
A dnes ma Sony inšpiroval, aby som konečne založil toto vlákno. Budem rád, keď sa podelíte o vaše nápady a takisto verím, že aj pre ostatných to bude dobrá inšpirácia. Asi nikto z nás neopravuje tie modely rád a prevencia je najlepší spôsob, aby naše modely prežili cesty na súťaže.
Tak začnem nejakými osvedčenými spôsobmi.
1. Balenie ťahača Volvo FM12
Je to krabica s ideálnymi rozmermi pre model. Vyrobil som do nej takú "platformu", na ktorom je umiestnený kamión. Je podopretý polystyrénovými blokmi pod prednou nápravou a medzi kolesami zadnej dvojnápravy. To druhé zaistí, aby sa posúval vpred a vzad, slúži to teda aj ako nejaký klin. Celú platfomu sa tá vytiahnúť z krabice pomocou kartónových držadiel. Aby model "neskákal" v krabici a zároveň aby bol istený aj v príade prevrátenia krabice, je zhora zaistený ďalšími polystyrénovými blokmi - jedna na točnici a druhá nad kabínou.
2. Balenie návesu Benalu Optiliner
Celé balenie konštrukčne sa podobá na to predošlé, akurát som to trochu vylepšil a prispôsobil iným tvarom. Samotnú krabicu som musel vyrobiť, keďže som nenašiel nič vhodné na tie rozmery. Náves je umiestnený na podobnej platforme, ako Volvo. Pre kolesá som opäť vytvoril z polystyrénových hranolčekov také válovy, do ktorých zapadnú kolesá a zároveň som pridal aj do bokov, aby sa to neposúvalo v priečnom smere. Pod točňou je podpera z kartónu, do ktorého zapadá rám a aj tento zaistí proti priečnému posuvu. Urobil som výrezy a tak sa dajú schovať pod náves aj fejkové hydraulické piesty. Zhora je náves zaistený polystyrénovými tvarovými blokmi, ktoré sa nasúvajú na predné a zadné čelo.
3. Balenie pre plastové dopravné lietadlá
A350-ka je už celkom veľký kus a ako vhodnú krabicu som mu doniesol od 24" monitoru. Tá sa otvára na bok a má praktickú rukoväť. Musel som však zaistiť lietadlo tak, že keď tú krabicu otočím o 90 stupňov, nikam sa nepohne. Do krabice som dal kus styrodurovej dosky (asi 30-ka), na ktorú som nalepil akési "kolíska" z polystyrénu. Tie podopierajú trup lietadla tak, aby podvozky boli odľahčené. Zároveň sú umiestnené tesne pred a za krídlami a tak zabránia aj pohybu v smere letu. Lietadlo sa potom zaistí zhora druhým polystyrénovým tvarovým dielom, ktorý dosadá na trup a krídla a tak zabraňuje posunutiu aj pootočeniu. Po zatvorení krabice sa tak lietadlo nemá kde pohnúť.
Keďže ostalo tam miesto, tak som provizórne preložil aj A320-ku do tej istej krabice - tá pôvodne bola v inej, menšej krabici na tej platforme, čo vidíte na fotkách. Lietadlo leží na kúskoch peny, je zaistené gumičkami a potom ešte jedným kusom polystyrénu. Tie pripináčiky na gumičku ale nie sú moc dobré, lebo pri prenášaní sa môžu uvoľniť..