V praci mame verziu 6. Nie je pre nu plugin, ktory by umoznoval editovanie prvkov podobne ako sa to robi v autocade? (Natahovanie, zrkadlenie, zmena rozmerov...)
Toudi: Inac pre prehladnost komplikovanych modelov odporucam jednotlive prvky dat do grup. Potom sa daju jednotlivo po grupach skryvat. A da sa to vnarat do stromovej struktury ako podgrupy. Ked mas viac rovnakych prvkov tak sa da vytvorit komponent. To umoznuje menit vsetky kopie komponentu editovanim jednej z nich.
Nevieš kam dať 2% dane?. A čo tak prispieť na chod našej najväčšej súťaže v Nitre?
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Nevieš ako? Napíš správu Radkovi ( RKK) , on ti povie ako na to. Ďakujeme.
Trimble (Google) SketchUp
Moderátor: iconmaster
Re: Trimble (Google) SketchUp
Skalpel je super vec.
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
teória: mám šasi na Fallout terminál, dám to ako grupu a skopírujem ju ešte raz, takže budú 2, jednu mám vo vnútri terminálu
a druhú vonku, keď niečo upravím na vonkajšej, premietne sa to aj do tej vo vnútri?
ide mi o to, že či by to fungovalo aj v prípade, že na tej vonkajšej niečo prirobím, pridám (pätice, elektrónky apod.)
a druhú vonku, keď niečo upravím na vonkajšej, premietne sa to aj do tej vo vnútri?
ide mi o to, že či by to fungovalo aj v prípade, že na tej vonkajšej niečo prirobím, pridám (pätice, elektrónky apod.)
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
Neviem ako v sketchupe ale v rhine su na tolo block-y.
"Art without engineering is dreaming. Engineering without art is calculating." Steven K. Roberts
Re: Trimble (Google) SketchUp
Nepremietne, na to más komponenty.
keď chceš, aby sa to menilo všade, musíš z toho spraviť "component"
Component môže byť členom ľubovolnej grupy, takže to čo píšeš, ti fungovať bude.
keď chceš, aby sa to menilo všade, musíš z toho spraviť "component"
Component môže byť členom ľubovolnej grupy, takže to čo píšeš, ti fungovať bude.
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
dík, opáčim, momentálne kreslím širokopásmový reproduktor, tak ho skúsim takto napasovať
nepomôže ti trochu funkcia s klávesovou skratkou "S" (Scale)?
Jozik napísal: Nie je pre nu plugin, ktory by umoznoval editovanie prvkov podobne ako sa to robi v autocade?
(Natahovanie,zrkadlenie, zmena rozmerov...)
nepomôže ti trochu funkcia s klávesovou skratkou "S" (Scale)?
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
toudi_sk napísal:nepomôže ti trochu funkcia s klávesovou skratkou "S" (Scale)?
To funguje iba v smere bodov scalovania a nie v smere akom by som chcel.
V acade som celkom doma niektore funkcie by som z neho hodil do scetchupu.
Skalpel je super vec.
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
Moja galeria: viewtopic.php?f=41&t=2076&p=30192#p30192
Re: Trimble (Google) SketchUp
to funguje v akomkoľvek smere, resp. si pre každú skupinu (alebo celý model) vieš nastaviť ľubovolný súradnicový systém....
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
trochu to tu oživím, možno dostanú chuť niečo patlať v sketchupe aj tí, čo tvrdia, že v PC kresliť nevedia
len tak cvične som začal robiť "ruský hetzer", som niekde našiel hnusný trojpohľad, kde nárys rozmerovo nesedí s pôdorysom,
ale to je detail, tu ide iba o princíp kreslenia, vložiť obrázky do programu idú cez import a ako image, trochu som sa zapotil,
kým som ich natočil do správnych rovín, ale ide to
ak má človek okótovaný výkres, toto robiť nemusí a rovno kreslí a kótuje v programe, vyberie si odĺžnik, natiahne, na numerickej
klávesnici zadá rozmery 1:1 v mm, dá enter a má presný obdĺžnik (na začiatku si samozrejme vyberie template inžinier a v mm)
potom sa to zdvihne do výšky, presná sa zadá tiež pomocou numerickej klávesnice a potom nastupuje cólštok/zvinovací meter
a na boky sa ponaťahujú čiarkované čiary, rozmer zase cez numerickú klávesnicu, nakoniec sa vezme ceruzka, pospájajú sa čiary,
kurzorom sa potom označia prebytočné čiary (zmodrejú) a klávesou Del sa zmažú
ak je niečo nejasné, stačí sa opýtať, prípadne na youtube si zadať "sketchup basic tutorial" a pozerať sa, ikony sú všade také isté
a ukazujú sa tam všetky funkcie pekne názorne, ani po anglicky človek nemusí vedieť
len tak cvične som začal robiť "ruský hetzer", som niekde našiel hnusný trojpohľad, kde nárys rozmerovo nesedí s pôdorysom,
ale to je detail, tu ide iba o princíp kreslenia, vložiť obrázky do programu idú cez import a ako image, trochu som sa zapotil,
kým som ich natočil do správnych rovín, ale ide to
ak má človek okótovaný výkres, toto robiť nemusí a rovno kreslí a kótuje v programe, vyberie si odĺžnik, natiahne, na numerickej
klávesnici zadá rozmery 1:1 v mm, dá enter a má presný obdĺžnik (na začiatku si samozrejme vyberie template inžinier a v mm)
potom sa to zdvihne do výšky, presná sa zadá tiež pomocou numerickej klávesnice a potom nastupuje cólštok/zvinovací meter
a na boky sa ponaťahujú čiarkované čiary, rozmer zase cez numerickú klávesnicu, nakoniec sa vezme ceruzka, pospájajú sa čiary,
kurzorom sa potom označia prebytočné čiary (zmodrejú) a klávesou Del sa zmažú
ak je niečo nejasné, stačí sa opýtať, prípadne na youtube si zadať "sketchup basic tutorial" a pozerať sa, ikony sú všade také isté
a ukazujú sa tam všetky funkcie pekne názorne, ani po anglicky človek nemusí vedieť
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
- toudi_sk | 53
- Krotiteľ textúr
- Príspevky: 12909
- Meno: Milan
- Bydlisko: u susedky
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Trimble (Google) SketchUp
samozrejme koľko modelárov, toľko postupov, dá sa to aj inak a "elegantnejšie", pomocou funkcie "Follow me"/Nasleduj ma
natiahne sa čiara - "path"/cesta, podľa ktorej sa potom pôjde (čiara, štvorec/obdĺžnik/trojuholník/iné, oblúk, kruh, krivka, špirála),
potom sa vytvorí plocha (alebo opačne, najprv plocha, potom cesta, to je jedno), v tomto prípade je to rez tankom, natiahol som si
tam pomocné čiary (ak sa zmení farba na zelenú/červenú/modrú, znamená to, že sa ide rovnobežne s nejakou osou), od ktorých sa
dajú kresliť pomocné čiarkované čiary metrom, keď je celá pomocná sieť, dá sa pomocou ceruzky začať kresliť od priesečníkov
pomocných čiar "Intersection", je to ten červený krížik, až sa príde do východzieho bodu a ak je to uzavretá plocha, vyplní sa na
bielo/modro, podľa toho, ako je orientovaná plocha, keď je plocha vytvorená, klikne sa na "Path", teda čiaru, podľa ktorej sa bude
ťahať naša plocha, z menu "Tools" sa vyberie funkcia "Follow me", kurzor sa zmení a ním sa klikne na plochu, ktorá sa natiahne
pozdĺž cesty/"Path" a vybavené, tu je pár obrázkov, ide hlavne o princíp, potom to už ide pomaly samo
jo a ešte, vytvorený tvar je modrofialový tzn., že vidíme zadnú stranu (preto, lebo to, na čo sme klikli, bolo biele a je teda biele
celé vnútro), kurzorom sa označí celý tvar, pravým tlačítkom sa otvorí kontextové menu, kde sa vyberie "Reverse Faces" a všetko
sa zmení na opačné, čiže biele
a až sa to celé nakreslí, tak sa to môže zmenšiť (kreslíme v 1:1, aby sa dali používať aj stotiny mm, aspoň myslím, že to je
najmenšia jednotka), zase kurzorom označíme celý tvar/model, stlačíme "S", celé sa to označí do hranola so zelenými bodmi,
ak chytíme roh, ťaháme/meníme veľkosť celého modelu proporcionálne a nie iba v nejakej osi, posunieme k sebe a zadáme
na numerickej klávesnici napr. 0,25 a hneď máme model v mierke 1:25
natiahne sa čiara - "path"/cesta, podľa ktorej sa potom pôjde (čiara, štvorec/obdĺžnik/trojuholník/iné, oblúk, kruh, krivka, špirála),
potom sa vytvorí plocha (alebo opačne, najprv plocha, potom cesta, to je jedno), v tomto prípade je to rez tankom, natiahol som si
tam pomocné čiary (ak sa zmení farba na zelenú/červenú/modrú, znamená to, že sa ide rovnobežne s nejakou osou), od ktorých sa
dajú kresliť pomocné čiarkované čiary metrom, keď je celá pomocná sieť, dá sa pomocou ceruzky začať kresliť od priesečníkov
pomocných čiar "Intersection", je to ten červený krížik, až sa príde do východzieho bodu a ak je to uzavretá plocha, vyplní sa na
bielo/modro, podľa toho, ako je orientovaná plocha, keď je plocha vytvorená, klikne sa na "Path", teda čiaru, podľa ktorej sa bude
ťahať naša plocha, z menu "Tools" sa vyberie funkcia "Follow me", kurzor sa zmení a ním sa klikne na plochu, ktorá sa natiahne
pozdĺž cesty/"Path" a vybavené, tu je pár obrázkov, ide hlavne o princíp, potom to už ide pomaly samo
jo a ešte, vytvorený tvar je modrofialový tzn., že vidíme zadnú stranu (preto, lebo to, na čo sme klikli, bolo biele a je teda biele
celé vnútro), kurzorom sa označí celý tvar, pravým tlačítkom sa otvorí kontextové menu, kde sa vyberie "Reverse Faces" a všetko
sa zmení na opačné, čiže biele
a až sa to celé nakreslí, tak sa to môže zmenšiť (kreslíme v 1:1, aby sa dali používať aj stotiny mm, aspoň myslím, že to je
najmenšia jednotka), zase kurzorom označíme celý tvar/model, stlačíme "S", celé sa to označí do hranola so zelenými bodmi,
ak chytíme roh, ťaháme/meníme veľkosť celého modelu proporcionálne a nie iba v nejakej osi, posunieme k sebe a zadáme
na numerickej klávesnici napr. 0,25 a hneď máme model v mierke 1:25
žasnem, už sa ničomu nedivím, len tíško žasnem (som zrelý na antidepresíva)
na mierku sa nestažuje, mierka sa mení a radšej napchám prachy do modelov pod postel, ako potom niekomu na aukre do krku |
Re: Trimble (Google) SketchUp
nemohol by si spravit navod ako z 3d modelu spraveneho v sketchupe spravit 4 pohladovy vykres v 1:24 z pohladmi zboku,zpredu,zozadu,zvrchu?napriklad tento raketomet:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... evstart=48
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... evstart=48
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných