa preto sa aj horšie tvaruje. Tu je stredná časť masky vysunutá kvôli vybaveniu pred motorom a preto je jednoduchšia aj maska.
Kabína a kapota:
Čo napísať ku kabíne. Po vydaní valníku dosť kontroverzná téma a nie každému sa páči. No ja si dovolím tvrdiť, že tvarovo je vierohodná a konštrukčne zvládnutelná. Po tom, ako som lepil kabínu na alfa stavbe na valníku, sa mi táto lepila už o niečo lepšie a myslím si, že s ďalšou to bude opäť lepšie. A to som ešte nelepil túto kabínu z ofsetu, kde by to malo byť ešte jednoduchšie ako v prípade laserovej bety Na kapote je spodná hrana čierna ( imitácia tesnenia, preto sa môže zdať, že na blatníky nedosadá správne, ale sedí tak ako má.
Nástavba:
Samotná cisterna opäť nie je iba obyčajná bandaska. Na cisterne je hromada vývodov a potrubí. Ja som na znázornenie vodoznakov použil priesvitnú bužírku príslušného priemeru. Cisterna je sklopná, zadné čelo otvárateľné a rameno funkčné.
Hotovo:
No a tu už máme finálne fotky vozidla, ktoré môžete vidieť aj na obálke.
A čo povedať na záver? Väčšinu som popísal vyššie. Ako som spomenul na začiatku, tento model považujem za jeden z najzaujímavejších predloh, aké som kedy lepil. Som veľmi rád, že za prvé dva dni od vydania som videl hromadu pozitívnych ohlasov na tento model. Veľmi ma to teší a svojím spôsobom motivuje do ďalšej práce. Myslím si, že pozitívne ohlasy tešia rovnako tak aj autora.
Stavba samotná prebiehala na jar 2021 zhruba dva a pol mesiaca. Dúfam, že tento report pomôže ďalším staviteľom. Vidíme sa pri ďalších stavbách.
Na stole: Tatra 815 Dakar 86, Tatra 148 AM-368
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
Naposledy dokončené: Praga S5T-2 3S + Praga S5T-3 3S, Tatra 815 Agro + Tatra 148 Agro, Praga V3S AD 080
Martin1807
- iconmaster | 35
- Last man standing
- Príspevky: 7431
- Meno: Peter Jankovič
- Bydlisko: Želiezovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Paráda Maťo, popasoval si sa s tým výborne
Niektorý deň ti tu vyčítali, že si neurobil 3D výfukové zvody na Tatrovku, no keď sa pozriem na hromadu potrubárčiny, čo si tu musel zvládnuť, tak ťa už celkom chápem
Súhlasím, že tvarovo je tá kabína v poriadku. Jediné, čo nie úplne chápem, je tá "ofina" nad čelným sklom. Teda že či to bolo naozaj nutné deliť na také úzke cípiky, alebo by mohli byť kľudne aj širšie a menej. Podľa tvaru tej časti mne to nepríde byť ako nutnosť..
Niektorý deň ti tu vyčítali, že si neurobil 3D výfukové zvody na Tatrovku, no keď sa pozriem na hromadu potrubárčiny, čo si tu musel zvládnuť, tak ťa už celkom chápem
martin1807 napísal:Po vydaní valníku dosť kontroverzná téma a nie každému sa páči. No ja si dovolím tvrdiť, že tvarovo je vierohodná a konštrukčne zvládnutelná.
Súhlasím, že tvarovo je tá kabína v poriadku. Jediné, čo nie úplne chápem, je tá "ofina" nad čelným sklom. Teda že či to bolo naozaj nutné deliť na také úzke cípiky, alebo by mohli byť kľudne aj širšie a menej. Podľa tvaru tej časti mne to nepríde byť ako nutnosť..
- developer10 | 38
- Príspevky: 997
- Meno: Peter
- Bydlisko: Spišská Nová Ves
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Ahoj Maťo!
Model je špicový a tvoja práca na ňom ešte viac!
Podľa mňa je espeťka najkrajšia nosatá “oblina” čo sa u nás produkovala, škoda že sa nerobila v hasičskej verzii (a ak náhodou áno tak ju chcem!)
Super práca! Trim še!
Model je špicový a tvoja práca na ňom ešte viac!
Podľa mňa je espeťka najkrajšia nosatá “oblina” čo sa u nás produkovala, škoda že sa nerobila v hasičskej verzii (a ak náhodou áno tak ju chcem!)
Super práca! Trim še!
...po 20 rokoch naspäť v papieri, hlavne hasiči :) ...ale niečo som už aj porobil, aha TU
Nedávno zbúchaný tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a špatnokrásny K-MAX plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Nedávno zbúchaný tento multiprojekt Tatry 148 CAS-32 a špatnokrásny K-MAX plus kopa minimodelov, veď čekni tú galérku
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Ta ty šaleny si. Ja idem pozrieť že zaujímavé vlákno, že budem sledovať, lebo sa mi páči ako sa neustále zlepšuješ a navyše zaujímavá a neokukaná predloha....A ty takto hneď takto šokantne tu bachneš hotové fotky a navyše to máš excelentné. No ta gratulujem k dokončeniu.
Hotovo: M4A3 Sherman GPM, Brabham BT26 Forum Team
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
Na Stole: Dragon Wagon GPM
Pod stolom: SdKfz 251, Mordin Solus (Mass Effect 2)
Zrusene: Skoda Roomster
- petopato | 52
- 11 násobný gulášmajster!
- Príspevky: 4356
- Meno: Peter Židuliak
- Bydlisko: Šahy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Krásna predloha, excelentne zlepená!
Chce aj toto, tak ako všetko nové čo uvidím, ale tie obliny by som nedal, takže to pôjde do archívu medzi ostatné nedotknuteľné modely...
Chce aj toto, tak ako všetko nové čo uvidím, ale tie obliny by som nedal, takže to pôjde do archívu medzi ostatné nedotknuteľné modely...
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Parádny oku lahodiaci kúsok a perfektne zlepený...
Super, asi si ho kúpim...
Super, asi si ho kúpim...
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Za mňa jednoznačne doteraz tvoj najlepší model . Neviem na akej gramáži si mal vytlačený testovací model, ale ak na rovnakej ako sú následne vydávané modely, tak klobúk dole, mne ten papier príde fakt príliš silný
Live hard, ride easy.
Re: Praga S5T-3 SV-1 / Ripper Works / 1:32 / BETATEST
Tvoj progres je výborný.. nie je to moja šálka kávy, ale predloha aj samotný model super..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní